Zaloguj się

WIEDZA

Logistyczna obsługa klienta czynnikiem sukcesu przedsiębiorstwa

W czasach intensywnej konkurencji pozyskiwanie nowych klientów jest niezwykle trudne. Dlatego tak istotna jest dbałość o utrzymanie tych, z którymi przedsiębiorstwo już współpracuje. Nie ma wątpliwości co do tego, że kluczem do satysfakcji, a z biegiem lat lojalności nabywców jest obsługa. J.J. Coyle, E.J. Bardi i C.J.Langley określają obsługę klienta jako "paliwo, które napędza silnik łańcucha logistycznego". Z kolei D.M. Lambert, M.C. Cooper i J.D. Pagh kwalifikują zarządzanie obsługą klienta do jednego z ośmiu kluczowych procesów, które stanowią sedno zarządzania łańcuchem dostaw.

Wychodzimy poza schematy

Rozmowa z Jolantą Gałązką - Szefem Logistyki Tubądzin, członkiem Rady GS1.

Jakie są największe wyzwania dla operatorów logistycznych w obsłudze Grupy Tubądzin?
Jolanta Gałązka: Wyzwania dla operatorów rozpoczęły się dopiero, kiedy rozszerzyliśmy naszą ofertę o płytki wielkoformatowe z serii Monolith. Wcześniej płytki transportowane były tylko na paletach euro. Płytki wielkoformatowe, największe z serii Monolith, mają wymiar 120 x 240 cm – pakujemy je w skrzynio-palety, które dla transportu drobnicowego są ogromnym wyzwaniem. Obecnie żaden z większych operatorów logistycznych nie dysponuje odpowiednim wyposażeniem w terminalach regionalnych, by móc obsłużyć taki nośnik i skutecznie dowieźć go do klienta.

Analiza funkcjonowania przedsiębiorstwa dystrybucyjnego a podjęcie decyzji o otwarciu nowego kanału dystrybucji

Łańcuch dostaw można zdefiniować jako zintegrowany proces, wewnątrz którego różne przedsiębiorstwa współpracują ze sobą, by dostarczyć wyroby gotowe do klienta. Wewnątrz łańcucha dostaw można wyróżnić kilka grup przedsiębiorstw. Pierwszą z takich grup są dostawcy materiałów, odpowiedzialni za dostarczanie odpowiednich i we właściwym czasie materiałów koniecznych do wytworzenia wyrobu gotowego. Drugą grupą są producenci, czyli podmioty odpowiedzialne za wytworzenie wyrobu gotowego.

Zagrożenia i metody ochrony w zarządzaniu bezpieczeństwem transportu lotniczego

W każdym praworządnym, nowoczesnym Państwie otwartym na rozwój społeczeństwa, każdego obywatela, do najważniejszych funkcji Państwa należy zapewnienie podstawowych warunków bezpieczeństwa. Państwo chroni swoich obywateli przed potencjalnymi zagrożeniami i różnymi zdarzeniami związanymi z działalnością człowieka.

Efektywność gospodarowania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa logistycznego

Zysk i trwała, silna pozycja na rynku to główne cele przedsiębiorstw, możliwe do zrealizowania, tylko dzięki zatrudnionym w firmie pracownikom. To właśnie ludzie z ich zdolnościami, wiedzą, umiejętnościami praktycznymi oraz motywacją do pracy, decydują o sukcesie firmy i szansach przetrwania na trudnym rynku.

Recykling surowców w Polsce - ewolucja i rozwiązania logistyczne

Człowiek w mniejszym albo w większym stopniu świadomie lub mniej świadomie oddziałuje na środowisko naturalne, które ulega ciągłym przeobrażeniom. Szybki rozwój nauki, techniki i przemysłu oraz dynamiczny wzrost liczby ludności spowodował bardzo silny wpływ człowieka i jego gospodarki na przyrodę w postaci gigantycznej ilości odpadów.

Paradygmat cloud computing w logistyce

Pojęcie "przetwarzanie w chmurze" (cloud computing - CC), zgodnie z definicją amerykańskiego Instytutu Standardów i Technologii (National Institute of Standards and Technology - NIST) oznacza takie przetwarzanie, które poprzez dogodny dostęp do infrastruktury sieciowej dostarcza na żądanie (on-demand) współdzielony zestaw konfigurowalnych zasobów przetwarzania, takich jak: sieć, serwery, przestrzeń do składowania danych, oprogramowanie i usługi.

Problematyka wspomagania decyzji w zarządzaniu zielonym łańcuchem dostaw

Monitorowanie i ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko przedsiębiorstw jest działaniem koniecznym dla praktycznej realizacji zasad zrównoważonego rozwoju. Cel ten dotyczy zarówno poszczególnych podmiotów gospodarki jak i tworzonych przez nie sieci, których przykładem są łańcuchy dostaw. Ponadto istnienie gospodarczych, społecznych i ekologicznych aspektów działalności tych przedsiębiorstw w ramach łańcuchów stwarza możliwość integrowania analizy i doskonalenia procesów w tych obszarach realizując koncepcję zrównoważonych łańcuchów dostaw.

Subskrybuj to źródło RSS