Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Uwarunkowania działań i decyzji w systemie logistycznym wybrane przykłady

W celu uzyskania sprawnego i efektywnego przepływu fizycznego w systemie logistycznym niezbędna jest właściwa informacja i posiadanie doświadczenia w zakresie budowania systemów i kształtowania przebiegu procesów logistycznych. W niektórych przypadkach znajomość zasad logistyki nie wystarcza. Naturalne rozproszenie czynności i zadań logistycznych, bez uwzględnienia ich wzajemnych relacji, może prowadzić do innych efektów, niż założone.

Systemowe determinanty obsługi klienta w przedsiębiorstwie

Zastosowanie zaprezentowanego w artykule podejścia systemowego w logistyce umożliwia przedsiębiorstwom realizację wielu zadań o charakterze strategicznym, między innymi osiągnięcie wyższego poziomu obsługi klientów dla skompensowania istniejącej przewagi konkurentów czy utrzymania własnej przewagi. Systemy logistyczne mogą także służyć do tworzenia barier dla konkurentów, broniąc dostępu do rynku dzięki ścisłej współpracy w zakresie logistyki między obsługującym dostawcą a jego klientami.

Reinżyniering procesów logistycznych w służbach mundurowych

Rzeczywistość gospodarcza, w której obecnie funkcjonują służby mundurowe, ulega ciągłym zmianom ekonomicznym, społecznym oraz prawnym. Taki stan rzeczy wymusza sprawność w elastycznym dopasowywaniu się do nowych realiów otoczenia. Niezbędne jest zatem systemowe podejście do zarządzania, które umożliwia spojrzenie na funkcjonowanie organizacji przez pryzmat realizowanych w niej procesów, zamiast zadań ograniczonych do określonego elementu struktury organizacyjnej. Z zarządzaniem systemowym wiąże się również ciągłe doskonalenie procesów, noszące nazwę reinżynieringu, które zapewnia ich aktualność, elastyczność, a także wysoką efektywność uzyskiwanych wyników. Miarą sprawności realizacji procesów organizacji jest jej konkurencyjność oraz zajmowana pozycja na rynku. Służby mundurowe, utrzymywane z budżetu państwa, nie podlegają jednak mechanizmom rynkowym i nie muszą zmagać się z zagrożeniami ze strony konkurencji.

Reklamacje w logistycznej obsłudze klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Obsługa klienta jest jednym z najważniejszych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem. Od skuteczności działań mających na celu zaspokojenie potrzeb klientów zarówno w zakresie produktów jak i świadczonych usług zależy w dużej mierze pozycja organizacji na rynku. Logistyczna obsługa klienta związana jest przede wszystkim z czynnościami transakcyjnymi, jest jednak obecna również w czynnościach przed i potransakcyjnych. Obsługę reklamacji i skarg składanych przez klientów traktuje się często jak zło konieczne. Wśród decydentów istnieje mała świadomość pozytywnego znaczenia tego zjawiska w zarządzaniu. Dobrze obsłużony w zakresie obsługi potransakcyjnej klient jest często bardziej lojalny niż ten, który, od razu był w pełni zadowolony z nabytego dobra.

Wpływ światowego kryzysu gospodarczego na zmiany rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej

Skutki światowego kryzysu, zapoczątkowanego przez załamanie rynku finansowo-bankowego, odczuły niemal wszystkie branże gospodarki, we wszystkich rejonach świata. Na dynamicznie rozwijającym się rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce nastąpiły zmiany, przede wszystkim skutkujące wyhamowaniem jego tempa wzrostu. Wymagania i oczekiwania zarówno strony podażowej, jak i popytowej uległy przeobrażeniom. Artykuł ma na celu wskazanie, w jakim stopniu rynek nowoczesnej powierzchni magazynowej „odczuł” kryzys.

Problem koordynacji działań w łańcuchu logistycznym

Funkcjonowanie łańcucha logistycznego związane jest z dążeniem do zapewnienia sprawnego i efektywnego przepływu. Możliwe jest to poprzez organizacyjne, techniczne oraz finansowe skoordynowanie działań w łańcuchu logistycznym. Istotne i korzystne może być w tym przypadku zastosowanie nowoczesnych technologii i technik samego przemieszczania i magazynowania oraz przepływu informacji i komunikacji.

Zwinne łańcuchy dostaw

Współczesna gospodarka charakteryzuje się coraz większą konkurencją na rynku dóbr i usług, coraz krótszym czasem życia produktów i coraz szybszym tempem zmian innowacyjnych. Ponadto wiele firm, mając na względzie ogólnoświatowy kryzys próbuje przygotować się na nadciągające spowolnienie gospodarcze. Wdrażają one plany redukcji kosztów, dokładniej przyglądają się wydatkom, udoskonalają swoje produkty.

Subskrybuj to źródło RSS