Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Pomiar i monitoring temperatury, wilgotności i ciśnienia absolutnego według Testo

W składowaniu i transporcie jak również w produkcji, temperatura i wilgotność produktów półproduktów i surowców zależy od wielu czynników zewnętrznych i może mieć negatywny wpływ na jakość  produktu końcowego. Nadmiernie wysoka wilgotność lub temperatura może przyczyniać się do psucia się towarów i wzrostu czynników chorobotwórczych. Niebezpieczeństwo jest szczególnie wysokie podczas transportu.

Modele symulacyjne w systemach logistyki zwrotnej

Prowadzenie działalności gospodarczej niezaprzeczalnie łączy się z powstawaniem przepływów nie będących bezpośrednim następstwem procesów produkcji. Odnoszą się one do różnych podmiotów funkcjonujących na rynku - zarówno firm, jak i ostatecznych konsumentów. Potrzeba sklasyfikowania działań związanych z zagospodarowaniem "ubocznych efektów działalności gospodarczej" była przyczyną wydzielenia obszaru wiedzy praktycznej, jaką jest logistyka zwrotna.

Zarządzanie zapasami w sektorze paliw płynnych w Polsce metodą na wzrost poziomu konkurencyjności

Obserwowane w ostatnich latach zmiany koniunktury w gospodarce światowej, związana z nimi rosnąca niepewność popytu i wzrastająca konkurencja skłania przedsiębiorstwa do ciągłych poszukiwań nowych koncepcji zarządzania. Świadomości uczestników rynku, oferujących swój produkt, usługę, nie zadowala wartość sama w sobie wysokiej ceny własnej marki czy jakości oferowanego produktu. Dlaczego tak jest?

Zarządzanie zwrotami (return management) w łańcuchu dostaw

W ostatnim czasie nasiliło się zainteresowanie zwrotami towaru. Zarządzanie zwrotami (return management) przykuwa uwagę zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Ważne są tu zagadnienia związane z efektywnością zarządzania samym procesem, a także przyczyny zwrotów, wdrażanie skutecznej polityki zwrotów oraz jej wpływ na rentowność sprzedaży, obsługę klienta i relacji między tymi kategoriami.

Koncepcje zarządzania siecią przedsiębiorstw

Przetrwanie i rozwój przedsiębiorstw wymaga współpracy z innymi podmiotami rynkowymi. Jest to spowodowane rosnącymi oraz ciągle zmieniającymi się wymaganiami konsumentów oraz nasilającą się konkurencją. Zjawiskom tym nie jest w stanie sprostać przedsiębiorstwo działające w pojedynkę.

Wyznaczanie poziomu informacyjnego dla odnawiania zapasu w warunkach nieciągłego przeglądu jego stanu

Obserwowane w praktyce wartości poziomu obsługi przy odnawianiu zapasu w oparciu o tak zwany poziom informacyjny, są często istotnie niższe od wartości oczekiwanych, wynikających z zastosowania klasycznego wzoru na obliczanie poziomu informacyjnego zapasu. W artykule omówiono możliwe przyczyny tego zjawiska i zaproponowano korektę wzoru na obliczanie poziomu informacyjnego, uwzględniającą konsekwencje nieciągłego przeglądu stanu zapasów w tym systemie. Model analityczny został zweryfikowany badaniami symulacyjnymi.

Przedsiębiorstwa TSL w logistycznej obsłudze klienta - analiza

Przedsiębiorstwa, które zaniedbają zadania logistyki i związaną z tym obsługę klienta zostają wyparte z rynku. Badania przeprowadzane w większości dotyczą rynku instytucjonalnego i nadawców przesyłek. Obszarem badawczym opisanym w artykule jest logistyczna obsługa klienta indywidualnego, który jest odbiorcą paczek od klientów instytucjonalnych.

Subskrybuj to źródło RSS