Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Transport wodny śródlądowy w obsłudze potoków ładunkowych polskiego handlu zagranicznego w pierwszej dekadzie XXI w

Artykuł przedstawia rolę transportu wodnego śródlądowego w obsłudze przewozu ładunków polskiego handlu zagranicznego w pierwszych latach XXI wieku. W artykule zidentyfikowano uwarunkowania obecnej pozycji tej gałęzi transportu w przewozach transportowych ładunków polskiego handlu zagranicznego. Główne rozważania w artykule zostały skupione na analizie wielkości oraz struktury przedmiotowej i kierunkowej ładunków polskiego handlu zagranicznego przewiezionych w analizowanym okresie przez żeglugę śródlądową. Przedstawiono w nim również perspektywy zwiększenia roli analizowanej gałęzi transportu w obsłudze transportowej polskiego handlu zagranicznego.

Optymalizacja transportu substancji niebezpiecznych z uwzględnieniem przepustowości tras i prawdopodobieństwa wystąpienia awarii podczas transportu

W artykule zaproponowano model matematyczny problemu optymalizacji transportu ładunków niebezpiecznych uwzględniający możliwość oraz przepustowość tras transportu niebezpiecznych substancji. W modelu uwzględniono także prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w miejscu składowania lub wypadku na trasie transportu substancji niebezpiecznej. Decyzje o transporcie niebezpiecznych substancji, uruchomieniu miejsc przetwarzania i utylizowania substancji oraz miejsc składowania substancji, które nie zostaną poddane utylizacji, zależą od miejsc, w których są one generowane, topologii ich możliwego transportu oraz technicznych możliwości ich dalszego zagospodarowania uwzględniającego przepustowość tras oraz prawdopodobieństwo wystąpienia awarii późniejszych kosztów z tym związanych.

Społeczne aspekty diagnozy stanu zarządzania logistycznego miejską infrastrukturą transportową

Autorzy publikacji związanych z problematyką transportową miast zwracają uwagę na znaczenie warstwy technologicznej i ekonomicznej procesów transportowych w mieście często pomijając lub traktując nie dość uważnie perspektywy społeczne rozwiązań w tym zakresie. Stosowane modele zarządzania transportem miejskim organizują sprawy infrastrukturalne logistyki miejskiej tworząc swoistego rodzaju pułapkę, w którą można wpaść, dyskutując o dostępności komunikacyjnej miast z całkowitym lub częściowym pominięciem wymiaru społecznego tych działań.

The national stadium in warsaw as a challenge for city logistics

The main goal of this article is to consider potential problems and impact of the National Stadium located in the centre metropolitan area, on public transport in Warsaw. This choice of location is not utterly consistent with the urban logistics concept, according to which all of traffic generators should be located outside the city center and even better on its outskirts. Public transport problems faced by Warsaw today are palpable mainly in the city center and affect every citizen.

Komputerowa symulacja układów drogowych w logistyce miast

Warunkiem zachowania konkurencyjności obszarów miejskich od dawien dawna jest odpowiednia jakość związana z realizacją potrzeb przewozowych. Kongestia transportowa nie jest zjawiskiem specyficznym jedynie dla współczesnych miast. Zatory komunikacyjne były cechą charakterystyczną centrum Londynu na długo przed wynalezieniem samochodu, a w Rzymie na długo przed powstaniem Londynu.

Konstrukcja i testowanie modelu matematycznego dla problemu harmonogramowania dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze unii europejskiej

Harmonogramowanie dostaw odgrywa znaczącą rolę w działalności i rozwoju przedsiębiorstw działających na rynku Unii Europejskiej. Specyfika problemu polega na uwzględnieniu prawnych, organizacyjnych i logistycznych uwarunkowań wymiany handlowej na terenie Unii Europejskiej przy założeniu, że przewożonym towarem będą wyroby akcyzowe - w tym wypadku alkohol.

The role of stakeholders in a developing reference model of city logistics versus the quality of citizens’ life

The main aim of the paper is to present the role of stakeholders in developing reference model of city logistics versus quality of life. Authors discussed different expectations of stakeholders in relation to the city logistics and introduced assumptions for a referential model of city logistics versus quality of life. The study covered selected results of survey conducted among 1600 residents of three medium sized cities in Poland. Based on the survey's results, the authors made attempts to work out the model of the behavior of residents in relation to different forms of transport.
Subskrybuj to źródło RSS