Zaloguj się

WIEDZA

Technicznego przemieszczającego się w ekosferze

Streszczenie: W opracowaniu przedstawiono systemowe podejście do ustalenia struktury środka transportu (rozpatrywanego jako złożony zautomatyzowany system techniczny poliergotyczny) przemieszczającego się w przestrzeni ekosfery osadzone na pojęciu wiedzy o tym zjawisku (jako wiedzy naukowej) określonej współcześnie mianem „Nautologia”.

Kształtowanie mobilności - jako ważny aspekt śycia

W artykule przedstawiona została mobilność - jako jedna z ważniejszych potrzeb obywateli, bez względu na miejsce ich zamieszkania, warunkująca realizację każdej aktywności człowieka. Poddano również analizie preferencje obywateli odnoszące się do jakości zaspokajania potrzeb mobilności, a także obowiązki władz różnych szczebli w zapewnieniu odpowiedniej jakości obsługi przewozowej mieszańców.

System logistyczny polski a komodalność transportu

W artykule przedstawiono wybrane efekty prac projektu rozwojowego nt. „Model systemu logistycznego Polski jako droga do komodalności transportu w UE”. Wychodząc z pojęcia systemu zdefiniowano elementy Systemu Logistycznego Polski oraz dokonano parametryzacji elementów struktury systemu. Artykuł zawiera sformułowanie matematyczne rozłożenia strumieni ładunków na sieć transportową ze względu na kryterium kosztów.

Modelowanie hałasu drogowego wokół autostrady a na odcinku komorniki - krzesiny

Streszczenie: W artykule przedstawiono model prognozowania hałasu wokół autostrady A na odcinku Komorniki - Krzesiny. Model opracowano na podstawie rejestracji poziomów dźwięku w trzech etapach badań związanych z fazami eksploatacji autostrady (pomiar tła akustycznego - bez ruchu pojazdów, pomiary po oddaniu odcinka Komorniki - Krzesiny do eksploatacji oraz pomiary hałasu po uruchomieniu nowego odcinka autostrady Nowy Tomyśl - Konin). Opracowany model został zweryfikowany w oparciu o rzeczywistą liczbę pojazdów, które przejechały przez odcinek Komorniki - Krzesiny w losowo wybranym dniu i godzinie.

Uwarunkowania obsługi logistycznej przewozu ładunków transportem morskim - w aspekcie teoretycznym i praktycznym

Transport odgrywa kluczową rolę w życiu gospodarczym. Rozwój transportu zbliża do siebie rynki, umożliwia zwiększenie produkcji (determinuje wzrost gospodarczy), aktywizuje obszary infrastruktury gospodarczej - wzdłuż dróg i węzłów powstają nowe zakłady przemysłowe i gospodarcze. Trendy zmian zachodzących w gospodarce skupiają się na zwiększeniu intensywności przepływu materiałów do produkcji oraz wyrobów gotowych, a także na skróceniu czasu, jaki upływa pomiędzy poszczególnymi etapami produkcji a odbiorcą końcowym. Powoduje to wzrost wymagań stawianych sektorowi transportu, który jest łącznikiem między obszarami produkcji, a regionami konsumpcji, który łączy poszczególne ośrodki produkcyjne i usługowe między sobą i zapewnia wymianę towarową. W swych międzygałęziowych funkcjach system transportowy zapewniać powinien, w odniesieniu do ruchu materiałów, surowców, półfabrykatów i wyrobów gotowych - drożność wszystkich kanałów zaopatrzeniowych i dystrybucyjnych w łańcuchach dostaw. Drożność to inaczej zapewnienie optymalnych proporcji między masą wyprodukowanych towarów, zdolnością przewozową środków transportu, przepustowością sieci transportowej oraz zdolnością przeładunkową magazynów oraz wielkością zamówień i zapasów.

Produkcja opakowań z tektury falistej

Wiele produktów, które spotykamy w życiu codziennym, trudno wyobrazić sobie bez opakowania. Życie każdego człowieka nieodłącznie związane jest z wszelkiego rodzaju butelkami, kartonami, puszkami czy torebkami. Są one przesycone kolorami lub szare, o przeróżnej wielkości i kształcie, w sklepach przyciągają naszą uwagę kierując ją na produkt. Zmiana systemu gospodarczego, wolny rynek, konkurencja, działalność przedsiębiorstw zorientowana na klienta sprawiły, że opakowanie przestało być postrzegane jako służące ochronie i przekazywaniu podstawowych informacji o produkcie.

Perspektywy europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym

ERTMS na dzień dzisiejszy staje się coraz popularniejszym systemem zarządzania ruchem kolejowym. W kolejnych latach jego rozwój mocno będzie wspierany przez Komisje Europejską i ERA. W tym celu zamrożono rozwój specyfikacji i podjęto rozmowy na temat wielu ułatwień dla wyposażenia pokładowego. Dla części przytorowej rozwijany jest INESS. W przypadku systemu GSM-R trwają sprawdzenia współpracy z systemami transmisji danych, pozycjonowania satelitarnego czy wprowadzenia 4-tej generacji łączności komórkowej (NGMN). Coraz powszechniejsze wdrożenia na świecie wskazują na jakość systemu ERTMS - przekształcają słabość w siłę.
Subskrybuj to źródło RSS