logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Rozwój terytorialny miast od lat stoi w sprzeczności z potrzebami szybkiego przemieszczania się mieszkańców z obszarów zamieszkałych do miejsc chwilowego pobytu (praca, szkoła, urzędy itp.). Nieodwracalne tendencje związane z urbanizacją wymuszają stałe zwiększanie poziomu rozwoju, stopnia rozgałęzienia, gęstości sieci komunikacji zbiorowej. Wzrastają oczekiwania w stosunku do jakościowych i ilościowych charakterystyk publicznego transportu zbiorowego wpływających na czasy podróży, jakie mieszkańcy miast muszą poświecić na przemieszczanie się.
Czytaj więcej... 0
W burzy emocji, która rozpętała się po ujawnieniu zamiaru finalizacji umowy o wolnym handlu między Unią Europejską i Krajem Klonowego Liścia, w ogóle brak merytorycznych argumentów. Trudno co prawda, żeby się takowe pojawiły w sytuacji, kiedy strony negocjujące przed opinią publiczną ukrywają treść dokumentu CETA. Wydaje się jednak, że mimo to, z punktu widzenia efektywności wymiany handlowej – to korzystne rozwiązanie. Eksport do Kanady powinien przyspieszyć, a beneficjentami tego zjawiska będą ci wszyscy, którzy „maczają palce” w procesie spedycyjnym.
Czytaj więcej... 0
Wieloletnia obserwacja funkcjonowania branży TSL pozwala postawić tezę, iż przytłaczająca większość szkód w przewozie wynika z nieprawidłowego unieruchomienia ładunków. Najczęściej uszkodzeniu ulegają tzw.: ładunki podatne na zgniatanie (nacisk), czyli w praktyce przytłaczająca większość wszystkich transportowanych ładunków. Przyczyna taka wynika z trzech typów błędów generowanych w procesie organizacji przewozu: a) zgłoszenie nieprawidłowego zapotrzebowania na środki transportowe, b) zgłoszenie nieprawidłowego zapotrzebowania na środki unieruchamiania ładunków, c) brak wskazania  właściwej metody wykorzystania środków mocujących. Rodzi się więc naturalne pytanie - kto ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z nieprawidłowości unieruchomienia ładunków w przewozie – a więc na kim w łańcuchu przewozowym spoczywa obowiązek doprecyzowania w zleceniu transportowym i/lub liście przewozowym powyższych trzech parametrów.
Czytaj więcej... 0
Użytkowników oprogramowania WMS można umownie podzielić na branże. Każda szuka w nim innego zestawu kluczowych dla swoich potrzeb funkcji. Co więcej, każda firma stawia przed producentem systemu klasy WMS nieco inne wymagania. Co wyróżnia i czego szuka tzw. automotive?
Czytaj więcej... 0
Amerykański rynek dla polskich producentów mebli to jeszcze trochę terra incognita, ale analizy ekspertów i zachodzące w Stanach Zjednoczonych zmiany wskazują, że ten stan rzeczy może powoli ulegać zmianie. By jednak eksport mebli z naszego kraju za ocean rósł, trzeba będzie rzucić solidne wyzwanie mocno usadowionym tam Azjatom.
Czytaj więcej... 0
Jednym z podstawowych zagadnień międzynarodowej usługi transportowej jest ocena efektywności realizacji tej usługi. Pojęcie efektywności realizacji usługi transportowej zdefiniowane jest w punkcie drugim artykułu.
Czytaj więcej... 0
Ramy prawne przewozu artykułów żywnościowychUmowa o przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (umowa ATP) określa warunki, których przestrzeganie pozwala zachować jakość artykułów spożywczych w czasie ich przewozu, tzn. od chwili załadunku do czasu wyładunku.
Czytaj więcej... 0
Rynek Kolei Dużych Prędkości oraz transportu lotniczego jest poddany ścisłej konkurencji. Rynki te charakteryzują się korzyścią skali (w tym: przestrzeni oraz gęstości siatki połączeń). Co więcej, oba te rynki wykazują wyraźnie cechy zewnętrzne oddziaływania na inne subrynki. I wreszcie, te rynki odznaczają się wysokim stopniem dynamiki i dużej niepewności.
Czytaj więcej... 0
Jednym z argumentów przemawiających za rozbudową infrastruktury drogowej jest zwiększenie tranzytu w transporcie towarowym. Jednak niekoniecznie musi się on odbywać po drogach. Zwłaszcza, że zamiana transportu drogowego na szynowy zmniejsza straty energii, koszty, hałas a także zmniejsza zagrożenie wypadkami i minimalizuje problemy ekologiczne.
Czytaj więcej... 0
Podmiotami polityki transportowej w miastach są organy i instytucje, których zadaniem jest programowanie celów polityki transportowej i jej realizacja. Struktura oddziaływania podmiotów polityki transportowej na system transportowy ma charakter hierarchiczny, bowiem współcześnie kreowana jest na poziomach: międzynarodowym, krajowym, regionalnym i lokalnym. Lokalny wymiar polityki transportowej jest w związku z tym uzależniony od podmiotów funkcjonujących na wyższym poziomie tej hierarchii.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Dachser Air & Sea Logistics wchodzi do Szwecji

Dachser Air & Sea Logistics wchodzi do Szwecji

Dachser uruchomił swój pierwszy oddział logistyki transportu lotniczego i morskiego w Szwecji. Tamtejsze biuro Dachser...

Śledzenie produktów w branży produktów świeżych

Śledzenie produktów w branży produktów świeżych

Konsumenci codziennie są bombardowani nowymi doniesieniami o aferach związanych z wycofywaniem niebezpiecznych dla zdrowia produktów...

LPP inwestuje 500 mln zł w budowę Centrum Dystrybucyjnego w…

LPP inwestuje 500 mln zł w budowę Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim

Polski producent odzieży zamierza uruchomić nowe Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim w pierwszej połowie 2022...

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj