Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Rola dystrybucji w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy HYGIENIKA S.A.

Dystrybucja jest obszarem bardzo złożonym i każda sytuacja wymaga dobrania indywidualnych rozwiązań i dopasowania do warunków w jakich musi działać przedsiębiorstwo. Brak dobrego systemu dystrybucji może zakłócić przepływ produktów między producentem a nabywcą. Procesy zachodzące w gospodarce, rozwój nowych technologii informatycznych i wzrastająca konkurencja zmuszają przedsiębiorstwa do poszukiwania efektywniejszych systemów pozwalających skutecznie zarządzać i kontrolować koszty. Zrozumienie i przygotowanie odpowiedniego systemu dystrybucji pozwala na dostosowanie się do warunków panujących na rynku.

Transport, przegroda, zabezpieczenie ładunku

Optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej naczepy furgonowej jest istotnym zagadnieniem podczas planowania przewozu towarów z wykorzystaniem transportu samochodowego. Zwiększa to bowiem uzyskiwany zysk z jednostkowej usługi przewozowej, a tym samym poprawia ekonomiczna efektywność firmy transportowej. W artykule zaprezentowano koncepcję oraz trójwymiarowy model komputerowy przegrody przesuwnej umożliwiającej podzielenie przestrzeni ładunkowej naczepy furgonowej pojazdu, użytkowanego przez Polską Pocztę, na dwa obszary.

Analiza intensywności użytkowania pojazdów (Część II)

Jednym z najważniejszych parametrów procesu eksploatacji samochodów jest intensywność ich użytkowania.
Miarę intensywności użytkowania stanowi liczba kilometrów przejechanych przez pojazd w pewnym okresie czasu (dzień, miesiąc, rok). Intensywność użytkowania wpływa na zysk uzyskiwany z usług transportowych, wartość ponoszonych kosztów i inne parametry eksploatacji samochodu. Analiza danych dotyczących intensywności użytkowania samochodu jest stosowana do oceny efektywności i innowacyjności danego systemu transportu. W artykule przedstawiono i omówiono wyniki analiz statystycznych dotyczących intensywności użytkowania pojazdów dostawczych Centrum Logistycznego Poczty Polskiej w Oddziale Regionalnym w Lublinie.

Tachograf cyfrowy,

W Europie system tachografów cyfrowych wprowadzono w 2005 roku. W Polsce od 1 maja 2006r. Przez kilka lat funkcjonowania, kierowcy wynaleźli skuteczne metody modyfikacji wskazań tachografu cyfrowego. W artykule przedstawiono koncepcję rozwiązania tego problemu wykorzystując odbiornik GPS połączony z tachografem. W artykule zaprezentowano przykład weryfikacji wskazań urządzenia rejestrującego, jakim jest tachograf w transporcie drogowym. Wykorzystanie nawigacji satelitarnej GPS a w przyszłości Galileo pozwoli sprawdzanie wskazań urządzeń pomiarowych również w innych dziedzinach transportu i życia codziennego.

Wpływ przepisów ochrony środowiska morskiego na konstrukcję wybranych typów statków w aspekcie bezpieczeństwa jednostki transportowej

Jednostka transportowa powinna być zaprojektowana zgodnie z potrzebami armatora, przy równoczesnej zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa konstrukcyjnego (pojmowanego, jako zdolność przetrwania w warunkach eksploatacyjnych) jak i bezpieczeństwa ekologicznego (pojmowanego jako akceptowalne zagrożenie stwarzane przez jednostkę transportową dla środowiska naturalnego).

Rynek transportu kolejowego, transport kolejowy bariery wejścia,

Ustawodawca europejski oddzielając infrastrukturę kolejową od przewozów, spodziewał się zmniejszenia barier wejścia na rynek nowych przewoźników w regulowanej konkurencji poprzez przetargi na świadczone usługi publiczne transportem pasażerskim. W praktyce bowiem wszystkie usługi publiczne świadczone przez transportem kolejowym, stoją pod presją zwiększenia jakości i zmniejszenia cen ze strony innych gałęzi transportu. W Wielkiej Brytanii w sektorze pasażerskich przewozów kolejowych władze publiczne wspierają konkurencję m.in. poprzez proces przyznania taboru w leasing dla operatorów, aby uzyskać niższe koszty w przetargach na usługi publiczne.

Perspektywy rozwoju infrastruktury lotniczej w województwie pomorskim. Port Lotniczy Gdynia.

Inwestycje są jednym z czynników wpływających na rozwój usług transportu lotniczego, a zatem wpływają także na rozwój regionu. W regionie pomorskim istnieje kilkadziesiąt obiektów infrastruktury lotniczych, najważniejsze z nich to porty lotnicze w Gdańsku i w Gdyni. Rozwój Pomorza wymusza potrzebę funkcjonowania kilku portów lotniczych.

Subskrybuj to źródło RSS