Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Podatek od środków transportowych w działalności logistycznej

we i balastowe przystosowane do uży- cyjny lub pozwolenie czasowe, świadecwania łącznie z naczepą lub przyczepą two homologacji oraz informacje zao dopuszczalnej masie całkowitej ze- warte w centralnej ewidencji pojazdów. społu pojazdów równej lub wyższej Zakres podmiotowy, powstanie niż 12 ton Ry nek sa mo cho dów cię ża ro wych w 2007 roku rozwijał się bardzo dynamicznie. Wzrost spowodowany był dobrą koniunkturą gospodarczą, a przede wszystkim dalszym rozwojem branży ● przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dobudowlanej. Przedsiębiorcy w 2007 ropuszczalną masę całkowitą od 7 ton ku zakupili 22 635 samochodów ciężai poniżej 12 ton, z wyjątkiem związarowych powyżej 6 t DMC i jest to duży nych wyłącznie z działalnością rolniczą wzrost w stosunku do roku 2006, który prowadzoną przez podatnika podatku zamknięto liczbą 14 709. Największy porolnego pyt odnotowano na pojazdy najcięższe, czyli powyżej 15 t DMC. Największym powodzeniem wśród samochodów ● przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają donajcięższych cieszyły się ciągniki siodłopuszczalną masę całkowitą równą lub we, których sprzedano 14 474 sztuk. wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem zwiąReasumując powyższe dane: większa zanych wyłącznie z działalnością rolniliczba sprzedanych samochodów to czą prowadzoną przez podatnika powiększa liczba przedmiotów do opodatdatku rolnego kowania. Aby prawidłowo naliczać tę daninę publiczną, poznać zakres przedmiotowy, podmiotowy, podstawę opo- ● autobusy.

Monitorowanie ruchu statków powietrznych i pojazdów służb porządku publicznego z wykorzystaniem GNSS - cz. 2

Monitorowanie ruchu statków powietrznych i pojazdów służb porządku publicznego z wykorzystaniem GNSS - cz. 1

Zgodnie z tendencjami światowymi GNSS znajduje szerokie zastosowanie jako źródło pozycjonowania w różnego rodzaju systemach śledzenia obiektów. Proponowany system monitorowania składa się z trzech podstawowych komponentów: podsystemu pozycjonowania - pokładowych odbiorników GNSS, podsystemu transmisji danych, podsystemu zobrazowania danych i zarządzania akcją ratowniczą (sytuacją kryzysową).

Rozwój motoryzacji a ekologia

W referacie przedstawiono problem wpływu rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i eksploatacji środków transportu na środowisko naturalne. Poruszono aspekt postępującej degradacji przyrody i szeroko zakrojone działania organizacji państwowych na rzecz ograniczenia emisji zanieczyszczeń.

Obiegi taboru w aspekcie systemu wspomagania zarządzaniem eksploatacją

W artykule opisano moduł prognozowania przebiegów oraz liczby motogodzin. Wartości tych parametrów determinują możliwość użytkowania lub konieczność obsługiwania technicznego autobusów szynowych. Zależne są w pełni od realizowanych przewozów, a zatem obiegów przypisanych do pojazdów. W chwili obecnej zauważalny jest sposób określania obiegów w postaci papierowej lub arkuszy kalkulacyjnych, w wersji dedykowanej do chwilowych potrzeb. Występujące zdarzenia niepożądane oraz zmiany rozkładu jazdy powodują konieczność ponownego, czasochłonnego opracowania obrotów.

System logistyczny polski na tle wybranych krajów europejskich

Streszczenie: W referacie przedstawiono analizę porównawczą wybranych aspektów systemów logistycznych krajów europejskich: Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Szwecji i Francji. Następnie dokonano zestawienia z systemem logistycznym Polski. Zaproponowano rozwiązania dotyczące organizacji systemu logistycznego Polski w aspekcie komodalności oraz tworzenia struktur centrów logistycznych jako bodźca do zrównoważonego rozwoju gospodarczego kraju.

Metoda selekcji firm transportowych i środków transportu dla sieci dostaw

Przedstawiono metodę, wspomagającą wybór firm transportowych i przynależnych im środków transportu dla sieci dostaw o charakterze lokalnym. Wykorzystano tu, zbudowane specjalnie dla metody, liniowe modele zadań programowania całkowitoliczbowego. W wyborze firm oraz środków transportu wzięto pod uwagę kryterium kosztowe. Dla wyselekcjonowanych środków transportu budowany jest harmonogram przepływu produktów pomiędzy poszczególnymi ogniwami sieci - szeregowane są operacje transportowe, przypisane wybranym firmom. Zamieszczono wyniki eksperymentów obliczeniowych, służących weryfikacji metody.

INFORMATYCZNE ELEMENTY SYSTEMU e-NAWIGACJI

Tematem niniejszego artykułu jest nowo powstający system e-Nawigacji, który zgodnie z zamierzeniami ma być nie tylko narzędziem służącym do komunikacji i raportowania. Zgodnie z ostatnimi trendami e-Nawigacja prezentuje holistycznie podejście do zagadnień nawigacji i transportu morskiego, starając się łączyć wszystkie elementy w jedna spójną całość. Autor stara się przedstawić założenia i cele jakie przyświecają twórcom systemu, a zarazem pokazać różnice występujące pomiędzy obowiązującymi przepisami, stale rosnącymi potrzebami użytkowników, dostępnymi możliwościami technologicznymi, a stanem obecnym, skupiając się na informatycznych aspektach systemu e-Nawigacji.
Subskrybuj to źródło RSS