Zaloguj się

WIEDZA: wieści z GS1

Błędy w kodowaniu produktów z perspektywy sieci handlowych

Kod kreskowy EAN, widziany każdego dnia na produktach, obecny jest w 150 krajach, a dźwięk jego skanowania słyszany ponad 6 miliardów razy dziennie na całym świecie. Stanowi on graficzne odzwierciedlenie numeru GTIN i służy jednoznacznej i unikalnej identyfikacji produktu. Ten najczęściej używany identyfikator GS1 powinien być przydzielany według globalnie ustalonych standardów i wytycznych GS1. Każdy właściciel marki/producent powinien się nimi kierować, żeby zapewnić spójną identyfikację produktu.

Co ma GTIN do planogramu, czyli jak skutecznie planować sprzedaż w sieci?

Każdy dobry sprzedawca zdaje sobie sprawę, że kluczem do zwiększenia sprzedaży jest odpowiedni merchandising. Jednym z najlepszych narzędzi merchandisingowych do prezentacji produktów jest planogram. Skuteczny merchandising wymaga, aby produkty były prezentowane w sposób wywołujący pozytywne emocje u konsumentów, zachęcając ich do dokonania zakupu.

Afera mięsna - jak ochronić się przed jej skutkami?

Na temat afery, związanej z przetwarzaniem i dystrybucją wołowiny pochodzącej z chorych lub martwych zwierząt, napisano w ostatnim okresie bardzo dużo. Powstały problem wynika nie tylko z nieprzestrzegania prawa przez przedsiębiorstwa stosujące ukazane praktyki, ale także z systemu nadzoru branży mięsnej. Jakie rozwiązania mogłyby znacznie uszczelnić system, a także spowodować znacząco lepszą kontrolę obszaru identyfikowalności, bezpieczeństwa żywności i powiązanego z tymi pojęciami obszaru fałszowania żywności?

Rewolucja w wymianie danych z dostawcami sieci - GDSN

Magiczny skrót stał się popularniejszy odkąd Carrefour wdrożył to rozwiązanie do współpracy ze swoimi dostawcami. GDSN (Global Data Synchronisation Network) to sieć certyfikowanych katalogów pozwalająca na szybką i precyzyjną wymianę danych produktowych u wszystkich uczestników łańcucha dostaw - od producentów i dostawców, przez magazyny, transport, logistykę, aż po sklepy offline i online. GDSN opiera się na standardach GS1, zapewniając bezpieczną i ciągłą synchronizację danych podstawowych w czasie rzeczywistym. Jest to jeden z najważniejszych standardów GS1 wpływających na sposób gromadzenia, przetwarzania i ekspozycji informacji, do których powinni mieć dostęp nie tylko dostawcy, ale pośrednicy, sieci handlowe, sklepy internetowe, ale także konsumenci końcowi. GDSN to również środowisko 39 certyfikowanych katalogów działających na różnych kontynentach naszego globu, które taką właśnie wymianę danych zapewniają.

Identyfikowalność w branży mleczarskiej - co zrobić, by było bezpieczniej

W ostatnim czasie na rynek trafiły produkty wymagające odwołania ze sklepów. Tylko trzy tygodnie czerwca obfitowały w recall piwa, w którego butelce znajdowały się odłamki szkła i kryzys kawiarni, której klienci zatruli się ciastem i trafili do szpitali. W tym tygodniu do opinii publicznej przedostała się informacja na temat zagrażających zdrowiu konsumentów parówek. Od tego, czy te niebezpieczne produkty trafią do klientów, zależy ich zdrowie i życie. A czy trafią uzależnione jest od skutecznego systemu identyfikowalności producenta.

Wychodzimy poza schematy

Rozmowa z Jolantą Gałązką - Szefem Logistyki Tubądzin, członkiem Rady GS1.

Jakie są największe wyzwania dla operatorów logistycznych w obsłudze Grupy Tubądzin?
Jolanta Gałązka: Wyzwania dla operatorów rozpoczęły się dopiero, kiedy rozszerzyliśmy naszą ofertę o płytki wielkoformatowe z serii Monolith. Wcześniej płytki transportowane były tylko na paletach euro. Płytki wielkoformatowe, największe z serii Monolith, mają wymiar 120 x 240 cm – pakujemy je w skrzynio-palety, które dla transportu drobnicowego są ogromnym wyzwaniem. Obecnie żaden z większych operatorów logistycznych nie dysponuje odpowiednim wyposażeniem w terminalach regionalnych, by móc obsłużyć taki nośnik i skutecznie dowieźć go do klienta.

Branża KEP w Polsce: 77% przychodów jest generowane przez cztery firmy

Branża KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) istnieje w Polsce już prawie 30 lat. W ciągu ostatnich kilku lat, m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju e-handlu, przeszła na świecie prawdziwą rewolucję. Globalny rynek KEP w 2017 roku może wynieść nawet ok. 285 mld USD, natomiast w Europie ok. 83 mld EUR. Przewiduje się, że w najbliższych latach rynek ten będzie rósł w tempie 6% na świecie i 4-5% w Europie. W przeliczeniu na paczki daje to odpowiednio ok. 47 mld na świecie i 15 mld sztuk w Europie w ciągu roku.

Subskrybuj to źródło RSS