Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Subiektywne poczucie bezpieczeństwa w transporcie zbiorowym

Zarządzanie bezpieczeństwem komunikacyjnym oraz osobistym w drogowym transporcie zbiorowym nader często opierane jest na statystyce, w szczególności reagowaniu na zaistniałe zdarzenia, w momencie przekroczenia granicy akceptowalności. Przykładowo, identyfikowane jest miejsce, w którym dochodzi do większej niż w innych punktach ilości zdarzeń niebezpiecznych (np. wypadków lub rozbojów), następnie poszukuje się przyczyn i wdraża środki zapobiegawcze.

Ryzyko, zdarzenie niepożądane

Systemy transportowe są systemami socjotechnicznymi typu Człowiek - Obiekt Techniczny - Otoczenie . W systemach tych zagrożenia mogą być stwarzane przez: człowieka C, obiekt techniczny OT oraz przez oddziaływanie otoczenia O na obiekt techniczny i ludzi znajdujących się w systemie oraz w jego otoczeniu. W pracy podjęto próbę identyfikacji czynników wymuszających zmiany poziomu bezpieczeństwa realizowanych przewozów w zakładzie komunikacji tramwajowej.

Autobusy miejskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Komunikacja miejska,

W artykule zaprezentowano analizy statystyczne związane z naprawami wybranych układów bezpieczeństwa pojazdów komunikacji miejskiej. Zaliczamy do nich układy kierowniczy, hamulcowy i zawieszenia. Dane pozyskano z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie w okresie jednego roku. Badaną grupą pojazdów stanowiły autobusy komunikacji miejskiej takie jak: Ikarus 260.26, Ikarus 280.26, Jelcz, Solaris Urbino 12, Mercedes-Benz 0405N, Mercedes Conecto 628 G i Mercedes Conecto 628 FL. Celem prowadzonych badań było określenie jak często w autobusach ulegają awarii wymienione wcześniej układy.

Ocena niezawodności, Wskaźniki niezawodnościowe, Środki transportu szynowego

Artykuł dotyczy wskaźników niezawodności środków transportu szynowego. Pod względem niezawodnościowym środki transportu szynowego należą do grupy obiektów odnawialnych. Proces eksploatacji tego typu obiektów składa się na przemian z okresów poprawnej pracy i okresów odnów. W analizie środków transportu szynowego, niezawodność należy traktować jako pojęcie kompleksowe, w którym mieszczą się takie cechy obiektu jak: nieuszkadzalność, gotowość, trwałość i obsługiwalność. W artykule zestawiono definicje i formuły obliczeniowe na najważniejsze wskaźniki niezawodności umożliwiające kompleksową ocenę środków transportu szynowego.

Sztuczna Sieć Neuronowa

W niniejszym artykule przestawiono problem występowania drgań w budynkach, spowodowanych poruszającymi się pojazdami oraz ideę rozwiązania problemu pracochłonnych i kosztownych pomiarów takiego zjawiska. Autorzy starają się ukazać czynniki mające wpływ na wielkość drgań w świetle obowiązujących przepisów i norm. Główny wysiłek skupiają na ich pomiarze i interpretacji otrzymanych wyników w świetle propozycji budowy aplikacji wykorzystującej sztuczne sieci neuronowe.

Polski transport samochodowy w łańcuchach dostaw

W niniejszym opracowaniu zaprezentowano charakterystykę transportu samochodowego świadczącego o jego roli na rynku usług transportowych a co za tym idzie - w łańcuchu dostaw. Podany został, w formie zestawień i opisu, stan polskiego transportu samochodowego ładunków, z punktu widzenia liczby przedsiębiorstw i grup liczebności pojazdów ogółem w latach 1996-2010, jak też z podziałem na rodzaje przewozów tj. transport międzynarodowy i krajowy.

Akumulacja energii w transporcie szynowym

W artykule przedstawiono zastosowanie wybranych typów zasobników (koła zamachowe, baterie elektrochemiczne i superkondensatory) w transporcie szynowym. Uwzględniono zarówno zastosowania mobilne (zasobniki energii elektrycznej usytuowane na dachu pojazdu lub w jego wnętrzu), jak i stacjonarne (urządzenia magazynujące energię elektryczną umieszczone w podstacji trakcyjnej lub w jej pobliżu).

Możliwość stosowania analizy struktury niezawodnościowej systemu w ocenie punktualności realizowanego procesu transportowego

Dynamiczny rozwój przemysłu narzuca konieczność rozwoju innym sektorom gospodarki. Jednym z nich jest transport. Przy różnorodnych procesach produkcyjnych realizowanych przez jedną fabrykę, wymagane są też różnorodne podzespoły i części.

Subskrybuj to źródło RSS