Zaloguj się

WIEDZA

Kierunki współczesnych badań transportowych na świecie - cz. 1

Kierunki współczesnych badań transportowych na świecie - cz. 2

W artykule dokonano próby określenia kierunków i rodzajów badań transportowych realizowanych w ostatnim czasie, skupiając się na kilku obszarach geograficznych i tematycznych, a mianowicie na programach badawczych Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i Japonii. Odniesiono się też do oceny pól badawczych w szerokim kręgu międzynarodowym w oparciu o wyniki badań prezentowanych na Światowych Konferencjach Badań Transportowych.

Koncepcja VMI - zarządzanie magazynem klienta - czy rzeczywiście zapewnia sukces jego użytkownika?

Referat został zaprezentowany na Międzynarodowej Konferencji Logistycznej "Logistics 2002 - Elastyczne łańcuchy dostaw - koncepcje, doświadczenia, wyzwania". Poznań 14-15 maja 2002 r.

Rynek środków transportu ciężarowego i dostawczego w 2007 r.

Rynek samochodów ciężarowych w 2007 roku rozwijał się bardzo dynamicznie. Wzrost spowodowany był dobrą koniunkturą gospodarczą a przede wszystkim dalszym rozwojem branży budowlanej. Tendencje wzrostowe były jednak hamowane rozbieżnościami między popytem a podażą samochodów ciężarowych, głównie powyżej 15 t DMC, mocną złotówką i utrzymującym się nadal niedoborem wykwalifikowanych kierowców.

Planowanie operacji z pomocą arkusza kalkulacyjnego

Burzliwość współczesnych rynków powoduje, że przedsiębiorstwa coraz więcej uwagi poświęcają reagowaniu, a mniej prognozowaniu i planowaniu. Popularność takich technik jak lean management, outsourcing bierze się także stąd, że czynią one firmy bardziej elastycznymi. Dzięki temu przedsiębiorstwa szybciej dostosowywują się do zmian rynkowych i osiągają z tego tytułu znaczące przewagi konkurencyjne.

Systemy monitoringu wizyjnego w zarządzaniu ruchem miejskim

"Miasto to historycznie ukształtowany typ osiedla, wyznaczony istnieniem konkretnej społeczności cząstkowej, skoncentrowanej na pewnym obszarze o odrębnej organizacji, uznanej i określonej prawnie oraz wytwarzającej w ramach swej działalności zespół trwałych urządzeń materialnych o specyficznej fizjonomii, którą można uznać za konkretny typ krajobrazu".

Rozwój transportu i usług logistycznych po wejściu Polski do Unii Europejskiej

Sam tytuł powinien nastawiać czytelnika pozytywnie. Skoro wejście Polski do Unii Europejskiej spowodowało ożywienie gospodarcze, wzrost wymiany handlowej, napływ inwestycji bezpośrednich, to zapewne efekty w dziedzinie transportu i usług logistycznych powinny być równie pozytywne. Spróbujmy zatem dokonać bilansu kosztów i korzyści tego procesu, przyjmując rok 2006 jako ostatni wzięty do porównań.

Subskrybuj to źródło RSS