Zaloguj się

WIEDZA

Metoda symulacyjnej weryfikacji układu transportu przenośnikowego

Układ transportu przenośnikowego stosuje się do przemieszczania ładunków w sposób ciągły z dużą wydajnością w długim okresie. W zautomatyzowanym systemie produkcyjnym taki rodzaj transportu tworzy się jednorazowo dla określonego strumienia ładunków. Rzadko zachodzi przy tym potrzeba zmiany konfiguracji sieci transportowej. W zautomatyzowanym magazynie układ transportu jest ściśle powiązany z układem przestrzennym magazynu i dopasowany do konkretnego wariantu przepływu ładunków. Jego zaletą jest większa wydajność od transportu realizowanego np. wózkami.

Tworzenie hierarchicznej struktury procesu decyzyjnego ograniczenia zagrożeń od PJŁ w magazynie wysokiego składowania

Dotyk paletowych jednostek ładunkowych przez "niewidzialną rękę rynku" opisywany był w numerze 4/2012 "Logistyki". W artykule postawiono tezę, że "szybciej można policzyć paletowe jednostki ładunkowe uformowane na bezpiecznych paletach, niż te, które stwarzają zagrożenie w magazynie".

Rozwiązywanie problemów dostaw w systemach dystrybucji

1. Problemy operatorów logistycznych
Dynamiczny rozwój logistyki oraz łańcuchów dostaw wymaga naukowego wsparcia w wielu procesach. Dotyczy to zwłaszcza poszukiwania optymalnych rozwiązań w metodach ilościowych wspomagających procesy podejmowania decyzji w tych obszarach, które decydują o jakości obsługi szeroko rozumianego klienta.

Teoretyczne i praktyczne aspekty organizowania łańcucha dostaw towarów spożywczych

Spośród wszystkich sektorów sprzedaży najbardziej prężnie rozwijającą się w ostatniej dekadzie jest branża FMCG (Fast Moving Consumer Goods) określana również jako CPG Consumer Packed Goods. W tłumaczeniu określenia te oznaczają produkty codziennego użytku, dobra szybkozbywalne lub dobra szybkorotujące. Można je również określać jako przeciwieństwo produktów trwałych z datą przydatności dłuższą niż rok. Polacy podobnie jak pozostali mieszkańcy naszego globu znają i doceniają atrakcyjność produktów tego sektora.

Koncepcja systemu wspomagania decyzji w procesach utrzymania środków transportu

Jedną z tendencji we współczesnej teorii niezawodności i odnowy jest koncepcja minimalizacji opóźnień czasowych pojawiających się w procesie eksploatacji systemów technicznych, w tym transportowych. Złożoność systemów, wyższe wymagania co do poziomu ich niezawodności i gotowości powodują, że przedsiębiorstwa zmuszone są do efektywnego planowania podstawowych procesów operacyjnych i wspierających.

Systematyka wybranych podstawowych pojęć w logistyce

Na ogół, punktem wyjścia wszelkich rozważań są potrzeby człowieka, a ich zaspokajanie ma swoje źródło w działaniu (czynności). Zarówno zaspokajanie potrzeb materialnych, jak i pozamaterialnych - co jest szczególnie uwypuklane w ostatnich 10-leciach - powoduje odwieczne zainteresowanie cechami i właściwościami rzeczy i osób. Ta ostatnia kolejność nie jest przypadkowa, gdyż dotychczas zwracano uwagę głównie na wytwarzanie i zaspokajanie materialnych potrzeb człowieka.

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 2

Przedstawione dane w części I artykułu pozwoliły na wyliczenie kosztów dystrybucji dla poszczególnych kanałów. Ocenę efektywności kanałów dystrybucji dokonano dwoma metodami: analityczno-punktową oraz poprzez porównanie ponoszonych kosztów dystrybucji do wartości sprzedaży w danym kanale dystrybucji.

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 1

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 2

Z makroekonomicznego punktu widzenia dystrybucja oznacza proces i strukturę przemieszczania towarów od wytwórców do finalnych odbiorców. Natomiast z mikroekonomicznego punktu widzenia dystrybucja jest często utożsamiana z procesem sprzedaży i dostarczaniem produktów określonego przedsiębiorstwa do ostatecznych nabywców.

Jakość systemu logistycznego

Współczesny rynek wyrobów i usług jest areną dynamicznie rozwijających się procesów gospodarczych realizowanych tak w wymiarze międzynarodowym jak i globalnym. Podmioty gospodarcze realizując swój biznes muszą sprostać wymogom tego rynku a zarazem być konkurencyjne w zakresie oferowanych wyrobów i usług spełniających oczekiwania swojego klienta. Jest ona związana nie tylko z wymaganiami klienta, ale również m.in. z wymaganiami prawnymi i technicznymi. Powszechnie uznanym czynnikiem a zarazem determinantem konkurencyjności podmiotu na rynku jest jakość.

Subskrybuj to źródło RSS