Zaloguj się

WIEDZA

Rozwiązywanie problemów dostaw w systemach dystrybucji

W artykule rozważana jest optymalizacja problemów dostaw VRP w odniesieniu do systemów dystrybucji. Są to zagadnienia należące do klasy NP-trudnych problemów. Przeanalizowano aktualne rozwiązania różnych problemów dostaw (VRP, TSP, MTSP, VRPTW, RDPTW). Przedstawiono dwa przykłady. W zadaniu transportowo - produkcyjnym wykorzystano algorytm wyrównywania kosztów krańcowych WKK. Natomiast w problemie z wieloma centrami dystrybucyjnymi MDVRP zastosowano algorytm ewolucyjny.

Konteneryzacja a zmiana układu stacji przeładunkowych

W artykule przedstawiono zmiany w układzie strukturalnym stacji kolejowych dla przewozów drobnicowych i kontenerowych od 1841r do dzisiaj. Wskazano, że główną przyczyną zmian jest nastawienie się na obsługę wybranych grup ładunków i tym samym zmianę technologii przeładunku. Konteneryzacja wpłynęła na zmianę układu strukturalnego stacji przeładunkowych, organizacje pracy manewrowej i procesu organizacji pracy spedycyjnej. Wskazano kierunki poszukiwań struktury stacji kolejowych dla obsługi małych potoków ładunków kontenerowych.

Modelowanie miejskiego systemu transportowego

W pracy zaprezentowano zagadnienie kształtowania miejskiego systemu transportowego w aspekcie odwzorowania podróży mieszkańców miast oraz potoku ruchu. Czteroetapowe badania odwzorowania podróży mieszkańców miast przeprowadzono w oparciu o wyniki raportu dotyczącego monitorowania zachowań transportowych mieszkańców miast. Analizując potok ruchu w miejskim systemie transportowym wyszczególniono potok ruchu w dni powszednie w zależności od relacji. Zwrócono również uwagę na motywacje i preferencje oraz problemy i trudności z eksploatacją samochodów na obszarach miejskich.

Koncepcja systemu wspomagania decyzji w procesach utrzymania środków transportu

W artykule skupiono się na omówieniu koncepcji systemu wspomagania decyzji w obszarze utrzymania środków transportowych. Zdefiniowano podstawowe decyzje, jakie są podejmowane w procesie funkcjonowania systemów transportowych. Przedstawiono przegląd literatury obejmujący problematykę modelowania systemów wspomagania decyzji w analizowanym obszarze. Przedstawiono proces podejmowania decyzji dotyczących utrzymania środków transportu oraz określono podstawowe założenia do modelu wraz ze wskazaniem potencjalnych problemów do rozwiązania w tym obszarze.

Rozwiązania transportowe w Data Center

Artykuł porusza istotne kwestie związane z rozwiązaniami transportowymi w zakresie Data Center. Zagadnienia te z natury rzeczy są o charakterze interdyscyplinarnym i wymagają doświadczenia u osób prowadzących projekty. Brak uwzględniania tych uwarunkowań na etapie projektowania, budowy, eksploatacji bądź też relokacji Data Center rodzi poważne zagrożenia dla realizacji projektów również w postaci dodatkowych kosztów jak i uciążliwej eksploatacji Data Center.

Zarządzanie projektami badawczymi systemów logistycznych w transporcie miejskim

Zatory komunikacyjne w miastach są dużym wyzwaniem dla nauki, ponieważ istnieją w nich „wąskie gardła” i inne bariery, które negatywnie wpływają na kwestię dostępności komunikacyjnej. Celem prowadzonych badań jest określenie wpływu harmonijnego funkcjonowania systemów transportowych w dużych aglomeracjach miejskich na zrównoważony rozwój tych obszarów oraz nawiązanie współpracy pomiędzy władzami samorządowymi, instytucjami naukowo-badawczymi oraz instytucjami otoczenia biznesu, w celu aktywizacji obszarów miejskich i wzrostu ich konkurencyjności, przy poprawie mobilności społeczeństw, w kontekście dokumentów i zaleceń polityki transportowej UE. W artykule poruszono problemy związane z metodologią racjonalnego zarządzania projektami badawczymi rozwoju systemów logistycznych w transporcie.

Znaczenie polityki transportowej jako elementu kontrolowania wzrostu transportochłonności gospodarki

Niniejszy artykuł jest próbą analizy możliwości działań administracyjnych i zarządczych w zakresie zapotrzebowania na transport i transportochłonności. Przedstawia rolę transportu w rozwoju gospodarki, problemy ze zrównoważeniem wykorzystywanych w Polsce gałęzi transportu i rozwojem infrastruktury transportowej. Autorzy scharakteryzowali również rozwiązania w zakresie ograniczania zapotrzebowania na transport na przykładzie logistyki miejskiej.

Rola syntezy danych w zaawansowanym transportowym systemie informacji

W zaawansowanych systemach transportowych, aby efektywnie wykorzystać niezliczoną ilość danych i odpowiednich informacji musimy dążyć do ich zmniejszenia wykorzystując odpowiednie metody, teorie i algorytmy syntezy informacji znane z innych mniej lub bardziej pokrewnych dziedzin nauki. Szeroki zbiór różnorodnych narzędzi bazujących na technologii informatycznej, komunikacji bezprzewodowej i elektronice pojazdowej, umożliwia sprawne i efektywne zarządzanie infrastrukturą transportową oraz sprawną obsługę podróżnych. W takich systemach funkcjonowanie transportu jest w wysokim stopniu wspierane zintegrowanymi rozwiązaniami pomiarowymi (czujniki, sensory), telekomunikacyjnymi, informatycznymi i informacyjnymi, a także automatycznego sterowania. Aby działać wydajnie zaawansowany transportowy system informacji musi być zasilany szerokim zestawem danych oraz informacji, w związku z powyższym jednym z komponentów tego założonego procesu jest synteza danych.

Bariery rozwoju transportu multimodalnego w Polsce z perspektywy wybranych morskich terminali kontenerowych

Powiązanie różnych środków transportu w sprawnie działający łańcuch multimodalny pozwala na uzyskanie wyższej efektywności ekonomicznej, przy jednoczesny ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Jednak rozwój integracji międzygałęziowej w Polsce, podobnie jak w Europie, przebiega wolno. Niniejszy artykuł podejmuje próbę identyfikacji i oceny czynników mających wpływ na rozwój procesów transportowych obserwowanych z perspektywy portów morskich, a w szczególności, wybranych polskich terminali kontenerowych.
Subskrybuj to źródło RSS