Zaloguj się

WIEDZA

Wariantów współczesnych strategii cenowych w branży lotniczej

Rynek usług transportowych, a w szczególności sektor lotniczy, cechuje się dużym zróżnicowaniem pod względem cen, jakości usług jak i innych kryteriów, którymi kierują się konsumenci przy wyborze przewoźnika. Dotyczy to zarówno ruchu turystycznego jak i biznesowego. Zarządy linii lotniczych stoją przed problemem dotyczącym ustalenia takiego poziomu cen, który byłby zadowalający dla klientów w poszczególnych segmentach rynku. W artykule zaprezentowano: cele strategii cenowych, specyfikę różnicowania cen w branży lotniczej, strategię cen niskich i wysokich w transporcie lotniczym oraz spektrum działań przedsiębiorstwa PLL LOT S.A. w aspekcie strategii cen wysokich.

Analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa transportowego

Analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa, jego możliwości konkurowania, czy też zdolności do wykorzystania szans rynkowych jest procesem złożonym i wymagającym od analityków dużego doświadczenia. Problemem jest przede wszystkich ogromny obszar analizy obejmujący sferę ekonomiczną, technologiczną, marketingową, logistyczną, własnościową, środowiskową, organizacyjną i inne. Badanie takie generuje dużą liczbę zamiennych, spośród których znaczna część tylko w nikłym - lub wręcz żadnym stopniu zależy od decyzji i działań przedsiębiorstwa (np. kwestie ustawodawstwa, ogólnoświatowe lub krajowe trendy gospodarcze).

Szacowanie stopnia strat w otoczeniu systemu transportowego spowodowanych zdarzeniami niepożądanymi w ruchu kolejowym

Streszczenie: Praca zawiera koncepcję szacowania skutków zdarzeń niepożądanych w ruchu kolejowym jakie ponosi otoczenie kolejowego systemu transportowego. Opisano kolejowe zdarzenia niepożądane. Przedstawiono model ogólny wyznaczania miary skutków zdarzeń niepożądanych i model szczegółowy, w którym uwzględniono wybrane kryteria oceny skutków zdarzeń niepożądanych. Zamieszczono przykład zastosowania przyjętej metody dla oszacowaniu skutków wybranego zdarzenia niepożądanego według przyjętego scenariusza rozwoju zdarzeń.

Autor w swoim referacie przybliża zjawisko usług kabotażowych w transporcie.

Przedstawia to w kontekście transportu drogowego oraz kolejowego. Kabotaż w transporcie kolejowym odnosi do wejścia w życie dyrektywy 2007/58/WE dotyczącej otwarcia rynku dla międzynarodowych przewozów pasażerskich. Przedstawia w sposób syntetyczny proces dostępu i ograniczenia w świadczeniu usług kabotażowych w usłudze międzynarodowego przewozu osób.

Zastosowanie koncepcji "dobrego zarządzania publicznego" do wyboru tramwajów dla systemu miejskiego transportu zbiorowego

 

 

 

W artykule przedstawiono koncepcję "dobrego zarządzania publicznego" (ang. good governance) i skonfrontowano ją z innymi modelami zarządzania miastem stosowanymi w administracji publicznej, takimi jak "tradycyjne zarządzanie publiczne" czy "nowe zarządzanie publiczne".

Wewnętrznego państwa

W referacie przedstawione zostały możliwości wykorzystania żeglugi śródlądowej w aspekcie bezpieczeństwa wewnętrznego państwa. Scharakteryzowano żeglugę śródlądową w Polsce oraz istniejący tabor pływający. Dokonano analizy przydatności jednostek pływających w poszczególnych rodzajach bezpieczeństwa wewnętrznego.

Telematyka w logistycznym zarządzaniu transportem w miastach

Funkcjonowanie miejskiego systemu transportowego musi być oparte za rozwiązaniach umożliwiających realizację potrzeb zgłaszanych przez wszystkie grupy jego użytkowników, czyli mieszkańców, podmiotów gospodarujących czy instytucji. Zgodnie z koncepcją logistyki miejskiej powyższe powinno polegać na optymalizowaniu strumieni przepływów osób, towarów oraz informacji przy jednoczesnym minimalizowaniu niekorzystnego wpływu transportu na otoczenie. Dla zrealizowania tego celu logistyczne zarządzanie transportem w miastach należy oprzeć na dwóch podstawowych założeniach. Po pierwsze, konieczna jest trafna ocena problemów funkcjonowania miejskiego systemu transportowego oraz wybór odpowiednich rozwiązań o charakterze infrastrukturalnym i organizacyjnym. Po drugie, niezbędne są właściwe narzędzia do realizacji tych zadań, umożliwiające sterowanie, monitorowanie i kontrolę wybranych aspektów przewozów w miastach. Będą one jednocześnie elementem łączącym (operacyjnie i technicznie) różne płaszczyzny działań. W logistycznym zarządzaniu transportem w miastach taką rolę należy powierzyć rozwiązaniom z zakresu telematyki transportu.

Wpływ stanu infrastruktury linii kolejowej nr 131 na niezawodność systemu transportowego województwa pomorskiego

Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory - Tczew ma kluczowe znaczenie w systemie transportowym Polski, łącząc porty morskie z Górnym Śląskiem, zapleczem gospodarczym kraju. Jednak niedoinwestowanie infrastruktury kolejowej i wieloletnie zaniechania naprawcze doprowadziły do znacznych utrudnień w prawidłowym funkcjonowaniu tej linii. Realna groźba ograniczeń ruchowych linii nr 131 na obszarze województwa pomorskiego może doprowadzić do zachwiania stabilności, i tak już przeciążonego systemu transportu drogowego. Sytuacja wymaga wyznaczenia alternatywnych połączeń kolejowych, często przez lata pomijanych i niedocenianych.

Determinanty logistycznej obsługi ładunków i środków transportowych na morskich terminalach kontenerowych

Przewozy kontenerowe wymagają sprawnej obsługi ładunków i środków transportu w całym łańcuchu transportowym. Głównym ogniwem w multimodalnym systemie transportowym są morskie terminale kontenerowe, na których świadczone są usługi dla wielu użytkowników, a głównym celem stosowanych rozwiązań logistycznych jest minimalizacja kosztów i czasu obsługi Do głównych czynników wpływających na sprawność funkcjonowania terminalu należy m.in.
Subskrybuj to źródło RSS