Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Jednostki i działania, których celem jest eliminacja zagrożeń w transporcie drogowym

Zapewne większość obywateli RP byłaby w stanie wymienić zagrożenia związane z transportem drogowym, a także służby odpowiadające za eliminowanie i likwidację tychże zagrożeń. Jednak spektrum zagrożeń, jak i działania służb, które nie tylko je eliminują, ale także dbają o zwiększenie bezpieczeństwa na drogach jest o wiele szersze niż nam się wydaje.

Kryteria i zasady wyboru trasy przewozu materiałów niebezpiecznych według międzynarodowej konwencji przewozu drogowego towarów i ładunków niebezpiecznych (ADR)

Jednym z głównych obszarów zagrażających bezpieczeństwu ludzi i środowiska są zdarzenia wynikające z niedoskonałości postępu cywilizacyjnego. W następstwie tych zagrożeń mamy do czynienia z coraz to nowymi rodzajami katastrof i awarii.

Wybrane aspekty warunkujące rozwój lądowo-morskich intermodalnych łańcuchów transportowych w Europie

Celem publikacji jest wskazanie kierunków rozwoju technik transportu, przeładunku i składowania ładunków w europejskim systemie transportu oraz preferowanych lądowo-morskich intermodalnych łańcuchów transportowych w zintegrowanych gałęziowo systemach transportu, a także określenie warunków jakie muszą być spełnione, aby tradycyjne łańcuchy transportu zostały zastąpione intermodalnymi.

Dynamika rozwoju konstrukcji statków obsługujących platformy wiertnicze i wydobywcze

Rozwój sektora przemysłu wiertniczego i wydobywczego na morzu odbywa się z jednoczesnym rozwojem liczby i konstrukcji statków go obsługujących. Powstały firmy żeglugowe nastawione tylko na usługi offshorowe lub poszerzające działalność o tę część rynku. Działalność offshorowa wymaga posiadania jednostek spełniających określone wymagania np. jednostka pełnomorska o określonej klasie dynamicznego pozycjonowania i uciągu, o określonej nośności itd.

Internalizacja kosztów zewnętrznych transportu drogowego w polityce UE

Handel i transport dzisiejszej Unii Europejskiej oparte są na transporcie drogowym. Charakter geograficzny kontynentu, a w szczególności jego stosunkowo niewielkie rozmiary predysponują transport drogowy. Również charakter techniczny i technologiczny dają mu, w obsłudze handlu wewnętrznego Unii Europejskiej, znaczną przewagę nad innymi gałęziami transportu.

Rozwój transportu intermodalnego w Polsce. Podstawowe uwarunkowania i wyzwania

Przedmiotem badań jest analiza rozwoju transportu intermodalnego w Polsce na przestrzeni ostatnich trzech lat. Ich celem jest dokonanie wieloaspektowej oceny funkcjonowania i rozwoju tej formy przewozów w wymiarze stricte transportowym, z jednoczesnym wskazaniem skutków tego rozwoju dla układu rynku kolejowych przewozów krajowych i międzynarodowych, jak również polskich portów morskich, a głównie operatorów terminali kontenerowych tam zlokalizowanych.

Uwarunkowania prawne bezpieczeństwa transportu materiałów niebezpiecznych

Patrząc na współczesny obraz świata możemy dojść do wniosku, iż usługi transportowe są zjawiskiem trwale związanym z życiem człowieka. Z roku na rok wzrasta liczba ładunków drogowych, a w tym materiałów niebezpiecznych, które stwarzają zwiększone zagrożenie bezpieczeństwa na drogach.

Koszty zewnętrzne zanieczyszczenia powietrza - polityka UE wobec transportu drogowego

Transport warunkuje funkcjonowanie i rozwój cywilizacyjny dzisiejszego świata. Jednak niezależnie od zalet transportu, z jego funkcjonowaniem wiąże się wiele niedogodności. W ujęciu ekonomicznym jedną z nich jest występowanie kosztów zewnętrznych, które można ogólnie określić jako szkody wyrządzane społeczeństwu lub poszczególnym obywatelom, za które nie płacą producenci ani bezpośredni użytkownicy transportu. Szacuje się, iż koszty zewnętrzne generowane przez transport w obszarze Unii Europejskiej sięgają nawet 5-7% jej PKB. Obecnie ze względu na swą specyfikę techniczną transport drogowy jest jednym z największych generatorów kosztów zewnętrznych transportu.
Subskrybuj to źródło RSS