Zaloguj się

WIEDZA

Złożona rekonstrukcja wypadku z udziałem kilku pojazdów

W referacie przedstawiono rekonstrukcję wypadku drogowego, w którym brało udział kilka pojazdów. Zaprezentowano dwuetapową analizę zderzenia. W pierwszej na podstawie odkształceń pojazdów określono wzajemne ich położenie w fazie zderzenia. Następnie na podstawie śladów pozostawionych na miejscu zdarzenia oszacowano ich prędkości. W drugim etapie referatu zamieszczono informacje dotyczące przeprowadzonej symulacji zderzenia przy użyciu programu PC Crash. Przeprowadzona symulacja potwierdziła założenia ustalone w pierwszym etapie pracy.

Zielony paszport szansą dla polskich stoczni

Narastający problem recyklingu statków zmobilizował Parlament Europejski do zwrócenia uwagi na stosowane substancje niebezpieczne już na etapie budowy statku. Zważywszy, że niemal wszystkie statki zawierają znaczne ilości materiałów niebezpiecznych takich jak azbest, polichlorowane bifenylie, tributylocynę, metale ciężkie w farbach oraz duże ilości olejów itd., statki przeznaczone do złomowania należy traktować jak odpady niebezpieczne.

Wygładzanie danych pomiarowych funkcjami trefftza przy wyznaczaniu współczynnika przejmowania ciepła

Rozpatrywane jest zagadnienie przepływu wrzącej cieczy przez odchylony od pionu minikanał. Zewnętrzną ścianą kanału jest folia stanowiąca źródło ciepła, której temperatura mierzona jest metodą termografii ciekłokrystalicznej. W celu wyselekcjonowania pomiarów o jak najmniejszych błędach pomiarowych wykorzystano rachunek wyrównawczy dla zagadnień zawarunkowanych. Przyjętym warunkiem była zależność między pomiarami temperatury, a kombinacją liniową funkcji Trefftza (T-funkcji). Rachunek wyrównawczy pozwolił na zminimalizowanie błędów pomiarowych oraz zmniejszenie średnich względnych błędów współczynników przejmowania ciepła.

Analiza zginania belki śelbetowej w zakresie nieliniowym

W artykule przedstawiono sformułowanie nieliniowego zagadnienia zginania w płaszczyźnie belki żelbetowej o przekroju prostokątnym. Przykładowy element konstrukcyjny jest najbardziej rozpowszechnionym w praktyce inżynierskiej w konstrukcjach żelbetowych, co oznacza, że jest znakomitym reprezentantem w nauczaniu zarówno mechaniki, jak i konstrukcji żelbetowych. Szczegółowa analiza faz pracy konstrukcji dostarcza materiału dydaktycznego, który może być traktowany jako pomost między teorią i zastosowaniem oraz pomaga zrozumieć koncepcję stanów granicznych.

Zastosowanie programów komputerowych wspomagających projektowanie silników spalinowych w odniesieniu do minimalizacji skutków oddziaływania na środowisko

Streszczenie
Współczesny rozwój automatyzacji i informatyki w zakresie sprzętu i oprogramowania stwarza nowe możliwości realizacji systemów diagnozowania i monitorowania stanu technicznego coraz bardziej złożonych konstrukcji mechanicznych już na etapie ich projektowania. W pracy przedstawiono możliwości wykorzystania LMS Virtual.Lab jako zintegrowanego środowiska pozwalającego na symulowanie zachowania systemów mechanicznych na przykładzie silników spalinowych w zakresie integralności strukturalnej, drgań i hałasu, trwałości, dynamiki, przemieszczenia i zachowania w czasie jazdy oraz innych atrybutów w fazie ich projektowania.

Bezinwazyjne metody pomiaru momentu obrotowego

W niniejszym artykule przedstawiono zależności charakteryzujące moment obrotowy wykorzystywany do napędu maszyn. Wyszczególniono celowość monitorowania jego poziomu w maszynach w aspekcie gospodarki energetycznej w celu obniżenia kosztów, a także zwiększenia efektywności napędu maszyn przy jednoczesnym zachowaniu norm bezpieczeństwa. Przedstawiono i scharakteryzowano metody pomiarowe wykorzystujące techniki bezkontaktowe oraz wyznaczono różnice dzielące je od tradycyjnego podejścia do pomiarów momentu obrotowego.

Analiza możliwości symulacyjnych oprogramowania LMS IMAGINE.LAB AMESIM w badaniach nieniszczących

Praca poświęcona jest analizie możliwości oprogramowania symulacyjnego LMS Image.Lab AMESIM, który usprawnia prace projektowe oraz pozwala na optymalizację konstrukcji. Na etapie wirtualnego modelu umożliwia poznanie rzeczywistego zachowania dynamicznego konstrukcji, bez konieczności budowania drogich prototypów, co daje możliwość usprawniania oraz optymalizacji projektowanych elementów oraz urządzeń. Dzięki temu idealnie wpisuje się w środowisko badań nieniszczących, poprzez stosowanie symulacji na wirtualnym stanowisku pomiarowym, tworzonym przez nas samych.

Clusters as Instruments for Economic Development - Literature Evidences

Introduction
Today, the competiveness is at the centre of political attention for many regions and countries, including the European Union (EU) and its Member States. The Lisbon process and new basis of strategic documents adopted by European Commission for the new financial frames 2014-2020 placed cohesion policy, innovation and competitiveness as the main goals of the policy of the EU.

LNG jako alternatywne paliwo dla statków - aspekty techniczne, ekologiczne, ekonomiczne i regulacyjne

Konieczność dostosowania się do nowych przepisów IMO dotyczących redukcji emisji zanieczyszczeń ze statków (zwłaszcza redukcji emisji tlenków siarki), skłania do poszukiwania alternatywnych rozwiązań dla obecnie stosowanego tradycyjnego paliwa. Taką alternatywą jest wykorzystywanie skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa w jednostkach napędowych statków.

Subskrybuj to źródło RSS