Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Segmentacja klientów a oferowane usługi transp.

Segmentacja klientów a oferowane usługi transp. 5 lata 8 miesiąc temu #9173

  • markas
  • markas Avatar
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Posty: 55
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 5
Witam serdecznie,

W firmie posiadamy segmentację klientów:
A,B,C,D - A-strategiczni, D-najmniej ważni.
Aktualnie wygląda sytuacja tak, że do każdego segmentu oferujemy darmową dostawę i chcielibyśmy w końcu to zmienić.
Czy posiadają Państwo jakieś doświadczenie albo mogli podać jakieś artykuły, publikacje związane z oferowaną usługą transportową zależną od segmentacji klientów?
Moje luźne pomysły tak na szybko to uzależnienie segmentów od zmiennych:
-częstotliwość dostaw,
-odpłatność dostaw,
-wielkość dostawy (zakres tonażowy zależny od odpłatności (branża spożywcza); początkowo myślałem o uzależnieniu od wartości fv, ale przy każdej podwyżce musiałaby być walidacja progów),
-usługi bezpłatne dodatkowe dedykowane dla A,B (COD, rozładunek przez kierowcę, dostawy na sobotę, dostawy do 12:00).
Byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam,
Marcin
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Segmentacja klientów a oferowane usługi transp. 5 lata 7 miesiąc temu #9185

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

myślę, że materiału do przemyśleń może dostarczyć np. lektura następujących książek:

- A. Harrison, R. Van Hoek, Zarządzanie logistyką, Warszawa 2010,
- D. Kisperska-Moroń, S. Krzyżaniak, Logistyka, Poznań 2009,
- H. Szulce, S. Strojny i in., Kompendium marketingu dla logistyków, Poznań 2009,
a zwłaszcza:
- Technologie transportowe, pod red. L. Mindura, Radom 2014, w której można znaleźć rozdział nt. marketingu usług transportowych.

Pozdrawiam
ŁP
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.090 s.