Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Kutno zamawia elektrobusy Solarisa

3 czerwca, w Urzędzie Miasta Kutna, przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach S.A. oraz zastępca prezydenta miasta Jacek Boczkaja podpisali umowę na dostarczenie 6 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Kontrakt o wartości blisko 14 milionów PLN brutto zrealizowany zostanie w dwóch transzach - 3 sztuki bezemisyjnych autobusów trafią do Kutna w marcu 2020, pozostałe 3 - w sierpniu 2020 r.

Nowe Boeingi 777 Freighter dołączają do lotniczej floty DHL Express

Pierwszy z nowych Boeingów 777 Freighter (B777 F), zamówionych przez DHL Express, rozpoczął swoją służbę w dostarczaniu przesyłek. W sobotę, 25 maja, żółto-czerwony samolot z numerem rejestracyjnym N-705GT w swoim pierwszym komercyjnym locie wystartował do Bahrajnu z Cincinnati, które w przyszłości będzie pełniło funkcję lotniska macierzystego dla całej floty.

Jak Europa poradzi sobie z brakiem rąk do pracy?

Według Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) deficyt kierowców może sięgnąć nawet 40 proc., a 21 proc. stanowisk pracy w Europie jest nieobsadzonych1. Problem ten potwierdzają także wyniki najnowszego badania Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców. Ponad połowa respondentów ma problem ze znalezieniem rąk do pracy. Okazuje się, że dla rodzimych przewoźników stanowi to obecnie największe wyzwanie. Jeśli rocznie z zawodu odchodzi 25 tysięcy osób2, a już teraz brakuje około 100 tysięcy fachowców, przyszłość transportu drogowego rysuje się w ciemnych barwach. Średni wiek kierowcy zawodowego to 42 lata3, a młodych jest jak na lekarstwo. To nie jest bolączka tylko polskiej gospodarki, a problem międzynarodowy. Skoro 80 proc. transportu towarów odbywa się poprzez przewozy drogowe, to kto będzie jeździł w Europie za dziesięć lat?

Dachser z ciężkim "elektrykiem" eActros we flocie

Dachser wprowadza do swojej floty całkowicie elektryczną 18-tonową ciężarówkę Mercedes-Benz eActros. W pełni bezemisyjny samochód będzie obsługiwać dostawy do centrum Stuttgartu z oddziału Dachser w pobliskim Kornwestheim. Pojazd uzupełni używany w tym mieście proekologiczny, nieemitujący spalin tabor, na który składały się dotąd elektryczne 7,5-tonowe ciężarówki FUSO eCanter oraz elektryczne rowery.

Kto zadba o interesy polskich przedsiębiorców w Brukseli?

Najprostsza droga do przyjęcia pakietu mobilności liczy siedem kroków. Są to wnioski, opinie, pierwsze czytania w Parlamencie, Komisji i Radzie Unii Europejskiej. Jeśli Rada zatwierdza stanowisko PE, akt prawny zostaje przyjęty. Jeśli nie, w kolejności jest jeszcze trilog oraz drugie czytanie, a nawet procedura pojednawcza. Jaki los czeka pakiet mobilności? Wybory parlamentarne mogą zmienić skład izby, ale propozycje europosłów poprzedniej kadencji nie znikną z agendy obrad. Po wyborach scenariusze są dwa.

KLM współtworzy pierwszą europejską fabrykę zrównoważonego paliwa lotniczego

KLM i dwie firmy z sektora paliwowo-energetycznego - SkyNRG i SHV zadecydowały o budowie pierwszej w Europie fabryki, która będzie produkować zrównoważone paliwo lotnicze. Fabryka powstanie w Holandii, w 2022 roku. Jako pierwszy tego rodzaju obiekt w Europie, będzie produkować na dużą skalę specjalne, przyjazne dla środowiska biopaliwo z odpadów pochodzących z okolicznych firm - zgodnie z koncepcją gospodarki okrężnej.

Kuehne + Nagel wyposaża nowe pojazdy w funkcję asystenta skrętu

Kuehne + Nagel optymalizuje swoją flotę pojazdów ciężarowych w celu redukcji emisji spalin i maksymalizacji bezpieczeństwa na drogach. W przyszłości przedsiębiorstwo zakupi wyłącznie modele wyposażone w funkcję asystenta skrętu. Pierwsze trzysta pięćdziesiąt pojazdów trafi do Niemiec i Francji. Wykorzystywane pojazdy spełniają wszelkie obostrzenia dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin.

Subskrybuj to źródło RSS