Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Centrum logistyczne GXO zostało numerem 1 w globalnym rankingu sieci magazynów IKEA

GXO ogłosił dzisiaj, że jego centrum logistyczne w Quakertown w Pensylwanii zajęło pierwsze miejsce w globalnym rankingu sieci magazynów firmy IKEA, która zajmuje się wyposażeniem wnętrz. Ranking docenił doskonałość operacyjną GXO i zdolności do wspierania firmy IKEA w realizacji jej celów poprzez osiąganie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) takich jak: produktywność, jakość logistyki wychodzącej oraz zgodności stanów magazynowych.

Port Gdańsk pnie się w rankingu

Po pierwszym kwartale 2023 r. Port Gdańsk wskoczył na 8. miejsce w rankingu portów europejskich, wyprzedzając takie portowe tuzy jak Marsylia, Barcelona, Konstanca czy Walencja. Na wyciągnięcie ręki jest już port w Amsterdamie. Port Gdańsk nadal utrzymuje pozycję lidera kontenerowego na Bałtyku i 2. miejsce w przeładunkach ogółem. Ustępuje tylko portowi Ust Ługa, który jest głównym oknem eksportowym, jeśli chodzi o rosyjskie surowce energetyczne.

Eurogate Logistics w Prologis Park Wrocław III

Eurogate Logistics specjalizuje się w kompleksowej organizacji transportu drogowego  zarówno całopojazdowego (FTL) i częściowego (LTL). Oferuje także przesyłki drogą morską i lotniczą oraz sprzedaż biletów na przeprawy promowe, tunele i mosty. W ramach świadczonych usług zapewnia odprawy celne i usługi magazynowe.

Hybrydowe Koleje Wielkopolskie

8 sierpnia 2023 został włączony do eksploatacji pierwszy Hybrydowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh, czyli zmodyfikowany pojazd 36WEhd, który został wyposażony w dwusystemowy (hybrydowy) napęd. Pozwala on na jazdę zarówno pod trakcją elektryczną, jak i na trasach niezelektryfikowanych, dzięki silnikowi spalinowemu.

Grupa Girteka uruchamia nowe oddziały

Europejski rynek transportu drogowego stoi dziś przed dużymi wyzwaniami. Działania na rzecz dekarbonizacji i rozwoju floty samochodów ciężarowych są możliwe do zrealizowania w ciągu kilku lat. Problemem, którego nie da się rozwiązać w prosty sposób, jest brak kierowców. A dotyczy on wielu firm logistycznych. Średnio na jeden samochód ciężarowy powinno przypadać od 1 do 2 kierowców, ale wciąż zdarzają się sytuacje, gdy na 1 samochód ciężarowy przypada mniej 1 kierowca, co oznacza że jeden na dwa pojazdy może być wyłączony z ruchu. To nie tylko ogromne koszty dla firm transportowych, ale też może być przyczyną zakłóceń w łańcuchach dostaw w całej Europie.

Subskrybuj to źródło RSS