Zaloguj się

WIEDZA

Problematyka eliminacji cementytu eutektycznego

W artykule przedstawiono problematykę wykorzystania właściwości perlitycznych warstw w odlewach z żeliwa ciągliwego białego po niepełnym cyklu wyżarzania. Wskazano możliwości zastosowania tych obszarów po zabiegach hartowania i azotowania w warunkach intensywnego zużycia ściernego. Zwiększenie odporności na ścieranie odlewów jest uzupełnieniem bardzo dobrych właściwości tego materiału konstrukcyjnego w zakresie wytrzymałości na rozciąganie, plastyczności, udarności i spawalności. Podstawowym aspektem w procesie niepełnego wyżarzania jest określenie wpływu istotnych czynników decydujących o czasie rozpuszczania się cementytu eutektycznego w austenicie w czasie I stadium grafityzacji.

Rachunek kosztów działań sterowany czasem (TDABC) w warunkach sezonowości i nierównomiernego zapotrzebowania na czynniki produkcji w rolnictwie

Do skutecznego zarządzania kosztami potrzebna jest rzetelna wiedza o nich, ich rodzaju, strukturze, cechach, zachowaniu itd. Prawidłowe wykorzystanie zasobów będących w dyspozycji jednostki, utrzymanie płynności finansowej, poprawa ekonomicznej efektywności ich działania wymagają zaprojektowania i sprawnego funkcjonowania systemu informacyjnego. Niesprawne zarządzanie, niewłaściwa organizacja produkcji, problemy z dostawcami i kooperantami, błędy technologiczne wcześniej czy później, znajdą odzwierciedlenie w wynikach ekonomiczno-finansowych i mogą zagrozić kontynuowaniu działalności.

Sytuacja przedsiębiorstw transportowych powstałych w okresie integracji polski z ue

Przedsiębiorstwo jest podstawową jednostką organizacyjną działalności transportowej. W opracowaniu przedstawiono sytuację przedsiębiorstw powstałych w okresie integracji Polski z Unią Europejską. W tym okresie firmy musiały ponieść wysokie koszty związane ze zmianami prawa oraz sytuacji rynkowej. Część z nich nie wytrzymała konkurencji i musiała zakończyć działalność.

Magazynowanie jabłek jako proces logistyczny w rolnictwie

Magazynowanie określane jest jako zespół czynności związanych z czasowym przyjmowaniem, składowaniem, przechowywaniem, kompletowaniem, przemieszczaniem konserwacją, ewidencjonowaniem, kontrolowaniem i wydawaniem dóbr materialnych (zapasów). Magazyn jest więc miejscem (węzłem) w systemie logistycznym, w którym firma składuje albo utrzymuje surowce, półprodukty lub wyroby gotowe w różnym czasie. Istnienie węzłów zwanych magazynami wynika z faktu, iż przepływ dóbr materialnych przez wszystkie fazy działalności przedsiębiorstwa nie może być ciągły. Konieczne jest tworzenie zapasów, które muszą być składowane. W ujęciu procesowym magazynowanie jest niewątpliwie jednym z procesów logistycznych przedsiębiorstwa. Jak zauważa B. Słowiński procesy logistyczne, niezależnie od świadomości ich istnienia, funkcjonują w każdym przedsiębiorstwie, które jest na tyle efektywne, na ile sprawne są jego procesy. Według H. G. Tonndorfa żadne przedsiębiorstwo nie jest lepsze niż procesy logistyczne. Można stwierdzić zatem, iż te same prawa dotyczą przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego.

Modele inwestowania w infrastrukturę portową

Port morski, jako ogniwo łańcucha transportowego, ma istotny wpływ na funkcjonowanie gospodarki. Poziom usług oferowanych w porcie powinien odpowiadać aktualnemu zapotrzebowaniu na usługi transportowe, co pociąga za sobą konieczność stałego dostosowywania elementów infrastruktury portowej do współczesnych wymogów. W niniejszym artykule scharakteryzowano podstawowe formy inwestowania w infrastrukturę, jakie mają zastosowanie w polskich portach morskich oraz wskazano okoliczności decydujące o wyborze każdej z nich.

Analiza systemu transportu wewnętrznego przedsiębiorstwa produkcyjnego - case study

W opracowaniu poddano ocenie stan istniejący transportu wewnętrznego w przedsiębiorstwie produkcyjnym, przeanalizowano koszty funkcjonowania i utrzymania wózków widłowych. Przeprowadzono również analizę zarządzania transportem wewnętrznym jak i efektywność jego wykorzystania. Po etapie diagnostycznym dokonano analizy i w oparciu o badania własne przedstawiono kierunki zmian, dotyczących tak sfery zarządzania, struktury posiadanego sprzętu, jego eksploatacji jak i wyboru sposobu zabezpieczenia przedsiębiorstwa w urządzenia transportowe (wózki widłowe).

Zasady dostępu polskich przewoźników drogowych do

Transport jest tym z sektorów gospodarki od którego zależy efektywność korzyści z istnienia jednolitego rynku. Od powstania Wspólnoty głównym kierunkiem rozwoju była liberalizacja warunków transportu między państwami członkowskimi. Znoszenie ograniczeń w przewozach rzeczy w danym państwie wykonywanych przez przewoźników zewnętrznych przebiegało w warunkach konfliktu interesów. Wprowadzany początkowo okres przejściowy pozwalał w coraz większym stopniu stosować licencje przewozowe. Raporty Komisji, zarówno w pierwszym roku jak i w całym pięcioletnim okresie obowiązywania regulacji nie potwierdziły obaw, że przewoźnicy krajów o niskich kosztach pracy zdominują przewozy wewnętrzne dużych państw członkowskich.

Zabezpieczenie logistyczne sytuacji kryzysowych przez pododdziały sił zbrojnych RP

Destrukcyjny charakter klęsk żywiołowych, spustoszenia i zniszczenia jakie niosą ze sobą, proces usuwania i likwidacji ich skutków, w czasie ostatnich wydarzeń w naszym kraju, nabiera szczególnego znaczenia. W wyniku kolejnej powodzi, która przeszła przez tereny Polski, zniszczeniu uległy między innymi drogowe ciągi komunikacyjne, przeprawy mostowe, wały przeciwpowodziowe, domostwa, obiekty użyteczności publicznej, zalane zostały olbrzymie obszary pól uprawnych i tereny zurbanizowane. Odcięte od świata zostały miasta i wioski, a jedynym sposobem dotarcia do powodzian były niejednokrotnie środki pływające, których nasycenie na terenie kraju jest dalece niewystarczające w obliczu tego typu klęsk żywiołowych.
Subskrybuj to źródło RSS