Zaloguj się

WIEDZA

Wykorzystanie transportu podziemnego w dystrybucji towarów

Celem referatu jest wskazanie możliwości wykorzystania transportu podziemnego w dystrybucji towarów jako skutecznej alternatywy dla zatłoczonego ruchu drogowego. Przedstawia on dwa podstawowe rodzaje podziemnych systemów transportu towarowego - wykorzystujące kapsuły do przemieszczania towarów w rurociągach oraz zautomatyzowane pojazdy przewożące towary przez sieć podziemnych tuneli. Omawia ich historię, zalety i wady oraz główne kierunki zastosowań w systemach dystrybucji. Szczególna uwaga została poświęcona przykładom praktycznych rozwiązań, z powodzeniem rozwijanych i niekiedy wdrażanych na świecie.

Optymalizacja sygnalizacji świetlnej dla złożonego skrzyżowania o ruchu okrężnym

Celem artykułu jest skrótowe przedstawienie wyników próby znalezienia bardziej efektywnego sposobu sterowania ruchem na Rondzie Rataje w Poznaniu, poprzez zmianę programu sygnalizacji świetlnej. W tym celu zbadano istniejące warianty programu sterowania oraz zaproponowano dwa autorskie programy sygnalizacji świetlnej (dostosowane do godzin przedpołudniowych i popołudniowych). Analizy prowadzono drogą symulacyjną korzystając z systemu VISSIM do mikrosymulacji ruchu drogowego. Po przeanalizowaniu wyników symulacji stwierdzono, że stworzone programy sygnalizacji świetlnej charakteryzowały się bardzo dobrą efektywnością obsługi pojazdów oczekujących w kolejce, co z kolei rzutowało na lepszą przepustowość ronda.

Wykorzystanie funduszy unijnych na infrastrukturę transportu w Polsce w warunkach spowolnienia gospodarczego

Spadek koniunktury i związana z tym większa niepewność działania oraz relatywnie niski stopień wykorzystania mocy produkcyjnych powodują, że przedsiębiorcy powstrzymują się od decyzji inwestycyjnych, a tym samym również w mniejszym stopniu aplikują o środki unijne na inwestycje. W Polsce problem ten przede wszystkim jest zauważalny w odniesieniu do sektora prywatnego. Jak wynika z rysunku 1, w Polsce od II kwartału 2009 roku w sektorze prywatnym utrzymuje się ujemna dynamika nakładów inwestycyjnych.

Modelowanie przeładunkowych urządzeń offshore

W praktyce inżynierskiej, w zależności od przeznaczenia, stosowane są bardzo różne konstrukcje żurawi offshore. śurawie offshore są urządzeniami przeładunkowymi instalowanymi na jednostkach pływających i platformach wydobywczych. Najistotniejszą cechą różniącą je od ich lądowych odpowiedników są znaczne ruchy bazy wywołane falowaniem morza. W niniejszym artykule przedstawione zostaną przykładu modelowania różnych typów żurawi offshore. Omówione zostaną metody modelowania ruchu bazy oraz podatności wybranych elementów konstrukcyjnych. Zaprezentowane zostaną wyniki symulacji numerycznych.

Proces szkolenia kandydatów na kierowców - wymagania bezpieczeństwa ruchu drogowego

Proces edukacji w ruchu drogowym angażuje kursantów i instruktorów nakładając na nich określone, konieczne umiejętności do wypełnienia zadania. Artykuł zawiera ocenę szkolenia teoretycznego i praktycznego na kategorię B prawa jazdy dokonaną przez młodych, początkujących kierowców. Przedstawiono także profil psychologicznych wymagań i przydatnych istotnych cech do prawidłowego wykonywania zawodu instruktora.

W kontekście zrównoważonego rozwoju

Kreowanie połączeń z zapleczem portu jest elementem określającym nie tylko jego pozycję konkurencyjną, ale również mającym znaczny wpływ na środowisko naturalne. Celem referatu jest przybliżenie jednej z koncepcji logistycznych, tzw. koncepcji „suchych portów” (dry port, sea outlet, inland port), która może wpływać na zmniejszenie negatywnego oddziaływania portów morskich na środowisko poprzez odpowiednie modelowanie struktury gałęziowej w ruchu dowozowo-odwozowym. W referacie, obok rozważań na temat istoty „suchych portów”, zaprezentowano także ich znaczenie w realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju.

Success factors of mobile commerce adoption

This paper investigates the issue of mobile commerce focusing success factors that influence its adoption. The purpose of this article is to analyze economic, social and other factors that drive new technology adoption. These factors seem to influence adoption differently. In this article there are m/commerce adopters characterized and divided into three categories based on various roles they play. There is also a hierarchy model of the mcommerce users’ requirements stated and m-commerce adoption factors in the existing literature showed.

The utilisaton of advanced vehicle dynamical model in optimising the shape of railway transition curves

Abstract: This paper describes the concept and method by present authors of searching for proper shape of transition curves. In the concept and the method the advanced dynamical model of vehicle-track system, capable of simulation, and mathematically understood optimisation methods are exploited. Principles and the most important details of the method are obviously represented in the paper. They are supplemented with description of the software built to solve the issue of transition curves formation (optimisation) effectively. At the end results generated by this software are presented quite comprehensively.

Podejście modelowe a rzeczywistość - zjawisko decouplingu w polsce

Streszczenie: Do końca ubiegłego wieku dążenie do zrównoważenia rozwoju społecznogospodarczego zostało uznane za priorytet polityki gospodarczej w wymiarze zarówno globalnym, jak i regionalnym. Osiągnięcie zgodności kierunków rozwoju europejskiego systemu transportowego z zasadami zrównoważonego rozwoju jest też wiodącym celem Wspólnej Polityki Transportowej realizowanej przez Unię Europejską. W tym kontekście pojawia się pojęcie decouplingu, czyli zerwania zależności między rozwojem gospodarki i transportu. Uznano bowiem, że między sprzężeniem transportu i gospodarki a procesem równoważenia rozwoju transportu zachodzi sprzeczność, jednak na ile te zjawiska wzajemnie się wykluczają jest już przedmiotem dyskusji specjalistów.

Key functional areas of the logistics centre

The article presents the basic characteristics of the functional areas of the logistics center photographically illustrated examples 1. WSTĘP Każdy obiekt logistyczny, niezależnie od tego czy jest to mały magazyn. zakład produkcyjny, centrum dystrybucyjne lub logistyczne, składa się z poszczególnych stref funkcjonalnych, które w zależności od przeznaczenia obiektu, są mniej lub bardziej rozbudowane. W niektórych obiektach, takich jak magazyny przyzakładowe małych przedsiębiorców, liczba tych stref jest mała i często składa się tylko z powierzchni składowej i ciągu transportowego. Obiekty bardziej rozbudowane, takie jak centrum dystrybucyjne lub logistyczne są o wiele bardziej rozbudowane funkcjonalnie. Artykuł przedstawia i opisuje podstawowe strefy funkcjonalne, które znajdują się lub powinny znajdować się w typowym centrum logistycznym.
Subskrybuj to źródło RSS