Zaloguj się

WIEDZA

na całym świecie najczęściej

wykorzystuje się m.in. transport samochodowy, kolejowy, a także wodny. Jednak nie zawsze drogę lądową można wykorzystać do transportu towarów wielkogabarytowych. Aktualnie kraje Europy Zachodniej w zdecydowanej większości posiadają rozwinięty system dróg wodnych śródlądowych wysokiej klasy (min IV) zarówno naturalnych jak i sztucznych. Polska negatywnie „wyróżnia się” na tym tle w rozwijaniu żeglugi śródlądowej, przede wszystkim w zakresie utrzymania i budowy dróg wodnych śródlądowych. Jednak kraj ten posiada wiele rzek, które mogłyby być wykorzystane do celów przewozu towarów (także tych wielkogabarytowych), pasażerskich oraz turystycznych.

Stan i rozwój parku ciężarowego w Polsce z uwzględnieniem struktury pojazdów według marek i wieku

Liczba pojazdów, zarejestrowanych w Polsce zwiększa się stopniowo z roku na rok. W ciągu ostatnich 15 lat odnotowany wzrost był prawie dwukrotny. W 1995 roku zarejestrowanych było 11,2 mln pojazdów samochodowych (samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, ciągników samochodowych - siodłowych, autobusów, motocykli), łącznie z ciągnikami rolniczymi. W 2009 roku ich liczba wzrosła do 22 mln.

Kryteria oceny jakości działania systemów transportowych

Streszczenie: Podstawą działania systemów transportowych jest realizacja postawionych im celów w określonych warunkach, miejscu, ilości i czasie. Z analizy literatury przedmiotowej wynika, że badanie jakości funkcjonowania tych systemów, stanowi jeden z podstawowych czynników w procesach obsługowo - naprawczych, sterowania, zasilania, diagnozowania a w szczególności użytkowania eksploatowanych w nich maszyn i urządzeń. Omawiane systemy, zalicza się do systemów socjotechnicznych typu (człowiek - maszyna otoczenie), wśród których wyróżnić można system transportowy, stanowiący w niniejszym opracowaniu obiekt badań. Na podstawie wyników własnych badań eksploatacyjnych oraz identyfikacji procesów realizowanych w obiekcie badań, w opracowaniu przedstawiono metodę oceny jakości działania takich systemów. Jako przykład zastosowania opracowanej metody ocenowej, w pracy podjęto próbę budowy modelu oceny niepożądanych oddziaływań ludzi, usytuowanych w systemie i jego otoczeniu.

Badania wytrzymałościowe przęseł mostów składanych

W referacie przedstawiono cywilne zastosowania wojskowych mostów składanych, zwracając przy tym szczególną uwagę na ich badania wytrzymałościowe. Opisano istniejące krajowe, jak i zagraniczne metody badań tego typu przepraw mostowych oraz przedstawiono własną, wskazując dalsze kierunki rozwoju w tym zakresie.

Analiza wybranych krajowych architektur its i wskazania dla architektury dla polski

Dla sprawnego funkcjonowania inteligentnych systemów transportowych kluczowa jest integracja poszczególnych podsystemów zarówno w ujęciu funkcjonalnym, jak również w kontekście obszaru oddziaływania (lokalnym, regionalnym, czy krajowym). Integracja ta powinna być oparta na hierarchii zależności: systemy regionalne integrują systemy działające lokalnie, natomiast system krajowy łączy poszczególne systemy regionalne w jedną zintegrowaną strukturę. Podstawą efektywnego wdrażania tak działającego systemu jest dobrze opracowana architektura krajowa ITS. W opracowaniu niniejszym dokonano analizy czterech, wybranych i zdaniem autorów najbardziej reprezentatywnych architektur krajowych ITS. W oparciu o przeprowadzoną analizę przedstawiono wskazania dla polskiej krajowej architektury ITS.

Republiki kazachstanu

Artykuł ukazuje Republikę Kazachstanu jako jedną z głównych uczestników korytarzy tranzytowych kontynentu azjatyckiego. Państwo to urasta do rangi kluczowego nie tylko z racji wielkości swojego terytorium, ale głównie z faktu położenia w centralnej części Azji, co składa się na ogromny potencjał transportowy kraju.

Korozja naprężeniowa okrętowych stopów aluminium w aspekcie bezpieczeństwa transportu

W artykule przedstawiono wybrane zagadnienia związane z bezpieczeństwem eksploatacyjnym środków transportu morskiego w odniesieniu do destrukcyjnego, korozyjnego oddziaływania środowiska morskiego. Elementy konstrukcji środków transportu, wykonane nie tylko ze stopów aluminium, ulegają stopniowemu niszczeniu korozyjnemu podczas eksploatacji. Jednoczesne, złożone oddziaływanie odkształceń (naprężeń) elementów konstrukcji i czynnika korozyjnego intensyfikuje procesy korozyjne.

Cargo that needs special means of transport and lifting facilities to be moved is called

oversize cargo (OC), although other terms are sometimes used, such as outsized, bulky or non-standard cargo, heavy lifts, XXL, etc. It is not precise, and the only definition of the oversize cargo. This is due to the multiplicity of forms which that kind of cargo has, including heavy lifts, overwide, overhigh units and cargo, which exceeds axle load. Their parameters differ from each other, which effects in the multiplicity of means of transport engaged in the oversize transport. Sometimes they are specially designed to transport a particular type of oversize cargo.
Subskrybuj to źródło RSS