Zaloguj się

WIEDZA

Wspomaganie komputerowe konstrukcji rozkładu jazdy pociągów

Rozkład jazdy pociągów to podstawowy element organizacji przewozów kolejowych stanowiący plan pracy kolei, według którego odbywa się ruch wszystkich pociągów po sieci kolejowej lub jej części. To efekt graficznego przedstawienia tras pociągów w układzie droga - czas czyli wykresu ruchu. Konstrukcja rozkładu jazdy pociągów jest złożonym procesem decyzyjnym. Polega na przyporządkowaniu konkretnych godzin odjazdów i przyjazdów do konkretnych posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych na sieci kolejowej. Jego realizacja jest determinowana różnymi warunkami brzegowymi. Z jednej strony powinien uwzględniać elementarne czasy niezbędne do płynnego prowadzenia ruchu kolejowego, a z drugiej strony oczekiwania użytkowników. W wyniku procesu konstrukcji rozkładu jazdy pociągów otrzymuje się wykres ruchu pociągów w postaci graficznej z wyróżnieniem czasu przyjazdu i odjazdu z poszczególnych posterunków ruchu. Nie jest to jednak zadanie łatwe do wykonania dlatego poszukuje się narzędzi wspomagających pracę konstruktora rozkładu jazdy.

Sztuczne sieci neuronowe w zastosowaniu do modelowania fazy wznoszenia samolotu

W ostatnich latach na świecie, a także w Polsce zaobserwować można wzmożone zainteresowanie transportem lotniczym. Zainteresowanie to widać nie tylko u pasażerów, ale przede wszystkim u stale rosnącej liczby członków personelu lotniczego. Przykładowo na koniec 2006 r., stan aktywnych licencji wynosił 3717 pilotów liniowych, zawodowych oraz turystycznych, samolotowych i śmigłowcowych. Przez kolejne 4 lata liczba personelu wzrosła o 376 pilotów, natomiast na koniec 2011 r.

Wizyjno-optyczna metoda wykrywania przechyłu obiektu

Za pomocą kamery i komputerowej analizy obrazów rzadko można robić precyzyjne pomiary. Jednak przy użyciu dodatkowych przyrządów użycie kamery może wydać się właściwe do odczytywania wyników działania innego przyrządu pomiarowego. W trakcie transportu np: narzędzi pomiarowych nierzadko istnieje potrzeba poprawnego rejestrowania położenia takiego przyrządu. Rejestrowane dane mogą posłużyć w takim przypadku do korekty pomiarów wykonywanych przez przenoszony przyrząd. Takie zastosowanie ma metoda przedstawiona w tym artykule. Metoda ta jest wykorzystana przy precyzyjnym pomiarze przechyłu urządzenia do analizy świateł samochodu. Wykorzystuje dwa elementy, jakimi są światło lasera i rejestracja sekwencji obrazów przez kamerę.

Komputerowa analiza hałasu drogowego z uwzględnieniem rożnych metod obliczeniowych

Hałas drogowy staje się głównym czynnikiem degradującym środowisko, przy czym zasięg jego oddziaływania jest coraz większy w związku z ciągłym rozwojem transportu samochodowego. Obowiązek monitorowania stanu akustycznego na obszarach komunikacyjnych oraz konieczność poszukiwania nowych sposobów redukcji hałasu komunikacyjnego [4-7] wymaga opracowania skutecznych metod jego analizy i oceny. Modele obliczeniowe stanowią podstawowe uzupełnienie badań pomiarowych i są niezastąpione w procesach projektowania inwestycji transportowych. Są również wykorzystywane przy opracowywaniu prognoz klimatu akustycznego na obszarach komunikacyjnych przy uwzględnieniu zmian różnych czynników, np. zmian natężenia ruchu. Obecnie w Unii Europejskiej zalecane są metody przejściowe obliczania hałasu komunikacyjnego.

Wyniki pomiarów i analiz prędkości jazdy wózka podnośnikowego wysokiego składowania w aspekcie zachowania bezpieczeństwa

Artykuł niniejszy powstał na podstawie wyników pierwszego etapu realizowanego w CIOP-PIB projektu pt. „Badania i opracowanie rozwiązań organizacyjnych zmniejszających ryzyko wypadkowe wynikające z ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych transporcie wewnątrzzakładowym”. Celem projektu jest opracowanie „Poradnika dla organizatorów ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym”. W poradniku będą zawarte rozwiązania, których stosowanie ułatwi zmniejszenie ryzyka wypadkowego występującego podczas ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym.

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalnoprzestrzennych

Magazyn dystrybucyjny jest obiektem funkcjonalno - przestrzennym, realizującym proces magazynowania z uwzględnieniem specyfiki występującej po magazynowaniu dystrybucji. Magazynowanie jest złożonym procesem technologicznym (rys. 1) obejmującym przyjęcie, składowanie, komisjonowanie oraz wydanie ładunku (materiału, towaru) z zastosowaniem odpowiednich środków technicznych i operacji koniecznych do realizacji wymienionych czynności. W skład magazynowania może wchodzić również konfekcjonowanie.

Kryteria optymalizacji w lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów

Tworzenie sieci recyklingu wymaga stosowania odpowiednich narzędzi wspomagania decyzji. Decyzje dotyczące lokalizacji podmiotów powinny uwzględniać jak najwięcej czynników obejmujących zarówno kwestie techniczne, ekonomiczne, środowiskowe i prawne. Dzięki temu kształtowanie wybranego fragmentu sieci np. w kontekście jej rozbudowy i lokalizacji nowych podmiotów, zapewni maksymalizację korzyści zarówno z punktu widzenia uczestników sieci, jak i właścicieli pojazdów i innych zainteresowanych podmiotów.

Wykorzystanie symulacji strumienia wartości w identyfikacji wąskich gardeł systemu produkcyjnego w ZPC Mieszko S.A.

Obecnie w obszarze funkcjonowania firm produkcyjnych występuje bardzo duża konkurencja związana z nasyceniem rynku. Przedsiębiorstwa, które chcą należeć do czołówki, nie mogą już polegać tylko i wyłącznie na dobrym produkcie i sprawnie działającej sprzedaży, ale muszą również koncentrować się na zrównoważonym rozwoju we wszystkich pozostałych aspektach dotyczących ich działalności. Tylko doskonale funkcjonujące w każdej dziedzinie organizacje są dziś w stanie konkurować z liderami rynku.

Wieloaspektowa ocena systemu logistycznego przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw na przykładzie metodologii Audit 9A

Klasyczny kanon zarządzania obejmuje planowanie, organizowanie-realizowanie kontrolowanie i motywowanie. Procesy obejmujące postęp technologiczny i integrację przedsiębiorstw w łańcuchu logistycznym dawno już przekroczyły granice regionów, państw i kontynentów. Skok cywilizacyjny, który dokonał się w drugiej połowie XX wieku inspiruje i determinuje rozwój metod i narzędzi kontroli oraz oceny przedsiębiorstw. Wszelka działalność gospodarcza obarczona jest ryzykiem, stąd też naturalnym jest dążenie by jakość zarządzania skumulowanymi kapitałami także podlegała procesom doskonalenia w obszarze badań, kontroli i oceny sprawności i efektywności zarządzania.

Analiza zakresu wykorzystania automatycznego dozorowania w ruchu lotniczym w Polsce

Z uwagi na obecny i planowany wzrost ruchu lotniczego oraz rozwój transportu lotniczego w Polsce konieczny jest ciągły rozwój ilościowy i jakościowy infrastruktury łączności, nawigacji i dozorowania. Powinien być to rozwój zapewniający techniczne zabezpieczenie tego ruchu. Przy tym, uwzględnia się realizację ogólnoeuropejskich programów zarządzania ruchem lotniczym, w tym programów wykonawczych do Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (SES) - np. SESAR (SingleEuropeanSky ATM Research).
Subskrybuj to źródło RSS