Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wybrane zagadnienia budowy modelu ruchu

Streszczenie: Zagadnienia dotyczą budowy 4-stopniowego modelu ruchu zgodnie z metodyką zalecaną przez Niebieską Księgą. Przedstawione zostały kluczowe kwestie związane z danymi niezbędnymi do wykonania modeli cząstkowych, na które składają się: model generacji ruchu, model rozkładu przestrzennego, model podziału zadań przewozowych oraz model rozkładu ruchu na sieć transportową.

Bezpieczeństwo w transporcie drogowym w UE

W Unii Europejskiej transport samochodowy jest podstawowym zarówno w transporcie towarów, gdzie odpowiada za 72,5% pracy przewozowej (biorąc pod uwagę transport lądowy) jak i w transporcie pasażerskim, gdzie transport samochodami osobowymi odpowiada za 72,4% przewozów, autobusami 8,4%, a dodatkowo jeszcze 2,4% to transport motocyklowy. Podsumowując na drogach odbywa się transport 83,2% wszelkich przewozów pasażerskich. Podobnie jak w Unii Europejskiej transport samochodowy w Polsce, jest podstawową obok kolei, gałęzią transportu, przewozi blisko 80% ładunków i 70% pasażerów.

Rola i znaczenie normalizacji w bezpieczeństwie transportu

Streszczenie: Omówiono bardzo znaczącą rolę i rangę normalizacji w polityce gospodarczej UE. Normalizacja, znajduje coraz szersze zastosowania we wspieraniu legislacji służąc uproszczeniom i ograniczeniom przepisów. Obszary, w których wzrosła rola normalizacji to: zasady rynku wewnętrznego, strategia bezpieczeństwa, zamówienia publiczne, usuwanie barier technicznych, polityka innowacyjności oraz rozwój usług. Do ważnych obszarów związku norm z przepisami należy zaliczyć: systemy zarządzania, ocenę zgodności i akredytację oraz bezpieczeństwo w różnych sektorach transportu. Omówiono przykłady regulacji prawnych wiążących przepisy z produktami normalizacji, których dostępność i właściwe rozumienie warunkuje możliwość wykonywania przepisów prawa.

Implementacja założeń zrównoważonego rozwoju transportu miejskiego podczas realizacji działań w ramach projektu civitas renaissance na przykładzie miasta szczecinek

W Artykule przedstawiono problematykę związaną z wdrożeniem systemu zrównoważonego transportu za pomocą programu CiViTAS. Przedstawiono w nim rodzaj i zakres zadań mających na celu uzyskanie wyników w postaci bardziej efektywnego wykorzystania transportu miejskiego, zmniejszenie emisji spalin oraz bardziej zdrowego trybu życia mieszkańców miasta Szczecinek. Artykuł zawiera także wyniki badań stanu bazowego wybranych zadań wykonanych wśród mieszkańców miasta i osób je odwiedzających. Na podstawie wyników badań sformułowano wnioski dotyczące poziomu świadomości komunikacyjnej mieszkańców miasta oraz ich stopnia zaangażowania i chęci zmian ich zachowań komunikacyjnych.

Projektowanie jednostki paletowej z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego microsoft excel

W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z optymalnym projektowaniem paletowej jednostki ładunkowej. Jako kryteria ograniczające poszukiwanego rozwiązania przyjęto dopuszczalne parametry wymiarów i masy ładunków jednostkowych, zbiorczych oraz palety. Opracowany został algorytm optymalizacji ilości ładunków umieszczonych na palecie EUR. Zaproponowaną procedurę optymalizacji poddano weryfikacji z wykorzystaniem narzędzia SOLVER, który jest dodatkiem do Excela.

Z etykietą

Funkcjonowanie transportu morskiego w polsce w dobie kryzysu gospodarczego

Czas kryzysu powoduje konieczność ciągłego monitorowania zmian zachodzących w gospodarce, analizowania przyczyn i skutków ich powstawania oraz ciągłych poszukiwań związanych z łagodzeniem skutków kryzysu. Kwestie te dotyczą również transportu morskiego. W artykule autorzy poddali analizie wyniki gospodarcze osiągane w sektorze transportu morskiego w Polsce w dobie trwającego kryzysu gospodarczego.

Uwarunkowania transportu kontenerów na odrze

Streszczenie: Omówiono znaczenie transportu śródlądowego w transporcie kontenerów w państwach Europy zachodniej. Udział tego transportu jest znaczący szczególnie w korytarzu transportowym Renu. Jest to wynikiem znaczącego udziału transportu kontenerowego w całości pracy transportowej. Na tym tle transport kontenerowy w Polsce odbiega znacząco od sytuacji w krajach starej UE. W Polsce transport śródlądowy nie uczestniczy w transporcie kontenerów. Wykazano jednak, że może być konkurencyjny w stosunku do transportu kolejowego w korytarzu transportowym Odry, mimo istniejących ograniczeń na tej drodze wodnej.

Aspekty logistyczne w obszarze transportu zwierząt żywych na przykładzie przewozu koni

Problematyka transportu zwierząt żywych w literaturze fachowej jest poruszana bardzo rzadko i w dość powierzchowny sposób. Artykuł ma na celu przybliżenie aspektów logistycznych w obszarze transportu zwierząt żywych na przykładzie koni głównie poprzez specyfikę tego „ładunku” jako żywego organizmu, który podczas transportu: odczuwa ma potrzeby fizjologiczne a sam transport jest dla zwierząt źródłem stresu i nie naturalną sytuacją.
Subskrybuj to źródło RSS