Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Charakterystyka przedsięwzięć związanych z organizacją transportu materiałów niebezpiecznych w ruchu samochodowym

W dobie współczesnego świata transport towarów i usług, a także wiedza z tego zakresu ma dla ludzi, przemysłu, handlu ogromne znaczenie. Organizacja transportu zgodnie z przepisami i normami w zakresie bezpieczeństwa, gwarantuje nie tylko zminimalizowanie zagrożeń wynikających z przewozu materiałów niebezpiecznych, ale i pełną jego efektywność. Możliwość doboru rodzaju opakowania lub środka transportu w zależności od zagrożeń stwarzanych przez konkretny towar niebezpieczny bez pogarszania bezpieczeństwa w transporcie - jest wiedzą wartą poznania i stosowania, a szczególnie gdy głównym czynnikiem efektywnego biznesu jest stałe ograniczanie kosztów.

Ocena istotności podsystemów środka transportu

W literaturze, z zakresu niezawodności maszyn wyróżnia się z reguły dwa stany; stan zdatności 〈1〉, oraz stan niezdatności 〈0〉. Natomiast z badań eksploatacyjnych wynika, że między tymi stanami można wyróżnić nieskończony zbiór stanów ograniczonej zdatności. Podczas analizy zmian tych stanów oraz zakresów poziomów ich zmian należy wziąć pod uwagę zarówno istotność podsystemów oraz jak daleko wartości cech tych podsystemów przekroczyły dopuszczalny przedział tolerancji. W pracy podjęto próbę oceny istotności poszczególnych podsystemów środka transportu i wpływu ich uszkodzeń na zagrożenie bezpieczeństwa realizacji zadania przewozowego.

Poszukiwanie alternatywnych struktur sieci transportowych za pomocą algorytmu genetycznego

Aktualna struktura sieci transportowych jest skutkiem długotrwałych i często przypadkowych procesów w przeszłości, jest więc niemal pewne, że nie jest ona optymalna dla obecnych potrzeb. Pilnym zadaniem jest zatem opracowanie metody umożliwiającej znalezienie optymalnej struktury sieci, odpowiadającej obecnym jak i prognozowanym potrzebom. Ze względu na brak analitycznego opisu i złożoność zagadnienia celowym wydaje się użycie metod sztucznej inteligencji.

Vibroisolation of railway crossing with control pulling force as function of loading

This paper presents the concept of controlling the pulling force as a function of loading of railway crossing that was modelled as a discrete-continuous system. Two elements of model are described as continuous systems: elastomer support and pull-strings. In order to obtain the information about vibroisolation system with variable pull-force controlled in relation to railway crossing loading, a mathematical model was introduced in a form of vibroisolation system.

The importance of air cargo and air cargo security for economies, population and value chains

New international and national safety regulations for air freight are affecting the profitability of exporting and importing firms as well as companies involved in air freight. Adjustments to these regulations are creating a considerable burden on firms depending on air transportation and are resulting in changes in the air cargo industry itself. Many experts doubt the effectiveness of these regulations and point towards distortions in the flow of cargo because of different compliance standards, which may ultimately lead to job losses in countries with high regulatory compliance. Based on this discussion, this article highlights the social and economic importance of air freight, explains the operation of air freight supply chains and shows approaches that contribute to efficient air freight security from this perspective.

Programy komputerowe wspomagające zarządzanie komunikacją miejską

Programy do wspomagania eksploatacji maszyn i wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem są coraz powszechniej spotykane w praktyce. Stosowane są one głównie przez duże firmy będące liderami w danej branży, jak i firmy zarządzane w sposób nowoczesny. Zdarza się że firmy te posiadają kilka takich programów zależnie od specyfiki działalności.

Psychofizjologiczne badania kierowców - zastosowanie w symulatorach jazdy

Symulatory jazdy to nowoczesne urządzenia wykorzystywane w różnych dziedzinach nauki, w tym w badaniu zachowań i reakcji kierowcy. Prowadzenie badań psychologicznych, które to stanowią jeden z elementów systemu profilaktyki bezpieczeństwa ruchu drogowego, uzupełnionych o metody psychofizjologiczne m.in. okulografię, elektrokardiografię (EKG), elektromiografię (EMG), elektroencefalografię (EEG), w warunkach gdzie symulowany jest prawdziwy ruch drogowy, daje możliwość kompleksowej analizy funkcjonowania kierowcy w ruchu drogowym. Niniejszy referat zwiera informacje dotyczące zastosowania symulatorów jazdy w badaniach psychofizjologicznych kierowców.
Subskrybuj to źródło RSS