logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
  • sobota, 23 sierpień 2003 02:00
  • Kategoria: Logistyka
Iwo Nowak: Grupa Raben istnieje w Polsce od 11 lat. Proszę krótko przedstawić jej filozofię. Ewald Raben: Naczelnym celem Grupy Raben jest osiągnięcie i utrzymanie wiodącej pozycji na rynku usług logistycznych. Dlatego nasza filozofia opiera się na kompleksowości. Chcemy naszemu klientowi dać nie tylko wszystkie usługi jakich potrzebuje, ale zarazem usługi najwyższej jakości z przekonaniem, że współpracuje z liderem. I. N.: Dziś w ramach Grupy Raben działają trzy duże marki - Raben, Szybka Paczka i Fresh Logistics. Ta ostatnia, to najmłodsze "dziecko" Grupy; działa bowiem od początku tego roku. Czy można już dziś powiedzieć, że powołanie tej firmy było słuszną decyzją? E. R.: Oczywiście. Już teraz mogę powiedzieć, że firma spełniła oczekiwania, jakie przed nią postawiliśmy. Pierwsze miesiące działalności już potwierdziły słuszność powołania jej do życia. Polski rynek produktów świeżych nie jest rynkiem łatwym, między innymi dlatego, iż producenci nabiału są ostrożni w podejmowaniu decyzji związanych ze zleceniem usług logistycznych na zewnątrz. Jednak i tu coś się zmienia, bo w ciągu ostatnich miesięcy obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na tego typu usługi. Od ubiegłego roku ta branża zaczyna się dynamicznie rozwijać, sądzimy więc, że zapotrzebowanie na outsourcing w tej dziedzinie będzie stale rosło.Już wtakkrótkim okresie swojej działalności Fresh Logistics obsługuje ponad 50 klientów. I. N.: Jakie to są firmy - duże, małe, polskie czy zagraniczne? E. R.: Obsługujemy duże firmy zagraniczne, które często są częścią zagranicznych koncernów, w związku z czym firmy te są "przyzwyczajone" do usług outsourcingowych. Jednakże naszymi klientami są też firmy polskie, duże a nawet te mniejsze, które widzą korzyści płynące ze zlecenia tych usług na zewnątrz. W efekcie małe firmy poprzez dobre rozwiązania logistyczne, jakie im oferujemy, zdobywają lepszą pozycję na rynku. Dariusz Gościniak: Obecnie na rynku przewozów w temperaturach kontrolowanych w Polsce nie ma zbyt dużej konkurencji; dobrych i dużych firm jest niewiele, może stąd ten sukces Fresh Logistics?   E. R.: Jest na polskim rynku kilka firm, przeważnie zagranicznych, które świadczą tego typu usługi. Obsługują one jednak przede wszystkim duże, międzynarodowe koncerny.   Artykuł pochodzi z czasopisma "Logistyka" 2002/6.  
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 10 kwiecień 2003 12:25
  • Kategoria: Logistyka
Od wielu lat na całym świecie eksploatowane są wózki podnośnikowe napędzane różnych typów, odmian, wersji itd. Wielu też jest ich producentów. Jednym z typów tych wózków są wózki podnośnikowe czołowe.
Czytaj więcej... 0
  • środa, 17 lipiec 2002 12:12
  • Kategoria: Logistyka
Współczesne zmiany w procesie produkcji i składowaniu komponentów paszowych ukierunkowane są głównie na:■ automatyzację pomiarów i wdrażanie układów zintegrowanych, zapewniających pełną, systematyczną kontrolę składowania komponentów■ automatyzację napełniania silosów ■ zwiększenie liczby i modernizację towarzyszących składowaniu czynności konserwacyjnych,  przedłużających czas  dobrej  jakości  składowanych komponentów■ poszerzenie  zakresu  usług  świadczonych  przez magazyny poprzez wprowadzenie  komplementarnych technologii■ zmniejszenie pojemności silosów, jako pochodnej wzrostu różnorodności produkowanych asortymentów i wynikającej stąd tendencji do wytwarzania większej liczby małych partii produkcyjnych.
Czytaj więcej... 0
  • środa, 17 lipiec 2002 10:44
  • Kategoria: Logistyka
Gałąź pasażerskaZapotrzebowanie na silniki lotnicze jest nieodłącznie związane z zapotrzebowaniem na samoloty i śmigłowce. Jednakże nie zachodzi między nimi proporcjonalna zależność. Dostarczenie 18 740 nowych samolotów i śmigłowców w ciągu następnych kilkunastu lat, wymagać będzie 48 100 silników różnych typów, łącznie z silnikami potrzebnymi na wymianę do samolotów obecnie funkcjonujących.
Czytaj więcej... 0
  • środa, 17 lipiec 2002 02:00
  • Kategoria: Logistyka
Zapasy zawsze postrzegane były dwojako. Stanowią niezbędny składnik biznesu; często jest tak, że łatwiej żyje się z nimi niż bez nich. Jednak z drugiej strony, utrzymywanie zbyt wysokiego poziomu zapasów nie może być korzystne ze względu na tak ważne kwestie finansowe. Istotna jest zatem umiejętność kalkulowania właściwego poziomu zapasów.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Dachser Air & Sea Logistics wchodzi do Szwecji

Dachser Air & Sea Logistics wchodzi do Szwecji

Dachser uruchomił swój pierwszy oddział logistyki transportu lotniczego i morskiego w Szwecji. Tamtejsze biuro Dachser...

Śledzenie produktów w branży produktów świeżych

Śledzenie produktów w branży produktów świeżych

Konsumenci codziennie są bombardowani nowymi doniesieniami o aferach związanych z wycofywaniem niebezpiecznych dla zdrowia produktów...

LPP inwestuje 500 mln zł w budowę Centrum Dystrybucyjnego w…

LPP inwestuje 500 mln zł w budowę Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim

Polski producent odzieży zamierza uruchomić nowe Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim w pierwszej połowie 2022...

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj