Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

UPS wyznacza nowe cele na drodze do zrównoważonego rozwoju

Zgodnie z założeniami, do 2040 r. UPS chce wesprzeć poprawę dobrostanu 1 miliarda ludzi na całym świecie, a do 2050 r. firma planuje osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. UPS co roku podsumowuje swoje zaangażowanie oraz wyniki działań na drodze do zrównoważonego rozwoju. Główne cele jakie postawiła przed sobą firma dotyczą m.in. obszarów środowiskowych, społecznych oraz kultury organizacji i zarządzania.

Intermodalny transport wody

Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki oraz Cisowianki Perlage, stawia na ekologię oraz redukcję śladu węglowego – polska firma uruchamia transport intermodalny, wykorzystując do masowego transportu swoich produktów kolej. Dwa inauguracyjne transporty kolejowe, które zrealizowano w maju, pozwoliły na dostarczenie aż 88 kontenerów, eliminując z dróg taką samą liczbę ciężarówek z naczepą, zwanych popularnie TIRami. Tym samym jednorazowo koleją przewieziono aż 2 miliony butelek wody!

Cushman & Wakefield partnerem raportu „Zrównoważona logistyka: droga do ekologicznego rozwoju”

Czołowi gracze na rynku logistycznym – Linker Cloud, Packhelp i Direct Link oraz międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield – sporządzili raport poruszający kwestię wpływu branży e- commerce na środowisko. Publikacja koncentruje się również na roli opakowań w zrównoważonej logistyce, korelacji między transportem a zmianami klimatycznymi oraz przyszłości zielonych magazynów.

Wiedeń ma już swoją pierwszą superdzielnicę

W czerwcu br. rozpoczęła się w Wiedniu faza pilotażowa nowego projektu, w ramach której stopniowo przebudowywane są ulice i zwalniana jest przestrzeń dla pieszych i rowerzystów. Mniej samochodów, więcej miejsca dla ludzi, to idea tworzenia „Supergrätzl”, tzw. superdzielnic. Model ten ma przyczynić się do poprawy jakości życia w mieście.

Raport “Market Insights ON” – Co czeka rynek transportowy?

Niestabilne ceny za fracht, cotygodniowe lub miesięczne korekty paliwowe w umowach, presja na wyższe stawki dla kierowców - to wyzwania, z którymi przyjdzie się mierzyć przez najbliższe miesiące uczestnikom rynku TSL. Tak wynika z raportu “Market Insights ON”, nowej analizy danych z rynku transportowego. Jak mogą radzić sobie producenci i firmy handlowe w tej chaotycznej sytuacji? Menedżerowie logistyki nie mają wątpliwości: pozostaje elastyczne reagowanie na sytuację rynkową i uzyskiwanie powierzchni ładunkowej z różnych źródeł.

Subskrybuj to źródło RSS