Zaloguj się

WIEDZA

Wielokryterialne badania systemu transportowego

Systemy techniczne o coraz wyższym stopniu automatyzacji, unifikacji i integracji modułowej stwarzają szereg nowych problemów natury technicznej, organizacyjnej i ekonomicznej, szczególnie na etapie ich eksploatacji. Jednym z tych problemów jest utrzymanie wysokiej gotowości technicznej maszyn, tzn. utrzymanie ich w stanie zdatności do wykonania przewidzianych zadań zgodnie z przeznaczeniem i aktualnymi możliwościami technicznymi.

Ryzyko rozlewów produktów ropopochodnych i innych substancji niebezpiecznych w akwenie morza bałtyckiego

W artykule zwrócono uwagę na stale rosnące niebezpieczeństwo katastrofy ekologicznej w Akwenie Morza Bałtyckiego, spowodowanej rozlewem produktów ropopochodnych i innych substancji niebezpiecznych. Scharakteryzowano transport morski, kładąc szczególny nacisk na tendencje jego wzrostu w zakresie przewozu ropy naftowej. Zidentyfikowano miejsca niebezpieczne dla żeglugi z dużym prawdopodobieństwem zaistnienia wypadku z udziałem środka transportującego ADR. Opisano również ekologiczne skutki katastrofy, spowodowanej wydostaniem się dużej ilości ropy naftowej do morza.

Rozwój i modernizacja europejskiego zintegrowanego systemu monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach

Na poprzedniej konferencji LogiTrans w 2010 roku był zaprezentowany referat zatytułowany "Koncepcja europejskiego zintegrowanego systemu monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach". Przedstawiono w nim informację o istniejących w tym czasie systemach monitorowania ruchu morskiego i przekazywania informacji o statkach, wprowadzonych i rozwijanych na poziomie europejskim. Skupiono się głównie na zagadnieniach transmisji i rozdziału danych o statkach i przewożonych nimi ładunkach między statkiem, załadowcą, portem, administracją morską nadbrzeżnych państw członkowskich Wspólnoty, Islandii i Norwegii oraz instytucjami UE, np. EMSA, i Frontex. Bieżący referat opisuje aktualny stan opisywanego systemu oraz plany jego dalszego rozwoju.

Wytwarzanie powłok ochronnych skojarzeń tarciowych środków transportu w procesach tarcia

Artykuł dotyczy aplikacji osiągnięć tribologii i nanotechnologii w eksploatacji środków transportu. Zostały w nim przedstawione wybrane metody konstytuowania warstw ochronnych na współpracujących tarciowo powierzchniach elementów węzłów kinematycznych, minimalizujące niekorzystne skutki tarcia, takie jak opory ruchu i zużycie. Zaproponowano wytwarzanie tych warstw bezpośrednio w procesie eksploatacji urządzenia technicznego, z zastosowaniem - jako materiału warstwotwórczego - nanocząstek miedzi, dodawanych do środków smarowych, stosowanych w węzłach tarcia. Skuteczność proponowanej metody dokumentują zaprezentowane w artykule wyniki badań własnych.

Ocena atrakcyjności sektora usług tsl w polsce

Jak można zauważyć, na przestrzeni kilkunastu bardzo dynamicznie rozwija się rynek usług TSL w Polsce. Przedsiębiorstwa, które początkowo zakładały świadczenie usług transportowych jako podstawę swojej działalności, zaczęły oferować inne usługi takie jak: spedycja, usługi logistyczne, usługi kurierskie, magazynowanie, usługi celne. Dlatego warto przeanalizować jaka faktycznie jest atrakcyjność tego sektora usług i co na nią wpływa. Jest to możliwe przy zastosowaniu metody punktowej oceny atrakcyjności sektora. Zanim przystąpimy do tej oceny, ważne jest aby przeanalizować wszystkie czynniki, które wpływają na ten sektor.

Propozycja budowy metody oceny niepożądanych działań ludzi usytuowanych w systemie antropotechnicznym i jego otoczeniu

Streszczenie: Systemy antropotechniczny to para Człowiek - Obiekt Techniczny realizująca swoje zadania w Otoczeniu . W systemach tego typu zagrożenia mogą być stwarzane przez: człowieka C, obiekt techniczny OT oraz przez oddziaływanie otoczenia O na obiekt techniczny i ludzi znajdujących się w systemie oraz w jego otoczeniu. Poziom niepożądanego oddziaływania czynnika ludzkiego na bezpieczeństwo działania systemu antropotechnicznego, uzależniony jest od umiejscowienia człowieka w analizowanym systemie. W pracy podjęto próbę budowy metody oceny niepożądanych oddziaływań ludzi usytuowanych w systemie antropotechnicznym i jego otoczeniu. W tym celu zbudowano algorytm oceny niewłaściwych działań ludzi.

Koncepcja stanowiska do badania uszkodzeń sprężarek

CHŁODNICZYCH Środki transportu przeznaczone do przewozu artykułów spożywczych szybko psujących się, wymagających odpowiedniej temperatury przewozu powinny być wyposażone w agregaty chłodnicze. Najistotniejszym elementem w agregatach jest sprężarka. W pracy przedstawiono koncepcje stanowiska badawczego składającego się z rzeczywistych elementów chłodniczych. Celem badań na stanowisku będzie symulacja niekorzystnych warunków pracy, które mogą spowodować uszkodzenie sprężarki.

Wybrane zagadnienia przewozu przesyłek w transporcie lotniczym

W artykule przedstawiono krótką charakterystykę wybranych zagadnień dotyczących przewozu, pakowania i zabezpieczenia przesyłek przewożonych transportem lotniczym. Jest to bardzo istotny dział, który podlega wielu restrykcjom, przepisom i spełnieniu szczególnych standardów. Do celów przewozowych zastosowania mają specjalne opakowania.
Subskrybuj to źródło RSS