Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Pierwszy w Polsce HUB ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych

Po zeszłotygodniowej premierze pierwszego w Polsce elektrycznego ciągnika Scania 45S, Scania Polska S.A. informuje o dostępności dla klientów HUBu ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych w Nadarzynie, k. Warszawy, którego operatorem jest firma EKOEN a dostawcą technologii ładowania firma Ekoenergetyka-Polska SA.

DB Schenker zwiększa ilość połączeń liniowych z Niemcami

Wśród międzynarodowych połączeń lądowych DB Schenker realizowanych z Polski najwięcej jest tych  z Niemcami. Teraz operator logistyczny wprowadza kolejne. Nowa linia na trasie Poznań - Hanower przyczyni się do usprawnienia intensywnej wymiany towarów pomiędzy krajami poprzez zwiększenie przestrzeni załadunkowej. Poprawi też płynność dostaw umożliwiając bezpośredni dostęp do centralnych i północnych rejonów Niemiec.

Muller Fresh Food Logistics został partnerem European Food Network

Holenderska spółka zależna DACHSER zajmująca się logistyką żywności, Müller Fresh Food Logistics, oficjalnie z dniem 1 stycznia 2024 roku została partnerem European Food Network (EFN). DACHSER przejął firmę na początku 2023 roku i od tego czasu z powodzeniem podąża ścieżką współpracy i integracji. Dzięki temu, że Müller jest silnym partnerem w krajach Beneluksu, posunięcie to znacznie wzmacnia ogólnoeuropejską sieć dystrybucji żywności.

Ambitne plany redukcji emisji dwutlenku węgla Grupy Geis

Rozszerzenie floty transportowej o naczepy typu Cityliner to kluczowy projekt Geis PL w 2023 r., który w najbliższych miesiącach firma planuje intensywnie rozwijać. Jest to jeden z elementów strategii MissionZero,  mającej na celu redukcję emisji CO2 aż o 65 proc. w latach 2020-2030 oraz docelowo osiągnięcie neutralności klimatycznej.

Świadectwo pochodzenia towaru przy odprawie celnej

Rośnie eksport produktów rolno-spożywczych z Polski. Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa “w minionym roku przedsiębiorcy sprzedali za granicę towary o rekordowej wartości ponad 51 mld euro, to o ponad o 8 proc. wyższą niż rok wcześniej.” Wciąż jednak nie wszystkie firmy radzą sobie z procedurami. – Branża spożywcza musi dokładnie wiedzieć, jak prawidłowo określać pochodzenie produktu, by przejść bez przeszkód każdą odprawę celną. Nieprawidłowe podanie kraju pochodzenia towaru może skutkować postępowaniem karno-skarbowym, a w konsekwencji nałożeniem kar na producenta – komentuje Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Subskrybuj to źródło RSS