Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Transport ponadgabarytowy z Chin

Transport ponadgabarytowy z Chin 4 lata 1 miesiąc temu #9996

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

www.logistyka.net.pl/index.php?option=co...oversized&Itemid=166

Jestem zainteresowany sprowadzeniem z Chin koparki gąsienicowej Caterpillar na potrzeby własne, lecz kontaktując się z kilkoma firmami transportowymi odradzającymi mi to przedsięwzięcie z powodu zbyt drogiego kosztu transportu i mojej nieopłacalności, lub mówiących o zastrzeżonym znaku towarowym marki CAT, przy którym występowałyby problemy celne w Polsce. Także moje pytania brzmią:
1. Koszt sprowadzenia tego typu maszyny do 30 ton
2. Czy są problemy celne w Polsce z tego typu maszynami z zastrzeżonym znakiem towarowym (pytam, ponieważ chińscy eksporterzy rozpisują się, jakie to nie mają zbyty w Europie środkowej i wschodniej na te maszyny).

Pozdrawiam
Rafał Nowaczyk
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Transport ponadgabarytowy z Chin 4 lata 1 miesiąc temu #9997

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

myślę, że cenę nietypowego ładunku na takim dystansie należałoby po prostu negocjować indywidualnie.

Z tego co wnoszę w drugiej kwestii, problem może dotyczyć importu towarów pirackich tj. oznaczonym znakiem CAT, z naruszeniem praw do używania tego znaku.

Trzeba zauważyć, iż wiele firm zastrzegło swoje znaki towarowe i w tym zakresie są one chronione już w momencie sprowadzania do UE towarów nimi oznaczonych. W sytuacji podejrzenia, że znak został użyty bezprawnie (został naniesiony na towar bez zgody właściciela znaku), organ celny dokona zatrzymania towaru i powiadomi o tym właściciela znaku. Ten ostatni ma obowiązek przejąć inicjatywę procesową i zgłosić fakt do prokuratury lub sądu. Musi też w terminie 10 dni przedstawić postanowienie o zabezpieczeniu towaru wydane przez sąd lub prokuraturę. Termin na wykonanie tej czynności w uzasadnionych przypadkach może zostać przedłużony.

Brak reakcji ww. organów lub właściciela znaku powoduje, że organ zwalnia towar do procedury po uiszczeniu należności przywozowych.

Jednak w przypadku zabezpieczenia towaru przez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości, towar przechodzi do ich jurysdykcji. Sprawa zazwyczaj kończy się w sądzie z powództwa właściciela znaku. Sąd może orzec przepadek towaru i nakazać jego zniszczenie. Koszty zniszczenia pokrywa importer. Gdy jednocześnie okaże się, że importer był świadomy popełnianego czynu lub w tym świadomie uczestniczył, sąd może go dodatkowo ukarać karą grzywny.

Zasada ochrony działa nie tylko w Polsce, ale także na wszystkich granicach celnych UE. W niektórych krajach może jedynie być mniej rygorystycznie przestrzegana.

Pozdrawiam
Roman Andrzejewski
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania
Ostatnio zmieniany: 3 lata 7 miesiąc temu przez Lukasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.114 s.