logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Zachęcając klientów do kupna swoich produktów, producenci prześcigają się w tworzeniu różnego rodzaju promocji, które mają spowodować zwiększenie zainteresowania ich towarami, a tym samym przełożyć się na sprzedaż. Promocje produktowe stały się obecnie tak powszechne, że mamy z nimi do czynienia nie tylko przy okazji świąt, czy innych ważnych okoliczności, ale towarzyszą nam w codziennych zakupach. Z założenia produkt promocyjny jest sezonowo zmodyfikowany. Powinien być dostępny w sprzedaży w konkretnym dniu lub określonym czasie. Istnieje potrzeba jego jednoznacznej identyfikacji w łańcuchu dostaw. Taką jednoznaczną identyfikację zapewnia umieszczony na produkcie, w postaci kodu kreskowego - numer GTIN (Globalny Numer Jednostki Handlowej). To on w jednoznaczny sposób identyfikuje dowolną jednostkę (produkt lub usługę), która może być wyceniana, zamawiana lub fakturowana w celach handlowych pomiędzy uczestnikami w dowolnym punkcie łańcucha dostaw. Jednostką handlową może być zarówno produkt detaliczny (jednostka konsumencka), jak i niedetaliczny (np. karton, czy paleta). O tym, czy w przypadku danej modyfikacji produktu związanej z promocją należy nadać nowy numer GTIN, decydują zasady zarządzania numerami GTIN. Zostały one stworzone globalnie przez organizację GS1, przy współpracy z przedstawicielami firm z całego świata i zapewniają spójną identyfikację produktów w łańcuchu dostaw.
Czytaj więcej... 0
Praktycznie na każdym opakowaniu transportowo-logistycznym umieszczane są różnego typu etykiety, wykorzystywane zarówno podczas wewnętrznych procesów magazynowych, jak i podczas realizacji transportu. Niestety, większość z tych etykiet, to indywidualne rozwiązania firm, które w żaden sposób nie są powiązane z innymi partnerami w łańcuchu dostaw i służą wyłącznie ich twórcom. Kolejni odbiorcy sami tworzą wewnętrzne rozwiązania, naklejając tym samym swoje oznaczenia na jednostkę logistyczną.
Czytaj więcej... 0
Po kilkumiesięcznej pracy globalnej grupy roboczej złożonej z przedstawicieli 25 firm z całego świata (m.in. PepsiCo, Nestle, L’OREAL, P&G, Unilever, Ebay, Google, Alibaba.com, TESCO, Walmart, Carrefour, MetroGroup), stworzone zostały uproszczone zasady zarządzania numerami GTIN.
Czytaj więcej... 0
Kody kreskowe dzisiaj są już codziennością, elementem dobrze znanej technologii, dla niektórych już nawet trochę przestarzałej, bo ponad 40-letniej. Ich wynalezienie nie tylko zrewolucjonizowało sposób prowadzenia handlu detalicznego i wygenerowało miliardy dolarów zysków, ale także wywołało potrzebę współpracy i budowania konsensusu między dotychczasowymi konkurentami. Obecnie jesteśmy świadkami kolejnej rewolucji spowodowanej digitalizacją handlu i ogromnym wzrostem znaczenia ostatecznego konsumenta. Konsumenci mają obecnie nieporównywalnie większe możliwości zakupowe i oczekują łatwego i bezproblemowego doświadczenia zakupowego, bez względu na to jak robią zakupy: w sklepie, przez telefon czy przez Internet.
Czytaj więcej... 0
Wymóg identyfikowalności (ang. traceability) jest znany firmom sektora spożywczego i żywnościowego od wielu lat. Od lipca 2013 roku również branża kosmetyczna jest zobowiązana do gromadzenia informacji na potrzeby identyfikowalności. W artykule opisano, w jaki sposób firma kosmetyczna może zarządzać identyfikowalnością w kontekście całego procesu przepływu od surowca do wyrobu gotowego.
Czytaj więcej... 0
Standardy GS1 służą identyfikacji, gromadzeniu i współdzieleniu informacji na temat produktów, lokalizacji, jednostek logistycznych, zasobów i relacji usługowych. Standard etykiety został opracowany przez organizację GS1 przy współpracy z wiodącymi producentami, detalistami i operatorami logistycznymi. To gwarantuje jego uniwersalność, otwartość na wiele branż i szeroki wachlarz zastosowań. Etykieta logistyczna GS1 jest jednym z podstawowych narzędzi stosowanych do oznaczania i monitorowania przepływu jednostek logistycznych. Za pośrednictwem etykiety przedsiębiorstwa (producent, hurtownik, detalista, dystrybutor, przewoźnik, operator logistyczny) przekazują sobie informacje w ustandaryzowany, czyli jednoznacznie w skali świata, zrozumiały sposób.
Czytaj więcej... 0
Jednym z wyzwań, z jakimi boryka się branża farmaceutyczna, jest zjawisko związane z fałszowaniem produktów leczniczych na szeroką skalę. Konsekwencji tego zjawiska jest bardzo wiele, a kluczowym jest zagrożenie bezpieczeństwa produktów i - w rezultacie - zagrożenie zdrowia i życia pacjentów.
Czytaj więcej... 0
Wymóg identyfikowalności (z ang. traceability) jest znany firmom sektora spożywczego i żywnościowego od wielu lat. Od lipca 2013 r. również branża kosmetyczna jest zobowiązana do gromadzenia informacji na potrzeby identyfikowalności. W artykule opisano w jaki sposób firma kosmetyczna może zarządzać identyfikowalnością w kontekście całego procesu przepływu od surowca do wyrobu gotowego.
Czytaj więcej... 0
Skupiająca największych producentów branży FMCG oraz sieci handlowe działające na terenie RP Grupa Robocza GS1/ECR/GDSN Polska zatwierdziła wspólną listę atrybutów opisujących produkty w sposób wyczerpujący zapotrzebowanie na dane w procesach biznesowych. Postanowiono, że lista ta będzie funkcjonować pod nazwą Polski Model Danych Podstawowych PMDP i automatycznie zastąpi uprzednio wypracowaną Wspólną Kartę Produktową (CPC - ang. Common Product Card).
Czytaj więcej... 0
Polski rynek eCommerce jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się w Unii Europejskiej. W przypadku transakcji na styku sklep internetowy-konsument jego wartość w 2016 roku ma przekroczyć 36 mld złotych, a w 2020 roku będzie to już 63 mld złotych. Raporty podają także, że liczba e-sklepów w naszym kraju przekroczyła poziom 20 tysięcy podmiotów i stale rośnie.  Handel elektroniczny obejmuje jednak nie tylko transakcje B2C.  Zgodnie z najnowszym raportem Izby Gospodarki Elektronicznej “Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015” coraz istotniejszym trendem na rynku są sklepy internetowe B2B, którego wartość szacuje się na aż 215 mld złotych, a cechą charakterystyczną jest rozwój platform B2B działających według podobnych mechanizmów jak e-sklepy obsługujące rynek konsumencki. Wejście w eCommerce powinno być zatem kierunkiem rozwoju wielu producentów i sprzedawców (hurtowych i detalicznych). A obszarem działalności sklepu, na który warto już teraz zwrócić uwagę, wykorzystanie standardów GS1 do opisu produktów.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Sprzedaż opon w 2018 roku

Sprzedaż opon w 2018 roku

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2018 roku producenci i importerzy opon w...

Grupa DP DHL nagrodzona Catalyst Award 2018

Grupa DP DHL nagrodzona Catalyst Award 2018

Grupa Deutsche Post DHL została uhonorowana nagrodą Catalyst Award 2018 za projekt "Women in Management"...

Andrzej Bułka prezesem zarządu Fracht FWO Polska

Andrzej Bułka prezesem zarządu Fracht FWO Polska

Grupa Fracht AG, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze przemysłu, stawia na rozszerzenie usług...

Ostatnio na forum

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj