Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Dobre perspektywy KEP

W 2023 roku wartość rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) w Polsce będzie kształtować się na poziomie blisko 12 mld zł. Oznacza to wzrost o blisko 50% w porównaniu do wyników z ubiegłego roku. Nadal jednak polski rynek KEP jest niewielki i wynosi zaledwie 3% wartości rynku europejskiego. Dane te pochodzą z najnowszego raportu Poczty Polskiej pt. "Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce od 2014 r. do 2023 r."

CEVA Logistics uruchamia drogową linię drobnicową na trasie Chiny - Polska

CEVA Logistics, globalny operator logistyczny, specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, zarządzaniu frachtem lotniczym, morskim i drogowym oraz dystrybucją towarów na wszystkich kontynentach, ogłosił uruchomienie drogowych transportów drobnicy na trasie Chiny - Polska.

Ładowarki samochodów elektrycznych na niemieckich stacjach Grupy ORLEN

Zgodnie z założeniami strategii Grupa ORLEN rozwija swoją sieć stacji pod kątem dostępności paliw alternatywnych. Na niemieckich stacjach Koncernu zlokalizowanych w Berlinie działają już dwie szybkie ładowarki o mocy 100 kW, a kolejne dwie zostaną uruchomione w najbliższych tygodniach w Hamburgu i Lubece. Tym samym Niemcy dołączają do Polski i Czech, gdzie funkcjonują już 43 szybkie stacje ładowania samochodów elektrycznych.

Startuje budowa Panattoni Park Częstochowa - 30 400 m kw. nowoczesnej powierzchni klasy A

Panattoni Europe, lider rynku powierzchni magazynowych w Europie, rozpoczyna budowę Panattoni Park Częstochowa. To pierwsza tego typu realizacja dewelopera w północnej części województwa śląskiego. W dwóch nowoczesnych halach powstanie w sumie 30 400 m kw. powierzchni klasy A. Budowa ruszy w październiku br., a oddanie najemcom pierwszych powierzchni zaplanowano na luty 2020 roku.

Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia

Zmiany klimatu to jedno z największych zagrożeń środowiskowych, społecznych, a także ekonomicznych. Europejska Agencja Środowiskowa wskazała, że jedną z przyczyn tego stanu rzeczy mogą być emisje gazów cieplarnianych. Winne są przede wszystkim paliwa spalane w elektrowniach, przemysł, gospodarstwa domowe, a także transport.1 Całkowity udział w emisji gazów na terenie UE branży transportowej wynosi około 25 proc., z czego ponad 18 proc. generują ciężarówki i autobusy. Dlatego Komisja Europejska postanowiła zaostrzyć przepisy i działać w kierunku zredukowania tego problemu.

Subskrybuj to źródło RSS