Zaloguj się

WIEDZA

Transport miejski ,komunikacja trolejbusowa

Rozwój komunikacji trolejbusowej rozpoczął się na początku XX w. i podlegał wahaniom. Etapy rozwoju trakcji trolejbusowej w miastach europejskich i polskich przebiegały analogicznie. Obecnie wszystkie kraje europejskie, w tym Polska, uwzględniając wytyczne polityki zrównoważonego rozwoju transportu w miastach, dążą do poprawy wizerunku komunikacji trolejbusowej, tak by możliwa stała się wizja rozwoju trolejbusów w miastach, w których one już funkcjonują a także kolejnych. Przykładem polskiego miasta, które realizuje właśnie taką politykę względem komunikacji trolejbusowej jest Gdynia, stąd wyniki badań marketingowych dotyczących stosunku mieszkańców do trolejbusów przeprowadzonych w tym mieście w latach1996-2010. wykorzystano do określenia kierunków rozwoju komunikacji trolejbusowej.

Inteligentne systemy transportowe (ITS), interoperacyjność, mandat M/453, dyrektywa 2010/40/UE

W referacie przedstawiono problematykę dotyczącą implementacji zintegrowanych inteligentnych systemów transportowych (ITS) w Unii Europejskiej. Zdaniem Komisji Europejskiej autonomiczne inteligentne systemy transportowe wdrożone w państwach członkowskich Unii Europejskiej nie są interoperacyjne z różnych powodów, m.in. ze względu na niezgodności w zakresie interpretacji przepisów prawnych, standardów technologicznych (specyfikacje) oraz brak możliwości ich współpracy.

Koleje Dużych Prędkości w Polsce - praktyczne elementy logistyki

Koleje dużych prędkości to najbardziej dynamicznie rozwijający sie segment transportu zbiorowego, nie tylko w zaawansowanych technologicznie krajach Europy Zachodniej takich jak Francja, Hiszpania, Niemcy, czy Włochy, ale i w krajach rozwijających się, takich jak choćby Chiny, Turcja, Maroko, Argentyna. Koleje dużych prędkości stanowią ważną alternatywę dla indywidualnego transportu drogowego, który w wielu przypadkach jest na już na granicy swojej zdolności przewozowej, nie zaspokajając potrzeb wynikających z rosnącej mobilności społeczeństwa oraz ograniczeń infrastruktury transportowej.

Absorpcyjno- desorpcyjny model ruchu w logistyce miejskiej modelowanie ruchu, rejony komunikacyjne mikrosymulacja ruchu,

W artykule poruszono zagadnienie modelowania ruchu z wykorzystaniem popularnego czterostopniowego algorytmu four step model. Zwrócono uwagę na słabą stronę metodologii związanej ze sposobem przeprowadzania badań ankietowych stanowiących dane wejściowe do budowy modelu ruchu. Zaproponowano także modyfikację w czterostopniowym modelu ruchu, która powinna ułatwić właściwe zarządzanie potokami ruchu w ramach logistyki miejskiej.

Przedprototyp badawczy pływającego pojazdu gąsienicowego przedprototyp, pływający, pojazd, gąsienicowy, transport, teren, wodno-błotny, cięcie, trawy, trzciny, badania, środowisko, naturalne

W ramach Projektu Rozwojowego WND-POIG.01.03.01-00-164/09 opracowano wstępne założenia techniczne i zbudowano przedprototyp badawczy pływającego pojazdu gąsienicowego przeznaczonego do pracy na terenach wodnobłotnych. Nowy pojazd badawczy wyposażony w kilka narzędzi zaprojektowanych do cięcia traw i trzcin, a jego gąsienicowy system transportowy będzie testowany pod kątem ewentualnej dewastacji terenu przez transportowy system gąsienic gumowych. W oparciu o wnioski z przeprowadzonych badań i testów terenowych zostanie zaprojektowany i zbudowany nowy prototypowy zestaw pojazdów przeznaczonych do prowadzenia zabiegów ochronnych na terenach wodno-błotnych, zwłaszcza terenach Parków Narodowych i obszarów Natura 2000.

Opłaty w transporcie drogowym jako determinanta dostępu do infrastruktury transportowej

W artykule zostanie przeanalizowany dostęp do infrastruktury drogowej wraz z podziałem na sposoby poboru opłat. Na przykładzie wybranych krajów Europy przedstawione zostaną rodzaje opłat, które bezpośrednio wpływają na korzystanie z infrastruktury i zasilają system transportowy poszczególnych krajów. Omówione to zostanie na przykładzie zasad poborów opłat dla środków transportowych o dmc do 3,5 tony.

Koncesje, FIDIC, projekty inwestycyjne, infrastruktura transportu.

W referacie przedstawiono wybrane zagadnienia kontraktowania infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych w sektorze transportowym z uwzględnieniem Ustawy o koncesji na roboty budowlane oraz warunków kontraktowych FIDIC. Zaprezentowano podstawowe definicje, procedurę postępowania przy udzielaniu koncesji, miejsce umów koncesyjnych w systemie współpracy sektora publicznego i prywatnego. Przedstawiono również wybrane warunki kontraktowe FIDIC, jako dobre narzędzie zawierania umów o roboty budowlane.

CO, HC i PM silnika badawczego AVL 5804 wodór, współspalanie, emisja, silnik z zapłonem samoczynnym

W artykule omówiono wyniki z przeprowadzonych badań, w Instytucie Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej dotyczące Wpływu dodatku wodoru do oleju napędowego w aspekcie emisji CO, HC i cząstek stałych silnika badawczego AVL 5804. Część teoretyczna zawiera informacje o nośniku energii, jakim jest wodór. Scharakteryzowane zostały cechy wodoru, które przemawiają za zastosowaniem go w przyszłości jako podstawowego paliwa.
Subskrybuj to źródło RSS