Zaloguj się

WIEDZA

The selected problems of computer aided

Abstract: The paper concerns the Dynamics of PRT vehicles. A brief characterization of PRT transport has been presented indicating the problems of vehicle dynamics. Also the structure of a bogie system has been outlined based on the invention patent filed in the Patent Office, which was developed by the authors of this paper. Additionally, a three-dimensional simulation model of a PRT (Personal Rapid Transit) vehicle has been presented.

Bezpieczeństwo w transporcie towarów niebezpiecznych

Referat stanowi charakterystykę podstawowych informacji na temat transportu towarów niebezpiecznych różnymi gałęziami transportu. Na początku referatu dokonano opisu pojęcia transportu i jego klasyfikacji. Następnie scharakteryzowane zostały regulacje prawne w obszarze transportu towarów niebezpiecznych, w ramach poszczególnych gałęzi transportu. Kolejnym tematem, który poruszono w dalszej części referatu to opakowania i ich rola w transporcie analizowanych towarów. Autorzy oprócz wyjaśnienia funkcji i podziału opakowań, zwrócili szczególną uwagę na znaczenie opakowań przy przewozach towarów niebezpiecznych. Opracowanie zakończono krótkim podsumowaniem treści zawartych w referacie.

Problematyka eliminacji cementytu eutektycznego

W artykule przedstawiono problematykę wykorzystania właściwości perlitycznych warstw w odlewach z żeliwa ciągliwego białego po niepełnym cyklu wyżarzania. Wskazano możliwości zastosowania tych obszarów po zabiegach hartowania i azotowania w warunkach intensywnego zużycia ściernego. Zwiększenie odporności na ścieranie odlewów jest uzupełnieniem bardzo dobrych właściwości tego materiału konstrukcyjnego w zakresie wytrzymałości na rozciąganie, plastyczności, udarności i spawalności. Podstawowym aspektem w procesie niepełnego wyżarzania jest określenie wpływu istotnych czynników decydujących o czasie rozpuszczania się cementytu eutektycznego w austenicie w czasie I stadium grafityzacji.

Sytuacja przedsiębiorstw transportowych powstałych w okresie integracji polski z ue

Przedsiębiorstwo jest podstawową jednostką organizacyjną działalności transportowej. W opracowaniu przedstawiono sytuację przedsiębiorstw powstałych w okresie integracji Polski z Unią Europejską. W tym okresie firmy musiały ponieść wysokie koszty związane ze zmianami prawa oraz sytuacji rynkowej. Część z nich nie wytrzymała konkurencji i musiała zakończyć działalność.

Modele inwestowania w infrastrukturę portową

Port morski, jako ogniwo łańcucha transportowego, ma istotny wpływ na funkcjonowanie gospodarki. Poziom usług oferowanych w porcie powinien odpowiadać aktualnemu zapotrzebowaniu na usługi transportowe, co pociąga za sobą konieczność stałego dostosowywania elementów infrastruktury portowej do współczesnych wymogów. W niniejszym artykule scharakteryzowano podstawowe formy inwestowania w infrastrukturę, jakie mają zastosowanie w polskich portach morskich oraz wskazano okoliczności decydujące o wyborze każdej z nich.

Analiza systemu transportu wewnętrznego przedsiębiorstwa produkcyjnego - case study

W opracowaniu poddano ocenie stan istniejący transportu wewnętrznego w przedsiębiorstwie produkcyjnym, przeanalizowano koszty funkcjonowania i utrzymania wózków widłowych. Przeprowadzono również analizę zarządzania transportem wewnętrznym jak i efektywność jego wykorzystania. Po etapie diagnostycznym dokonano analizy i w oparciu o badania własne przedstawiono kierunki zmian, dotyczących tak sfery zarządzania, struktury posiadanego sprzętu, jego eksploatacji jak i wyboru sposobu zabezpieczenia przedsiębiorstwa w urządzenia transportowe (wózki widłowe).

Zarządzanie łańcuchem dostaw produktów żywnościowych a problem asymetrii informacji

Na początku lat 70-tych do teorii marketingu dokonano podziału dóbr uwzględniając kryterium możliwości oceny przez konsumenta cech jakościowych danego produktu. Do pierwszej kategorii produktów należą dobra, których cechy jakościowe konsumenci są w stanie ocenić jeszcze zanim dokonają zakupu, tzw. dobra z cechami poszukiwań (search goods).

Technologie zarządzania informacją w polskich przedsiębiorstwach rolno-spożywczych

Współczesne społeczeństwo określane jest mianem informacyjnego, czyli takiego, w którym informacja jest traktowana jako dobro, towar, zasób ekonomiczny równoważne lub ważniejsze od innych dóbr tradycyjnych. Dzięki temu możliwości dostępu do informacji oraz efektywnego jej wykorzystywania determinują również przewagi konkurencyjne w środowisku rynkowym. Oznacza to, że współczesna gospodarka oparta jest na informacji, która traktowana jest jako strategiczny zasób przedsiębiorstw.

Zasady dostępu polskich przewoźników drogowych do

Transport jest tym z sektorów gospodarki od którego zależy efektywność korzyści z istnienia jednolitego rynku. Od powstania Wspólnoty głównym kierunkiem rozwoju była liberalizacja warunków transportu między państwami członkowskimi. Znoszenie ograniczeń w przewozach rzeczy w danym państwie wykonywanych przez przewoźników zewnętrznych przebiegało w warunkach konfliktu interesów. Wprowadzany początkowo okres przejściowy pozwalał w coraz większym stopniu stosować licencje przewozowe. Raporty Komisji, zarówno w pierwszym roku jak i w całym pięcioletnim okresie obowiązywania regulacji nie potwierdziły obaw, że przewoźnicy krajów o niskich kosztach pracy zdominują przewozy wewnętrzne dużych państw członkowskich.
Subskrybuj to źródło RSS