Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Dachser z multimodalnym transportem do Indii

Dachser, globalny operator logistyczny, w ramach obszaru Air & Sea Logistics opracował wydajne, multimodalne rozwiązanie na potrzeby transportu z Holandii do Indii. Firma zrealizowała przewóz specjalnych kontenerów z aluminiowymi silosami, które przemierzyły tysiące kilometrów najpierw statkiem, a następnie pociągiem towarowym. Ostatni etap dostawy obejmował transport ciężarówkami.

Port Gdańsk łączy Polskę i Singapur

Port Gdańsk został inicjatorem i organizatorem forum Singapore Maritime & Business Mixer. 29 października w Singapurze spotkali się czołowi przedstawiciele branży morskiej obu krajów. To pierwsza taka inicjatywa, łącząca dwie najprężniej rozwijające się gospodarki świata. Jednocześnie wydarzenie uczciło 50-lecie stosunków dyplomatycznych pomiędzy krajami.

DB Schenker wdraża nową, cyfrową platformę bookingową - connect 4 land

Polscy klienci DB Schenker mają już dostęp do connect 4 land - nowej cyfrowej platformy do składania zleceń, dzięki której wycenią i zamówią usługi logistyczne w zakresie transportu lądowego. Platforma pomyślnie przeszła testy w Hiszpanii i Niemczech. Sukcesywnie, do końca roku, będzie uruchamiana w kolejnych krajach Europy. W najbliższym czasie DB Schenker wdroży również connect 4 ocean i connect 4 air - nowe systemy zleceń online dla transportu morskiego i lotniczego.

Jak obniżyć koszty transportu soków - Hillebrand opracował nowe flexitanki

Grupa Hillebrand, specjalizująca się w obsłudze rynku beverages, stale dąży do minimalizacji kosztów i maksymalizacji jakości. Operator zaprojektował i wdrożył właśnie nowe rozwiązanie - flexitanki instalowane do 40-stopowych kontenerów chłodniczych, które obniżają koszty transportu soków i napojów drogą morską nawet o 25 proc., zachowując jednocześnie jakość i świeżość tych produktów.

Nowe technologie w branży odzieżowej

Według analiz aż 50% sieci handlowych ma problemy z uzyskaniem jednoznacznego widoku stanów magazynowych. Ze względu na braki w asortymencie, straty określane jako tzw. "utracona sprzedaż" szacuje się na poziomie 60% wśród kupujących w sklepach stacjonarnych i prawie 70% wśród kupujących w sieci. Organizacja GS1 Polska przygotowała raport na temat światowych trendów w branży odzieżowej, w którym opisuje najefektywniejsze wdrożenia RFID w Polsce i na świecie.

Subskrybuj to źródło RSS