Zaloguj się

WIEDZA

Zastosowanie programów komputerowych wspomagających projektowanie silników spalinowych w odniesieniu do minimalizacji skutków oddziaływania na środowisko

Streszczenie
Współczesny rozwój automatyzacji i informatyki w zakresie sprzętu i oprogramowania stwarza nowe możliwości realizacji systemów diagnozowania i monitorowania stanu technicznego coraz bardziej złożonych konstrukcji mechanicznych już na etapie ich projektowania. W pracy przedstawiono możliwości wykorzystania LMS Virtual.Lab jako zintegrowanego środowiska pozwalającego na symulowanie zachowania systemów mechanicznych na przykładzie silników spalinowych w zakresie integralności strukturalnej, drgań i hałasu, trwałości, dynamiki, przemieszczenia i zachowania w czasie jazdy oraz innych atrybutów w fazie ich projektowania.

Bezinwazyjne metody pomiaru momentu obrotowego

W niniejszym artykule przedstawiono zależności charakteryzujące moment obrotowy wykorzystywany do napędu maszyn. Wyszczególniono celowość monitorowania jego poziomu w maszynach w aspekcie gospodarki energetycznej w celu obniżenia kosztów, a także zwiększenia efektywności napędu maszyn przy jednoczesnym zachowaniu norm bezpieczeństwa. Przedstawiono i scharakteryzowano metody pomiarowe wykorzystujące techniki bezkontaktowe oraz wyznaczono różnice dzielące je od tradycyjnego podejścia do pomiarów momentu obrotowego.

Analiza możliwości symulacyjnych oprogramowania LMS IMAGINE.LAB AMESIM w badaniach nieniszczących

Praca poświęcona jest analizie możliwości oprogramowania symulacyjnego LMS Image.Lab AMESIM, który usprawnia prace projektowe oraz pozwala na optymalizację konstrukcji. Na etapie wirtualnego modelu umożliwia poznanie rzeczywistego zachowania dynamicznego konstrukcji, bez konieczności budowania drogich prototypów, co daje możliwość usprawniania oraz optymalizacji projektowanych elementów oraz urządzeń. Dzięki temu idealnie wpisuje się w środowisko badań nieniszczących, poprzez stosowanie symulacji na wirtualnym stanowisku pomiarowym, tworzonym przez nas samych.

Clusters as Instruments for Economic Development - Literature Evidences

Introduction
Today, the competiveness is at the centre of political attention for many regions and countries, including the European Union (EU) and its Member States. The Lisbon process and new basis of strategic documents adopted by European Commission for the new financial frames 2014-2020 placed cohesion policy, innovation and competitiveness as the main goals of the policy of the EU.

LNG jako alternatywne paliwo dla statków - aspekty techniczne, ekologiczne, ekonomiczne i regulacyjne

Konieczność dostosowania się do nowych przepisów IMO dotyczących redukcji emisji zanieczyszczeń ze statków (zwłaszcza redukcji emisji tlenków siarki), skłania do poszukiwania alternatywnych rozwiązań dla obecnie stosowanego tradycyjnego paliwa. Taką alternatywą jest wykorzystywanie skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa w jednostkach napędowych statków.

Zagrożenia naturalne oraz cywilizacyjne wobec potrzeb utrzymania bezpieczeństwa morskiego państwa

Polska w świadomości Polaków jest krajem morskim. Długość granicy morskiej wynosi 440 km (długość linii morskiej 770 km). Świadomość ta szczególnie narasta w miesiącach letnich, gdy jako turyści przyjeżdżają tu na wakacje. Polskie morskie wody terytorialne (8682 km), stanowią wraz z wodami wewnętrznymi (1991 km) i polską wyłączną strefą ekonomiczną (22,5 tys. km kw.) ponad 10% powierzchni terytorium Polski.

CHEMSEA - Chemical munitions search & assessment identyfikacja obiektów podwodnych - wnioski z badań za pomocą zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego

Naukowcy biorący udział w projekcie CHEMSEA podjęli się zweryfikować hipotezę o zatopionej wokół Głębi Gdańskiej i Gotlandzkiej amunicji chemicznej, oszacować stężenie bojowych środków trujących i ich produktów degradacji w osadach dennych otaczających znaleziska, a także ocenić ryzyko związane z przypadkowym lub naturalnym uwolnieniem tych substancji do toni wodnej. Produktem końcowym projektu będą mapy rejonów skażonych, modele pozwalające na oszacowanie rozprzestrzeniania się skażenia w przypadku naruszenia spoczywających na dnie pojemników lub skażonych osadów dennych oraz kompleksowa ocena ryzyka związanego z zalegającą na dnie Bałtyku bronią chemiczną. Użytkownikami projektu są w zamierzeniu urzędy morskie krajów nadbałtyckich, inspektoraty ochrony środowiska tych krajów, a także administracja lokalna obszarów nadmorskich oraz Komisja Helsińska. Jednym z najważniejszych zadań projektu jest podwodna inspekcja oficjalnych i przypuszczalnych miejsc zalegania na dnie amunicji chemicznej.

Method of calculation of vibrating characteristics technical system

When the movement of vessels of mixed navigation (river-sea), there are situations associated with a sharp change in the depth of the channel in which the impact effect on the propulsion system leads to a change in the state of the control object. On the river shoals and shallows of the water jet impact effect on the screw creates an effect that leads to the longitudinal and transverse vibrations of ship structures and elements. Sometimes the external pressures on the propulsion system may lead to partial or complete failure of the system, that is to bring the ship in an emergency condition.

Wyniki dotychczasowych badań nad planami awaryjnymi realizowanych w ramach projektu CHEMSEA - Amunicja chemiczna zatopiona w Morzu Bałtyckim - poszukiwania i ocena ryzyka

Na podstawie postanowień Porozumienia Poczdamskiego (podpisanego w sierpniu 1945 r.), które między innymi mówiło, że: „wszelka broń, amunicja i środki prowadzenia wojny oraz wszystkie obiekty wyspecjalizowane w jej produkcji będą oddane do dyspozycji państw alianckich lub zostaną zniszczone. Podjęte zostanę środki zapobiegawcze, aby nie dopuścić do produkcji wszelkich rodzajów samolotów, broni, amunicji oraz środków prowadzenia wojny” państwa koalicji antyhitlerowskiej przystąpiły do niszczenia nadmiaru zdobyczy wojennych, w tym również broni chemicznej. Przeprowadzona po wielu latach analiza udostępnionej dokumentacji, wykazała, że oficjalnie na dnie Morza Bałtyckiego zostało zdeponowane od 42 000 do 65 000 ton amunicji chemicznej wyprodukowanej w Niemczech do zakończenia II Wojny Światowej. Niepotwierdzone zeznania świadków świadczą, iż ilości te mogą być jednak znacznie większe.
Subskrybuj to źródło RSS