Zaloguj się

WIEDZA

Niezależność badań przyczyn i okoliczności katastrof w transporcie

Streszczenie: Waga niezależnych badań przyczyn wypadków transportowych jest w Polsce ciągle niedoceniana, podobnie jak niedoceniane jest prawo obywateli do szerokiej informacji o bezpieczeństwie. Tymczasem międzynarodowi eksperci oceniają, że niezależne i zintegrowane struktury organizacji zajmujących się bezpieczeństwem mogą zwiększać skuteczność działań poprzez transfer wiedzy, technik prowadzenia badań, możliwość wprowadzania zaleceń i rekomendacji mających likwidować słabe ogniwa systemu bezpieczeństwa transportu.

Projekt oversize baltic

Transport towarów drogą lotniczą rozwija się w ostatnim okresie dość dynamicznie. Dotyczy to również ładunków o dużych wymiarach i znacznej masie. Szczególnie można to zauważyć w obszarze działań związanych z budową międzynarodowych inwestycji. Przemieszczanie dużych elementów obiektów inwestycyjnych oraz urządzeń technologicznych wpisuje się na stałe w usługi realizowane transportem lotniczym. Z uwagi na znaczny koszt przewozu tego typu ładunków, każda operacja transportowa musi być logistycznie przygotowana w sposób zapewniający maksymalne wykorzystanie środków finansowych oraz czasu. W ramach projektu Oversize Baltic przeanalizowano możliwości realizowania przewozów ładunków ponadnormatywnych (ŁPN) drogą lotniczą wykorzystując infrastrukturę transportową państw nadbałtyckich.

Wspomagana komputerowo specyfikacja i weryfikacja algorytmów sterownia obszarowego

Streszczenie: W artykule zaprezentowano mechanizm tworzenia algorytmów sterowania ruchem drogowym w wybranym obszarze miasta z wykorzystaniem wspomagania komputerowego. W specyfikacji tych algorytmów wykorzystano grafy przejść automatów skończonych, w tym grafów hierarchicznych. Opracowane algorytmy adaptacyjnego sterowania obszarowego zostały wyspecyfikowane w edytorze FSM, pozwalającym na weryfikację poprawności działania algorytmu w trybie funkcjonalnej symulacji komputerowej. Przytoczono wyniki specyfikacji i weryfikacji opracowanych algorytmów, oraz ich implementacji w programowalnych strukturach logicznych FPGA.

Struktura kosztów w łańcuchach dystrybucyjnych krajowego systemu logistycznego

Tematem opracowania jest zbadanie rozkładu kosztów logistycznych w łańcuchach transportowomagazynowych łączących pierwotnych dostawców z docelowymi odbiorcami. W łańcuchach tych realizowane są przepływy strumieni ładunków i związanych z nimi informacji w obiektach liniowych (transport) i punktowych (buforowanie, rozdział, kompletacja, konsolidacja). W referacie przedstawiono pierwsze rezultaty badań oraz drogę dochodzenia do nich. Nawiązano przy tym do schematu blokowego krajowego systemu logistycznego (KSL) lokalizując łańcuchy transportowo-magazynowe wśród wybranych obszarów funkcjonalnych KSL.

Zakres i zadania controllingu logistyki

Stworzenie odpowiedniego systemu informacyjnego wspomagającego zarządzanie w przedsiębiorstwie wymaga objęcia wszystkich sfer jego działalności. Teoretyczne koncepcje wydzielonych, oddzielnych systemów, takich jak rachunkowość, logistyka i controlling powinny dążyć do integracji wzajemnych powiązań i zadań. Controlling logistyki ma za zadanie wspierać realizację procesów logistycznych oraz przyczyniać się do zwiększenia i utrwalania wkładu logistyki w sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa. Obejmuje on swoim zakresem nie tylko koszty funkcjonowania wydziałów logistycznych, ale przede wszystkim nadzoruje i steruje efektywnością całego obszaru przepływu dóbr i usług w przedsiębiorstwie. Controlling spełnia swoją funkcję koordynacyjną w przekroju podejmowania decyzji (zarządzania), co umożliwia z kolei właściwą realizację procesów logistycznych warunkujących czasowo-przestrzenne prowadzenie działalności gospodarczej.

Biopaliwa pierwszej i drugiej generacji - metody otrzymywania i właściwości

Zrównoważony rozwój gospodarczy i przemysłowy wymaga bezpiecznych, zrównoważonych zasobów energii. Niestety biopaliwa pierwszej generacji to paliwa wytwarzane z substancji organicznej, którą można wykorzystać także do produkcji pożywienia lub pasz. Dopiero paliwa drugiej generacji opierają się na potrzebie zrównoważonego rozwoju i produkowane są przy wykorzystaniu takich procesów jak pirolizy, syntezy Fischera Tropscha czy hydrorafinacji. W artykule przedstawiono podstawowe procesy konwersji biopaliw płynnych i gazowych I i II generacji.

Specyfika budowlanego przedsięwzięcia inwestycyjnego z perspektywy procesów logistycznych

W artykule autorka omawia specyficzne cechy procesu budowlanego z perspektywy działań logistycznych, prezentuje najbardziej istotne czynniki determinujące działalność logistyczną w toku przygotowania i realizacji przedsięwzięcia budowlanego. Zwraca również uwagę na praktyczne aspekty działań o charakterze logistycznym, podejmowanych przez wybraną firmę wykonawczą z terenu Trójmiasta.
Subskrybuj to źródło RSS