Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Procesy logistyczne w gospodarce stałymi odpadami komunalnymi

Efektywność gospodarki stałymi odpadami komunalnymi zależy w dużej mierze od sposobu zorganizowania procesów logistycznych w jej obrębie. Specyfika stałych odpadów komunalnych jako przedmiotu przepływów w kanałach logistycznych polega na tym, że ich wartość jest niewielka, może jednak zostać znacznie podwyższona w wyniku odpowiedniego gromadzenia i zbierania odpadów, a następnie ich przetransportowania do odpowiednich miejsc.

Rozwiązania usprawniające system transportu miejskiego

Przedmiotem badań logistyki miejskiej są zagadnienia celowo zorganizowanego i zintegrowanego przepływu strumieni towarowo-materiałowych, ludzi i informacji w aglomeracji miejskiej. Problemy te obejmują m. in.: zagadnienie dostępności komunikacyjnej miasta, zaopatrzenie obiektów handlowych, zaopatrzenie w wodę i energię, odprowadzania ścieków, usuwania i utylizacji odpadów, budowy i utrzymania sieci telekomunikacyjnych oraz dbałość o środowisko naturalne.

Wyniki badań ankietowych programu dored

Artykuł reprezentuje problemy w realizacji zaopatrzenia punktów handlowych w centrach dużych miast na podstawie badań kwestionariusza wśród 900 punktów w ramach programu autora DORED. Pierwsza informacja o programie DORED ukazała się w periodyku Logistyka 2/2005: Pilotażowe badania programu DORED. Poruszony temat obejmuje zasięgiem zakres miejskiej logistyki, transportu lądowego i organizacji ruchu w centrach miast.

Warszawska kolej dojazdowa a stan sektora kolejowego w polsce

Celem niniejszego artykułu jest ocena działania Warszawskiej Kolei Dojazdowej w perspektywie całego sektora kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. Autorzy wyjaśniają również przyczyny znaczących różnic pomiędzy ogólną jakością przewozów pasażerskich a jakością usług świadczonych przez Warszawską Kolej Dojazdową.

Wielokryterialna ocena nowych zamiatarek kompaktowych z wykorzystaniem metody electre iii

W niniejszej pracy podjęto zagadnienia związane z wielokryterialną oceną nowych zamiatarek kompaktowych. W pracy przeanalizowano stosowane w praktyce kryteria oceny zamiatarek poprzez dokonanie przeglądu polskich i zagranicznych przetargów na dostawę tego typu urządzeń. Przedstawiono również metodykę rozwiązywania tego typu problemów decyzyjnych z wykorzystaniem metody wielokryterialnego wspomagania decyzji ELECTRE III. Zaprezentowano też przykładowy eksperyment obliczeniowy dla oceny nowych zamiatarek kompaktowych, który rozwiązano z wykorzystaniem tej metody.

Nowe wyzwania dla żeglugi bliskiego zasięgu na morzu bałtyckim

Streszczenie Żegluga bliskiego zasięgu (SSS - short sea shipping) zajmuje ważne miejsce w polityce transportowej Unii Europejskiej. Promocja SSS, jako alternatywy dla transportu drogowego, istotna jest dla zrównoważonego rozwoju transportu w Europie i przyczynia się do poprawy stanu środowiska naturalnego. W artykule przedstawiono ogólną charakterystykę koncepcji żeglugi bliskiego zasięgu oraz jej stan obecny na Morzu Bałtyckim. Szczególną uwagę poświęcono nowym regulacjom wynikającym z Konwencji MARPOL w zakresie redukcji emisji tlenków siarki i tlenków azotu, a także przedstawiono związane z nimi zagrożenia dla SSS na Bałtyku.

Analiza zagadnienia załadunku frachtu lotniczego

Istotną gałęzią w transporcie lotniczym jest przewóz ładunków. Tego typu obsługą zajmują się wyspecjalizowane firmy spedycyjne, kurierskie dysponujące własną flotą samolotów i samochodów dostawczych, dostarczające ładunki niewielkich gabarytów w krótkim czasie od chwili nadania do momentu dostarczenia ładunku gdziekolwiek na świecie oraz współpracujące z nimi agencje handlingowe.

Multiple criteria evaluation of the mass transit systems in european cities

The paper presents the methodology of evaluating diversified mass transit systems (MTS-s), operating in different European cities. The evaluation of MTS-s is formulated as a multiple criteria ranking problem and the methodology of Multiple Criteria Decision Making / Aiding (MCDM/A) is applied to solve it. The authors carry out and present all phases of the solution procedure of the multiple criteria decision problem (DP). Thus, they define the variants and the consistent family of criteria. They model the decision makers’ (DMs’) preferences, including their sensitivity and perception of the importance of criteria. They review and analyze a spectrum of MCDM/A ranking methods, including: Electre III, Oreste, AHP, UTA, and finally select the most appropriate ones that fit best the specific character of the public transportation systems’ evaluation process. They run computational experiments resulting in the generation of the final rankings of the MTS-s.
Subskrybuj to źródło RSS