Zaloguj się

WIEDZA

Producent rolny w łańcuchu dostaw żywności

Jednym z celów Wspólnej Polityki Rolnej jest zapewnienie odpowiednich dochodów dla rolników. Wspominał o tym już Traktat Rzymski z 1957 r. Okazuje się jednak, że dążenie to jest niezmiernie trudno osiągnąć. Bezsprzecznie niestabilność cen, silne uzależnienie rolnictwa od czynników klimatycznoglebowych powoduje, że dochody rolników i stopa rentowności są średnio niższe niż w pozostałych sektorach gospodarki. Poza tym rolnicy otrzymują zbyt małą część wartości dodanej wytworzonej w łańcuchu dostaw żywności, natomiast segment, z jakiego korzysta przemysł spożywczy wzrasta.

Analiza determinantów wyboru dostawców wybranych środków do produkcji rolnej

Rynek dostawców środków do produkcji rolnej charakteryzuje się wysokim stopniem elastyczności i dostosowania do zmieniających się potrzeb gospodarstw prowadzących działalność rolniczą. W ogólnym ujęciu agrobiznes składa się z trzech podstawowych agregatów: • zaopatrzenia w surowce i środki do produkcji zarówno gospodarstw jak i przedsiębiorstw przetwórczych, • rolnictwa, • przetwórstwa, które przetwarza surowce na produkty spożywcze, a także zajmuje się ich magazynowaniem i dystrybucją.

Terytorialna struktura sieci dealerów sprzętu udojowego a intensywność produkcji mleka surowego w Polsce

W Polsce wytwarza się blisko 12 000 mln litrów mleka surowego rocznie. W poszczególnych województwach skala produkcji jest mocno zróżnicowana i wynosi od zaledwie 0,9% produkcji globalnej w łódzkiem, aż do 23,3% w mazowieckiem. Liczą się też dwa inne województwa: wielkopolskie z produkcją stanowiącą 12,0% całości i podlaskie, gdzie wytwarza się 16,5% surowca mlecznego.

Specyfika logistyki biokomponentów

Zarządzanie logistyczne to planowanie, wdrażanie i kontrola działalności związanych z przepływem dóbr, informacji i środków finansowych, tak w obrębie przedsiębiorstwa, jak i pomiędzy firmami, ogniwami łańcucha dostaw. W ramach tak pojmowanego pojęcia należy przede można zwrócić uwagę na procesy logistyczne związane z zaopatrzeniem zakładów produkcyjnych w surowce, a następnie na dystrybucję wyrobów gotowych do odbiorców finalnych. Obok istnienia wielu ogniw tak postrzeganego łańcucha dostaw, na pierwszy plan w odniesieniu do biokomponentów wysuwa się transport. Tutaj należy zaznaczyć, że problematyka transportowa dotyka dwóch podstawowych obszarów: przewozy zbóż, jako surowców i biokomponentów, jako wyrobów gotowych. Oznacza to, że ze względu na specyfikę produktu logistycznego, powstają odrębne procesy transportowe. Zarówno, jeśli chodzi o wybór odpowiedniej gałęzi transportu, jak i też kwestie podejmowania decyzji dotyczących środków transportu, taboru. Biokomponenty są produkowane z surowców rolniczych, w przeważającej części ze zbóż. Dokonując transportu zbóż napotykamy na różnego rodzaju problemy, które z jednej strony wymagają ich zdefiniowania przed uruchomieniem poszczególnych przewozów a z drugiej strony jest ważne, aby mieć przygotowany gotowy plan rozwiązań do specyficznych dla rynku zbożowego sytuacji, powstających w trakcie transportu. Przede wszystkim proces transportu zbóż uwarunkowany jest od okresu żniwnego.

Rozwiązania bezodpadowej gospodarki ubocznymi produktami przemysłu spożywczego

Zmiany demograficzne, jakie dokonały się w świecie w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, takie jak gwałtowny wzrost liczby ludności, wydłużenie się średniej długości życia człowieka, urbanizacja, istotnie wpłynęły na rozwój gospodarki żywnościowej, zarówno w skali świata, jak i w poszczególnych krajach. Był on ściśle powiązany z zapewnieniem ludzkości dostatecznego wyżywienia, co wywarło ogromny wpływ na rozwój nowoczesnych metod agrotechnicznych (m.in.

Zasady auditowania procesów zarządzania infrastrukturą przez jednostki certyfikujące systemy zarządzania

W związku z ciągłą walką konkurencyjną na współczesnym rynku oraz dynamicznie zwiększającymi się oczekiwaniami i wymaganiami klientów, zarówno indywidualnych, jak i instytucjonalnych, coraz bardziej popularne staje się dobrowolne poddawanie ocenie produktów, usług, a także systemów zarządzania. Jest to bowiem, jak się wydaje, jeden z najlepszych obecnie sposobów na wyróżnienie swoich produktów lub usług, co w konsekwencji pozwala na budowanie trwałych więzi z klientami, uzyskanie oraz utrzymanie przewagi konkurencyjnej na rynku, a także osiągnięcie sukcesu firmy w dłuższym horyzoncie czasowym.

Wpływ czasów trwania sygnałów pomocniczych w sygnalizacji świetlnej na hamowanie pojazdów ciężkich

Drogowa sygnalizacja świetlna służy do sterowania ruchem pojazdów poprzez przekazywanie sygnałów kierującym. Interpretacja sygnału przez kierującego jest zależna od kształtu sygnału (np. strzałka, koło, symbol pieszego) oraz jego koloru i położenia na sygnalizatorze. Interpretacja kształtu sygnału jest dokonywana przez kierującego na etapie podejmowania decyzji o kierunku jazdy na skrzyżowaniu, podczas dojeżdżania do skrzyżowania. W bezpośredniej bliskości skrzyżowania kierujący podejmuje decyzję o przejechaniu przez skrzyżowanie na podstawie koloru i położenia na sygnalizatorze wyświetlanego sygnału (kształtu w przypadku sygnalizatorów dla autobusów i tramwajów). W zależności od wyświetlanego sygnału kierujący podejmuje decyzję o:

Nomadyczna linia telefoniczna dla małych firm logistycznych

Pojęcie nomadyczności utożsamiane jest z osobnikiem niemającym stałego miejsca zamieszkania, prowadzącym koczowniczy lub pasterski tryb życia. Do słownika pojęć z dziedziny telekomunikacji słowo to zostało wprowadzone kilka lat temu przez niezależnego operatora Sferia, jako element reklamowy usługi telefonu stacjonarnego przypisanego do abonenta, a nie do miejsca jego przebywania.

New Web approach to aid logistic services

Progress in the Web technologies have been giving substantial impact on computing systems addressed to business purposes, also, for the logistic Web based services. One of possible solution for the Web aided services is using so called the Cloud Computing approach, which determines a new, more advanced approach handling the Web services arising from earlier Web technologies, first of all, the grid computing.

Możliwości stosowania czujek magistralowych w bazach logistycznych

W transporcie, jako rozległym systemie, problem zapewnienia bezpieczeństwa wydaje się szczególnie ważny. Dotyczy to nie tylko obiektów ruchomych (np. pojazdy, samoloty, pociągi) z których korzystają osoby odbywające podróż, ale także obiektów stacjonarnych (np. dworce kolejowe, porty lotnicze, bazy logistyczne). Brak możliwości świadczenia usług przez przedsiębiorstwa, które wykorzystują te obiekty, może skutkować dezorganizacja transportu, a tym samym i gospodarki państwa na znacznym obszarze.
Subskrybuj to źródło RSS