Zaloguj się

WIEDZA

Oparte na wiedzy modele i algorytmy planowania oraz symulacji przemieszczania w systemach wojskowych klasy dss i cgf

W pracy zaprezentowano modele i algorytmy planowania oraz symulacji przemieszczania wielu obiektów w wojskowych systemach klasy DSS i CGF bazujących na wiedzy. Studium przypadku dotyczy idei oraz modelu decyzyjnego i sterowania związanego z automatem decyzyjnym do marszu na szczeblu batalionu. Automat realizuje dwa główne procesy: planowania decyzji do marszu i bezpośredniego sterowania przebiegiem (symulacją) marszu. Rozpatrzono wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne modelowania i optymalizacji procesu planowania marszu, symulacji i sterowania jego przebiegiem. Opisano sposób implementacji automatu oraz wybrane wyniki symulacji w interaktywnym systemie wspomagania szkolenia operacyjnego Złocień.

System międzygminnej komunikacji samochodowej w województwie podkarpackim i jego uwarunkowania

Godzinowe natężenie ruchu na liniach podmiejskich charakteryzuje się specyficznymi rozkładami. Znajomość tych rozkładów może być pomocna przy podejmowaniu zarówno bieżących decyzji związanych z działalnością przedsiębiorstwa, jak i decyzji strategicznych dotyczących planowania dalszej działalności i optymalizacji kosztów. Na godzinowy przebieg rozkładu potoku pasażerów ma wpływ wiele czynników. Do najważniejszych z nich zaliczyć można kierunek kursu na danej linii oraz porę roku - okres eksploatacji. W przeprowadzonej analizie rozpatrzono dwa okresy eksploatacji. Okres pierwszy to miesiące wakacyjne: lipiec i sierpień 2010 roku.

Procesy transportowe w przedsiębiorstwie

Potrzeby transportowe należą do grupy potrzeb wtórnych człowieka i są związane z faktem różnego rozmieszczenia przestrzennego zasobów, skupisk ludzkich i miejsc pracy. Transport jest jednym z najważniejszych ogniw w łańcuchu logistycznym, który charakteryzuje się dużą różnorodnością spotykanych w praktyce rozwiązań. Pojecie transportu można rozumieć w wieloraki sposób: jako transport w sieci dystrybucji, transport od dostawców, transport wewnętrzny.

Elektroniczne systemy nadzoru stanu technicznego statku

Współczesne statki nasycone są elektronicznymi urządzeniami, które mają wspomagać operatora w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych. śeby mogły spełniać swoją rolę powinny wypracowywać trafne i wiarygodne diagnozy. Zależy to od stopnia przystosowania do kontrolowanego obiektu, trafnego rozmieszczenia punktów pomiarów, odpowiedniej dokładności i niezawodności przyrządów pomiarowych oraz rzetelnej wiedzy eksperckiej (koniecznej do odpowiedniego zaprogramowania systemów opracowujących dane). Jeżeli zastosowane systemy są w stanie wyeliminować część błędów popełnianych przez człowieka i mogą wypracować informacje wspomagające operatora w podjęciu trafnych decyzji eksploatacyjnych to przyczynią się tym samym do podniesienia bezpieczeństwa żeglugi.

Wybrane elementy oceny jakości ruchu tramwajów przez pasażerów w publicznym transporcie zbiorowym

Praca dotyczy zagadnień związanych z oceną jakości ruchu tramwajów z punktu widzenia pasażera. Przedstawiono wybrane wyniki badań, które były prezentowane wcześniej przez innych autorów zajmujących się tą tematyką w pracach naukowych oraz wyniki własnych badań związanych z analizą symulacyjną ruchu tramwaju wykonaną z wykorzystaniem symulatora cyfrowego RSEL.

Wielowarstwowe osłony balistyczne na morskie i lądowe konstrukcje środków transportu bojowego

Armox500, okrętowego stopu aluminium i stali kadłubowej. Stal Armox500 jest stosowana na osłony balistyczne dla środków transportu bojowego (lądowego w gatunku T i morskiego w gatunku S). W tym celu przeprowadzono przestrzeliwanie tych materiałów pociskiem kalibru 7,62mm z wykorzystaniem wahadła balistycznego (WB). Badane materiały lite (1-warstwowe) i dzielone (2-warstwowe) w tej samej grubości w postaci krążków o średnicy 50 mm przestrzeliwano pociskiem kalibru 7,62 mm ŁPS lub B. Stwierdzono, że dla stali kadłubowej 2-warstwowe próbki materiału chronionego mają mniejszą odporność balistyczną niż 1-warstwowe (lite) w tej samej grubości przeciwnie do okrętowego stopu aluminium. Dzieląc stop aluminium na warstwy uzyskujemy znacznie lepszą OB. Lita stal Armox500 o grubości 7mm nie ulega perforacji pociskiem 7,62mmB podobnie jak 8mm grubości ceramika Al2O przestrzeliwana pociskiem 7,62mm ŁPS. Dzielenie Armox-u 500 obniża jego skuteczność ochronną.
Subskrybuj to źródło RSS