Zaloguj się

WIEDZA

Analiza konkurencyjności przedsiębiorstw spedycyjno -przewozowych w polsce i w niemczech

W pracy przedstawiono problematykę wpływu jakości infrastruktury drogowej na wyniki rentowności eksploatacji pojazdów członowych (zestawów naczepowych) w Polsce i w Niemczech oraz wynikające z tego różnice wydajności w pracy przywozowej tożsamych środków transportowych do przewozu identycznych ładunków. W opracowaniu podjęto próbę analizy wpływu regulacji prawno-adminstracyjnej dotyczącej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów oraz nacisków na osie dla zestawów naczepowych w obu krajach a następnie przeprowadzono wnioskowanie dotyczące optymalizacji załadunku w świetle tychże przepisów oraz rentowności tak realizowanego przewozu. W efekcie możliwe stało się wnioskowanie o konkurencyjności w tym aspekcie działalności przedsiębiorstw polskich i niemieckich.

Projekt flavia - ważny korytarz transportowy dla europy południowo-wschodniej

Większość potoków towarowych w Europie koncentruje się wokół Europy Zachodniej oraz Włoch jako największych i najbogatszych rynków zbytu. Jednak akcesja do UE oraz rozwój krajów zlokalizowanych w południowo-wschodniej części kontynentu spowodowała pojawienie się nowych rynków i wyłonienie nowych potoków towarowych. Większość przewozów towarowych pomiędzy omawianymi rejonami jest realizowana przy wykorzystaniu transportu drogowego. Dodatkowo istnieje szereg barier ograniczających wykorzystanie alternatywnych dla przewozów drogowych gałęzi transportu, szczególnie drogowo-kolejowych. W odpowiedzi na tą sytuację rozpoczęto realizację projektu Flavia pozwalającego na umocnienie oraz skoordynowanie wymiany towarowej oraz procesów transportowych pomiędzy krajami Europy Centralnej, a Europy Południowo-Wschodniej.

Zapewnienie bezpieczeństwa informacji w procesach naukowo-badawczych realizowanych przez jednostki badawczo-rozwojowe sektora transportu drogowego

Artykuł porusza nowatorską problematykę związaną z zapewnieniem bezpieczeństwa informacji w procesach naukowo-badawczych realizowanych przez jednostki badawczo-rozwojowe działające na rzecz transportu. Obecnie informacje traktowane są jako aktywa i dlatego wymagają odpowiedniej ochrony. Jednostki badawczo-rozwojowe, jako podmioty ustawowo zobligowane do prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych, powinny zapewnić dostępność, poufność i integralność wyników przekazywanych do praktycznego zastosowania w transporcie.

Uwarunkowania bezpieczeństwa transportu drogowego w regionie zachodniopomorskim

W materiale przedstawiono uwarunkowania mające wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa w transporcie drogowym i kolejowym. Wśród nich wymieniono konieczność poprawy stanu infrastruktury, z uwzględnieniem stosowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz modernizacji sieci kolejowej. Omówiono również działania w zakresie podnoszenia świadomości uczestników ruchu oraz edukacji.

Modelowa ocena przepustowości pasażerskiej portu lotniczego po integracji polski z unią europejską

Streszczenie: Port lotniczy jest to lotnisko użytku publicznego przeznaczone do wykonywania lotów handlowych. Składa się z dwóch części: lotniczej - służącej głównie do obsługi samolotów i pasażerskiej - przeznaczonej głównie do obsługi pasażerów. Port lotniczy obsługuje strumienie samolotów lądujących i startujących jak również potoki pasażerów (odlatujących, przylatujących i transferowych. Modelowa analiza procesu obsługi pasażerów jest dobrym narzędziem do wyznaczania przepustowości części pasażerskiej lotniska.

Identyfikacja obowiązujących przepisów dotyczących procedur transportu materiałów niebezpiecznych transportem samochodowym w unii europejskiej

Przewóz towarów wymaga specjalistycznej wiedzy dotyczącej składu, właściwości chemicznych i fizycznych, a także specjalistycznych opakowań i środków transportowych. Przy transporcie tego typu towarów obowiązują bardzo precyzyjne międzynarodowe przepisy i zasady postępowania. Ujednolicenie przepisów przewozu materiałów niebezpiecznych podnosi poziom bezpieczeństwa i ułatwia prowadzenie skutecznych kontroli. W praktyce oznacza to, że ładunki, które trafiają na drogi mają nie tylko takie same nazwy i numery rozpoznawcze, ale także są w ten sam sposób badane, klasyfikowane, pakowane i znakowane.

Wpływ nowoczesnych urządzeń srk na wzrost przepustowości linii kolejowych

Streszczenie: Każda linia kolejowa posiada ograniczoną przepustowość. W celu jej określenia stosowane są powszechnie znane metody obliczeniowe. Jednakże wraz z rozwojem wyposażenia urządzeń sterowania ruchem i rozwojem technologicznym pojawia się problem zwiększenia przepustowości linii kolejowych. W referacie zaprezentowano wpływ zastosowania różnych konfiguracji aplikacji ETCS na przepustowość różnych kategorii linii kolejowych. Takie analizy należy wykonywać oddzielnie dla każdego przypadku.
Subskrybuj to źródło RSS