Zaloguj się

WIEDZA

Magazynowanie jabłek jako proces logistyczny w rolnictwie

Magazynowanie określane jest jako zespół czynności związanych z czasowym przyjmowaniem, składowaniem, przechowywaniem, kompletowaniem, przemieszczaniem konserwacją, ewidencjonowaniem, kontrolowaniem i wydawaniem dóbr materialnych (zapasów). Magazyn jest więc miejscem (węzłem) w systemie logistycznym, w którym firma składuje albo utrzymuje surowce, półprodukty lub wyroby gotowe w różnym czasie. Istnienie węzłów zwanych magazynami wynika z faktu, iż przepływ dóbr materialnych przez wszystkie fazy działalności przedsiębiorstwa nie może być ciągły. Konieczne jest tworzenie zapasów, które muszą być składowane. W ujęciu procesowym magazynowanie jest niewątpliwie jednym z procesów logistycznych przedsiębiorstwa. Jak zauważa B. Słowiński procesy logistyczne, niezależnie od świadomości ich istnienia, funkcjonują w każdym przedsiębiorstwie, które jest na tyle efektywne, na ile sprawne są jego procesy. Według H. G. Tonndorfa żadne przedsiębiorstwo nie jest lepsze niż procesy logistyczne. Można stwierdzić zatem, iż te same prawa dotyczą przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego.

Aspekty fiskalne i finansowe amortyzowania aktywów trwałych przedsiębiorstw transportowych

Proces amortyzowania jest ściśle procesie transportowym. związany z wykorzystywaniem aktywów trwałych w Poziom zaangażowania środków trwałych w procesach transportowych był zawsze wysoki i charakteryzuje się tendencją rosnącą. Skala zjawiska amortyzowania jest efektem trendów zmieniającego się udziału strukturalnego poszczególnych rodzajów transportów. W warunkach polskich dominującym jest transport samochodowy, który realizuje 70% przewozów.

Warunki wykorzystania kamer termowizyjnych w systemach ochrony torów podejściowych i baz morskich

Zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi na morzach oraz ochrona portów są podstawowymi zadaniami wykonywanymi przez jednostki Ratownictwa Morskiego, jednostki Straży Granicznej oraz Marynarki Wojennej. Efektywność realizacji tych zadań w dużym stopniu zadań zależy od posiadanych technicznych środków rozpoznania, w tym sensorów optoelektronicznych. Przykładem takich sensorów są kamery termowizyjne wykorzystywane w warunkach ograniczonej widzialności meteorologicznej oraz w nocy. W/w urządzenia umożliwiają wczesne (przy dużym zasięgu) wykrycie i identyfikację obiektów oraz zdarzeń niosących zarażenie dla poprawnego funkcjonowania statków oraz portów i baz morskich.

New concept of 2-phase electronic drive system for home-, industrial and transport applications

The paper deals with power electronic two-phase orthogonal system for home-, industrial- and transport drives applications with IM/PMSM motors. It consists of two-stage converter comprises: resonant LLC converter with AC output, twophase matrix converter commutated by HF AC input voltage, and two-phase induction/synchronous motors. The proposed system with AC interlink, in comparison with currently used conventional systems. As a consequence of that the advantage is then less number of semiconductor devices. Such a configuration features a good efficiency of electronic converters (due to soft switching of both converters) and also good torque-speed characteristics of two-phase AC motors.

Zróżnicowanie parametrów elektrycznych sygnałów protokołu can w pojazdach

W artykule przedstawiono ideę funkcjonowania magistrali bazującej na protokole Controller Area Network z uwzględnieniem sposobu sterowania dostępem do magistrali. Szczególny nacisk położono na parametry warstwy fizycznej (poziomy napięć, szybkość magistrali). Zaprezentowane w artykule, rzeczywiste przebiegi sygnałów komunikacyjnych pochodzące z magistral CAN pojazdów wraz z obliczonymi parametrami przebiegów czasowych pozwolą zrozumieć, dlaczego tak trudne jest komunikowanie się z kontrolerami pojazdów za pomocą jednego testera diagnostycznego.

Badanie poziomu ergonomicznej jakości i bezpieczeństwa układu kierowca-pojazd do przewozu towarów niebezpiecznych

Zagadnienia przedstawione w artykule są fragmentem badań dotyczących modelowania i oceny ryzyka w przewozie towarów niebezpiecznych. Jednym z elementów wpływającym na prawdopodobieństwo wystąpienia niepożądanego zdarzenia podczas przewozu wymienionych towarów jest czynnik ludzki. Sprawność jego działania determinowana jest m.in. warunkami w jakich pracuje. Celem badań ankietowo-ekspertowych przeprowadzonych wśród kierowców obsługujących środki transportu do przewozu towarów niebezpiecznych było określenie czynników uciążliwych, występujących w ich pracy. W artykule przedstawiono analizę uzyskanych wyników oraz możliwości ich wykorzystania w dalszych pracach.

Taksonomiczna analiza rozwoju transportu

Poziom i warunki życia ludności w Polsce są silnie przestrzennie zróżnicowane. W pracy na przykładzie województw w Polsce podjęta została próba analizy przestrzennego zróżnicowania w obszarze dotyczącym transportu, w latach 2002-2008. W ramach pierwszego etapu badań, ze zbioru 20 zmiennych diagnostycznych do finalnego zbioru zmiennych wytypowano 5 zmiennych.

Rozwój koncepcji systemu transportu małymi samolotami dla istniejącej sieci lotnisk i lądowisk w polsce

Streszczenie: Celem opracowania jest wykorzystanie istniejących lotnisk i lądowisk dla Systemu Transportu Małymi Samolotami na terenie Polski. Najważniejszym z elementów jest wybór odpowiednich lokalizacji lotnisk z sieci już istniejących lotnisk i lądowisk. Wybór ten musi uwzględniać wszystkie aspekty związane z zakładaniem lotniska użytku publicznego.

Symulacyjne badanie uszkodzeń zawieszenia pojazdu szynowego

W artykule przedstawiono możliwość wykorzystania pakietu symulacyjnego w ocenie stanu technicznego zawieszenia pojazdu szynowego. Badania symulacyjne przeprowadzono na zamodelowanym torze o dobrym stopniu utrzymania w celu uzyskania informacji o możliwości monitorowania stanu technicznego zawieszenia i detekcji jego uszkodzeń. Obiektami badań są wagony pasażerskie. Pierwszy z nich posiada sprężyny stalowe w zawieszeniu II stopnia, natomiast drugi sprężyny pneumatyczne odwzorowane za pomocą zaimplementowanego w programie modelu Nishimury. Uszkodzenia elementów podatnych i tłumiących zawieszenia zamodelowano poprzez redukcję współczynników sztywności oraz współczynników tłumienia.
Subskrybuj to źródło RSS