Zaloguj się

WIEDZA

Naczepa typu gęsia szyja, transport, bezpieczeństwo, poduszkowcowy nośnik narzędzi, pochylna, rampa, załadowcza, elektryczna, wyciągarka

W ramach Projektu Rozwojowego N R 03 0077 06/2009 zbudowano poduszkowcowy nośnik narzędzi i poduszkowcowy moduł transportowy. Dla potrzeb transportu tych pojazdów adaptowano podwozie naczepy PIMR-N, zbudowanej w ramach projektu NR 10-0006-04/2008. W ramie głównej naczepy obie osie nośne przesunięto nieco do tyłu, natomiast w miejsce skrzyni ładunkowej zamontowano specjalną pochylną rampę, która służy do załadunku i transportu poduszkowcowego nośnika narzędzi. Podłużnice rampy wykonano z ceownika stalowego, w którego ścianach osadzono poliamidowe rolki dla łatwiejszego wciągania prowadnic kadłuba poduszkowcowego pojazdu. Pochylanie rampy załadowczej odbywa się przy użyciu ręcznej pompy i teleskopowego siłownika hydraulicznego, kadłub poduszkowcowego pojazdu wciągany jest przy użyciu elektrycznej wyciągarki ze stalową liną i hakiem.

Intelligent Energy - Europe, logistyka miejska, miejski transport towarowy, adaptacja dobrych praktyk

Opracowanie niniejsze stanowi prezentację nowego międzynarodowego projektu o akronimie C-LIEGE, realizowanego w ramach programu Intelligent Energy - Europe, ukierunkowanego na wdrażanie dobrych praktyk logistyki miejskiej w miastach Europy. Projekt ten, obok zakończonego w tym roku projektu SUGAR jest drugim w Polsce przedsięwzięciem tej skali nastawionym bezpośrednio na rozwiązania dotyczące miejskiego transportu towarowego. Strona Polska jest reprezentowana przez Szczecin, a członkiem konsorcjum realizującego projekt jest Akademia Morska w Szczecinie. W artykule przedstawiono założenia projektu oraz wybrane wnioski, powstałe w początkowym etapie pracy badawczej.

Model autonomicznej mobilnej platformy transportowej do przewozu ładunków w obiektach infrastruktury logistycznej autonomiczne platformy mobilne, transport ładunków technologia RFID, sterowanie i robotyka topografia siatek kontrolnych

Transport towarów w pomieszczeniach infrastruktury logistycznej odbywa się najczęściej za pomocą urządzeń transportowych o charakterze stacjonarnym (taśmociągów, wind) lub mobilnym (wózki, pojazdy transportowe). Pierwszy sposób wymaga rozmieszczenia na stałe w obiekcie elementów konstrukcyjnych urządzeń transportowych.

Zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób starszych poprzez zapewnienie dostępności i bezpieczeństwa na drogach

Wykluczenie społeczne ma wiele przyczyn i skutków, obejmuje także wiele obszarów życia społecznego. Jednym z nich jest ruch drogowy. Brak dostępu do szeregu miejsc i obiektów, zagrożenie bezpieczeństwa już dziś jest przyczyną radykalnego ograniczenia aktywności osób starszych. W Polsce jak dotąd nie ma żadnych rozwiązań rzeczywiście i kompleksowo odpowiadających na potrzeby tej grupy użytkowników dróg. Aby odzyskać osoby starsze dla naszego społeczeństwa musimy niezwłocznie i w sposób odpowiednio przygotowany i zorganizowany wychodzić tym problemom naprzeciw.

Charakterystyka wysokowydajnych maszyn torowych zastosowanych podczas modernizacji linii E 65 część I

W artykule przedstawiono charakterystykę maszyn torowych wykorzystywanych przy modernizacji linii kolejowej E 65.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy na temat prac wykonywanych z wykorzystaniem dostępnych maszyn torowych na rynku polskiego operatora kolejowego jakim jest spółka PKP. Przedstawiono spostrzeżenia wynikające z doświadczenia autorów w aspekcie wykorzystania nowoczesnego parku maszynowego przy modernizacji linii kolejowej.

Zdalne sterowanie, inżynieryjny robotwsparcia, teleoperacja

W referacie przedstawiono rozwiązanie pulpitu zdalnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego „Marek”. Robot przeznaczony do usuwania niebezpiecznych ładunków wymagał opracowania mobilnego stanowiska zdalnego sterowania. Warunkiem koniecznym było zapewnienie niezawodnego i nieskrępowanego sterowania robotem a jednocześnie zapewnienie operatorowi ochrony przed skutkami eksplozji podejmowanych ładunków.

Analiza uwarunkowań powstania miejskiego centrum konsolidacyjnego w Gdańsku logistyka miejska, miejskie centrum konsolidacyjne, analiza wielokryterialna, analityczny proces sieciowy

W artykule dokonano teoretycznej oceny możliwości realizacji miejskiego centrum konsolidacji ładunków. Wykorzystano w tym celu metodę analitycznego procesu sieciowego (ANP). Umożliwiło to uwzględnienie szerokiego zakresu zróżnicowanych kryteriów decyzyjnych, powiązań między nimi oraz ocenę wpływu na ostateczną decyzję w oparciu o ujednoliconą skalę porównań. Jako potencjalny obszar funkcjonowania miejskiego centrum konsolidacyjnego przyjęto centrum Gdańska. Umożliwiło to przyjęcie odpowiednich założeń podczas konstruowania modelu, związanych z oceną istniejącej sytuacji oraz możliwością adaptacji rozwiązań zagranicznych z perspektywy wyróżnionych krytycznych czynników sukcesu dla takich przedsięwzięć. Analiza koncentruje się na uwarunkowaniach rynkowych i funkcjonalnych, uwzględnia również wpływ działalności transportowej na przestrzeń miasta. Ze względu na postawione pytanie i zastosowaną metodę nie ma ona charakteru analizy ekonomicznej lub technicznej. Celem jest odpowiedź na pytanie, czy w najbliższej perspektywie uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne będą sprzyjać wdrożeniu daleko idących zmian w systemie transportu ładunków w oparciu o koncepcję miejskiego centrum konsolidacyjnego.

Komunikacja zbiorowa , usługa transportowa , postulaty przewozowe, badania ankietowe usług transportowych

Przedmiotem rozważań podjętych w artykule jest analiza i ocena wybranych usług komunikacji zbiorowej na przykładzie gminy Miasta Radomia, przedstawiona na tle istotnych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju miejskiego transportu pasażerskiego. Pierwsza część referatu, mająca charakter rozważań teoretycznych, dotyczy uwarunkowań kształtujących popyt na przewozy zbiorowe, ze szczególnym uwzględnieniem istoty i znaczenia postulatów przewozowych.

Wielokryterialna ocena lokalizacji strefy kibica w Poznaniu na Mistrzostwa EURO 2012™ problem oceny lokalizacji, strefa kibica, Electre III

W artykule podjęto problematykę oceny lokalizacji strefy kibica na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. Zagadnienia te mieszczą się w problematyce zarządzania wydarzeniami i turystyką o charakterze sportowym, a także w problematyce lokalizacji obiektów w obrębie miast, która wchodzi w skład zagadnień logistyki miejskiej.
Subskrybuj to źródło RSS