Optymalizacja w zadaniach logistyki analitycznej
Problem wyboru optymalnego rozwiązania logistyki ogólnie sprowadza się do trzech podstawowych postulatów:
Problem wyboru optymalnego rozwiązania logistyki ogólnie sprowadza się do trzech podstawowych postulatów:
Rynek przewozów intermodalnych w Polsce
Przewozy intermodalne, jako technologicznie wydajna, proekologiczna i efektywna forma przemieszczania jednostek ładunkowych, sprzyjają tworzeniu nie tylko podstaw interoperacyjności - głównie w układzie kolejowych systemów transportowych, ale również szeroko postrzeganej komodalności w transporcie.
Gospodarka globalna - czynniki i uwarunkowania jej rozwoju
Na przestrzeni ostatnich 30 lat rozwój gospodarki światowej stymulowany był silnie przez globalizację, której źródła tkwiły w zmieniających się uwarunkowaniach geopolitycznych i towarzyszących im przekształceniach struktur gospodarczych, jakie następowały w wyniku postępujących procesów deregulacji gospodarek i liberalizacji rynków, wspieranych przez liderów gospodarki światowej oraz rosnące w siłę organizacje i ugrupowania międzynarodowe.
Pojęcie regulacji, choć często pojawiające się w ekonomii, nie doczekało się jednoznacznej definicji, delimitującej jego zakres. Regulacja w szerokim rozumieniu jest często utożsamiana z interwencjonizmem państwowym, który obejmuje nie tylko regulację ekonomiczną, ale także społeczną, politykę ochrony konkurencji oraz politykę podatkową i celną.
W artykule przedstawiono zagadnienie wpływu zmian ustawienia regulowanych łopatek kierownicy sprężarki osiowej na parametry pracy sprężarki oraz całego silnika turbinowego. Nieprawidłowe funkcjonowanie systemu zmiany ustawienia regulowanych łopatek sprężarki osiowej silnika turbinowego może powodować niestabilną pracę sprężarki przenoszoną na konstrukcję silnika.
Trzy pytania do Piotra Kozłowskiego, Dyrektora Biznesu Oceanicznego w DB Schenker Logistics.
Polityka jako sztuka rządzenia państwem jest zajęciem bardzo trudnym i skomplikowanym. Tym bardziej polityka gospodarcza, częścią której jest polityka transportowa w obecnej rzeczywistości gospodarczej Polski. Przed współczesną polityka transportową stoją ogromne wyzwania związane z wizją transportu XXI wieku, zarysowane notabene w Białej Księdze z marca 2011 roku. W tym kontekście należałoby stwierdzić, iż polityka transportowa jest procesem dokonywania społecznego wyboru przedsięwzięć z zakresu rozwoju i funkcjonowania transportu z punktu widzenia różnych kryteriów (na przykład ekologia, czy mobilność), ale i procesów oddziaływania grup interesariuszy zainteresowanych określonymi rozwiązaniami.
W dobie wciąż rozwijających się technologii i nowych rozwiązań udoskonalających i ułatwiających tworzenie, zarządzanie, organizację i korzystanie z systemów transportowych, coraz więcej uwagi zwraca się na jednoczesną konieczność poszukiwania szeroko pojętych oszczędności w procesach transportowych. Oszczędności te mogą stawać się wymiernymi korzyściami dla całych gospodarek, jak i dla użytkowników transportu, w tym w szczególności dla specyficznej ich grupy - pasażerów. Czas, będąc zasobem ograniczonym i nieodnawialnym, jest zarazem czynnikiem koniecznym do poświęcenia w przypadku przemieszczenia.
System GS1 oferuje szereg narzędzi i rozwiązań do zastosowania w obszarze transportu i logistyki. Należą do nich między innymi takie narzędzia, jak: globalny identyfikator przesyłki i wysyłki, standardowe kody kreskowe czy tagi radiowe, etykieta logistyczna, jak również elektroniczne komunikaty do wymiany informacji i danych. Identyfikatory GS1 są kodowane w standardowych symbolikach GS1, w tym szczególnie w kodzie GS1 – 128, i drukowane na etykiecie logistyczno – transportowej.
W literaturze przedmiotu można wyróżnić liczne próby definiowania oraz analizy dostępności transportowej. Najczęściej są one łączone z infrastrukturą transportu, która stanowi bazę dla sprawnego przemieszczania się pasażerów oraz ładunków. W tym ujęciu rozwój infrastruktury w zakresie przestrzennym oraz jakościowym jest warunkiem poprawy dostępności transportowej danego obszaru.