Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Organizacja przewozów drobnicy koleją

W przewozach ładunków koleją, zwłaszcza zasadniczy przewoźnik, jakim jest PKP Cargo S.A. uzyskuje bardzo dobre wyniki w zakresie przewozów całopociągowych, w tym przewozów międzynarodowych. Tymczasem przewozy ładunków w pojedynczych wagonach lub niewielkich ich grupach, zmalały ogółem z około 80% w 1980 r. do ok. 30% obecnie.

Bezpieczeństwo transportu kolejowego ładunków niebezpiecznych - koncepcja identyfikacji zagrożeń

Ładunki niebezpieczne stanowią obecnie w Polsce około 8% masy wszystkich przewożonych ładunków, dotyczy to zarówno transportu drogowego jak i kolejowego. Transport kolejowy, ze względu na swoją specyfikę organizacji ruchu oraz zabezpieczeń jest szczególnie predysponowany do tego rodzaju przewozów.

Ryzyko w transporcie drogowym - źródła i wielkość szkód

Ze względu na ponoszoną odpowiedzialność zarówno za własne, jak i cudze mienie, przedsiębiorstwa realizujące zadania transportowe są w sposób szczególny podatne na różnego rodzaju zagrożenia, których realizacja prowadzi do często ogromnych szkód i strat.

Bezpieczeństwo jako kryterium eksploatacji środków transportu

Teoria bezpieczeństwa zawiera opis zdarzeń zagrażających zdrowiu ludzi, istnieniu obiektów technicznych i środowisku naturalnemu, oraz przedstawia zasady analizy systemów z punktu widzenia bezpieczeństwa. W literaturze z zakresu bezpieczeństwa systemów wyróżnia się dwa podstawowe pojęcia bezpieczność i bezpieczeństwo.

Propozycja komodalnego systemu drogowo - morsko - kolejowego w centralnej Europie

System transportowy "ruchoma droga" (niem. Rollende Landstrasse, w skrócie Ro-La) jest jednym z systemów transportu intermodalnego, który polega na przewozie kompletnych zestawów drogowych (samochodów ciężarowych z przyczepami o długości całkowitej 18,75 m lub ciągników siodłowych z naczepami, których całkowita długość wynosi 16,50 m) na specjalnych niskopodłogowych wagonach kolejowych.

Subskrybuj to źródło RSS