Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Girteka rozpoczyna współpracę z Fleethand

Grupa Girteka, największa firma logistyczna w Europie oparta na aktywach, rozpoczęła współpracę z nowym dostawcą systemów telematycznych, firmą Fleethand. Ma ona wzmocnić proces transformacji cyfrowej Girteki i zwiększyć zaangażowanie firmy w działania na rzecz zapewnienia kierowcom jak najlepszych warunków pracy. Umowa o współpracy została podpisana na 3 lata i obejmuje również wymianę całego sprzętu telematycznego w ponad 9 200 aut Girteki.

Autonomiczne roboty obniżą koszty sprzątania magazynów

United Robots zaprezentował flotę autonomicznych przemysłowych robotów sprzątających - chce zdobyć klientów w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Dzięki AI mogą nawigować w zatłoczonych przestrzeniach, zmniejszyć zużycie wody, detergentów i prądu. Na jednym ładowaniu roboty mogą wyczyścić obszar równy dwóm boiskom piłkarskim. Zaprojektowane specjalnie z myślą o przestrzeniach przemysłowych, roboty te zapewniają ciągłe czyszczenie przy zachowaniu bezpieczeństwa ludzi. W startup zainwestował fundusz Aper Ventures z koinwestorami, nie ujawniono kwoty.

Robs Group Logistic uzyskuje certyfikację DEKRA

Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, pozytywnie przeszła proces certyfikacji DEKRA dla usług serwisowych świadczonych przez Spółkę tj. stalowe statyczne systemy składowania zgodnie z wymaganiami normy PN-EN 15635, w szczególności dotyczących zasad prowadzenia wewnętrznych kontroli i nadzorów nad regałami wysokiego składowania oraz wymagań prawnych przeglądów okresowych regałów magazynowych.

Nowoczesny sorter paczkowy w Lublinie

Poczta Polska uruchomiła nowy sorter paczkowy w lubelskiej sortowni. To druga z trzech nowoczesnych maszyn do automatycznego sortowania przesyłek KEP (kurierskich, ekspresowych i paczkowych), które Spółka oddaje do użytku w tym roku w swoich sortowniach. Tylko w Lublinie Poczta Polska przeznaczyła na realizację tej inwestycji niemal 50 mln zł. Wcześniej, w maju, podobne urządzenie zostało zainstalowane i uruchomione we Wrocławiu.

Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2022 r.

Układ i długość śródlądowych dróg wodnych w Polsce od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie, a wielkość ładunków przewiezionych przez polskich armatorów żeglugą śródlądową ulega zmniejszaniu. Wśród czynników, które mają bezpośredni wpływ na spadek przewozów ładunków i pracy przewozowej w żegludze śródlądowej, należy wymienić niedostateczne zagospodarowanie dróg wodnych oraz niekorzystne warunki nawigacyjne determinujące podstawowe parametry konstrukcyjne taboru, tj. stosunkowo małą ładowność barek. Przekłada się to bezpośrednio na wolumen przewożonych ładunków. Przy niewielkiej skali przewozów żeglugą śródlądową, wolumen przewiezionych ładunków mierzony w tonach podlega dużym wahaniom wynikającym z charakteru tych przewozów.

Subskrybuj to źródło RSS