Analiza Barometr E-shopper Geopost 2022 – zmiany ekonomiczne i nowe zwyczaje
Barometr e-Shopper 2022: europejscy e-nabywcy dostosowują się do zmian ekonomicznych i przyjmują nowe zwyczaje.
- 0
- Kategoria: Raporty i analizy
Barometr e-Shopper 2022: europejscy e-nabywcy dostosowują się do zmian ekonomicznych i przyjmują nowe zwyczaje.
Pomimo słabych perspektyw ekonomicznych, branża retail i e-commerce gwałtownie inwestuje w narzędzia Customer Experience (CX), aby zapewnić bardziej interaktywną oraz ujednoliconą obsługę klientów i dzięki temu zwiększyć przychody wynikające z posiadania lojalnych klientów. Ta strategia ma zapewnić firmom handlowym przewagę na konkurencją w coraz bardziej wymagających czasach – wynika z najnowszych globalnych badań wśród specjalistów ds. Customer Experience, których autorem jest Talkdesk Research.
Około 6% polskiego PKB wypracowuje branża TSL. Z roku na rok zwiększa się liczba brakujących kierowców na rynku. Jak zmniejszyć ich rotację? Czy dalej podnosić ich wynagrodzenia a może zaproponować pozapłacowe bonusy, aby zostali w firmie? Pakiet Mobilności znacząco zmienił rynek transportowy. Wpłynął także na zarobki kierowców zawodowych w 2022 roku. Jak zmieniły się wynagrodzenia kierowców w ostatnich latach? Już od sześciu lat roku Polski Instytut Transportu Drogowego przygotowuje pełną analizę zarobków kierowców zawodowych w Polsce – sprawdź co się zmieniło i pobierz najnowszy raport!
Prawie 170 tys. sztuk już za osiem lat wyniesie liczba nowo rejestrowanych osobowych i dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce – wynika z najnowszej edycji raportu „Polish EV Outlook”, opracowanego przez PSPA. To ponad 10 razy więcej niż w 2022 r. Ujęte w poprzednim wydaniu raportu PSPA prognozy rozwoju rynku BEV na rok 2022 były zbliżone do wyniku rzeczywistego w niemal 100%.
Zdecydowana większość polskich metropolii wprowadziła strefy płatnego parkowania, których cenniki, z roku na rok, zwyżkują. Aktualnym rekordzistą jest Kraków, gdzie pozostawienie pojazdu na godzinę kosztuje aż 9 zł. Postanowiliśmy sprawdzić, ile można zaoszczędzić na parkowaniu korzystając z samochodów elektrycznych, które na mocy obowiązujących przepisów są zwolnione z opłat. Okazuje się, że można nawet kilkanaście tysięcy w skali roku.
DHL i New York University Stern School of Business opublikowały nowy raport DHL Global Connectedness Index 2022, stanowiący gruntowną analizę stanu globalizacji i jej perspektyw. Weryfikacja danych pochodzących ze 171 krajów i terytoriów ujawnia, w jaki sposób przepływy handlu, osób, kapitału oraz informacji zmieniły się na całym świecie.
65% firm handlowych ocenia swoją sytuacją finansową jako dobrą, 27% jako stabilną, a tylko 8% jako ciężką. To najlepsze wyniki wśród pięciu badanych sektorów. Jednak 2023 rok to rok wyzwań. W szczególności handlowcy wskazują na inflację (85%), spadek sprzedaży (63%) i rosnące koszty pracy (51%). Stąd widoczna potrzeba wyboru najmu jako sposobu finansowania najczęściej wykorzystywanego narzędzia pracy, jakim jest samochód osobowy. W ciągu najbliższych 3 lat z wynajmu osobówek planuje skorzystać 42% firm handlowych. To ponad dwa razy więcej niż obecnie (18%) – wynika z raportu EFL „MŚP wynajmują czy kupują? Pod lupą”. Głównie z uwagi na stałe koszty przez cały czas trwania umowy (53%) i szybki dostęp do auta (40%). Na razie niewielu handlowców myśli o uzupełnieniu swojej floty o napędy elektryczne lub hybrydowe – jedynie 13%.
Żadna polska firma nie wyznaczyła sobie celu redukcji emisji wynikających z podróży służbowych – ujawnia ranking na temat podróży służbowych przygotowany przez inicjatywę Travel Smart Campaign. Firmy uwzględnione w rankingu to LPP S.A., Polski Cukier, CCC, Grupa CANPACK i PKN Orlen.