Zaloguj się

WIEDZA

Wyniki pomiarów i analiz prędkości jazdy wózka podnośnikowego wysokiego składowania w aspekcie zachowania bezpieczeństwa

Artykuł niniejszy powstał na podstawie wyników pierwszego etapu realizowanego w CIOP-PIB projektu pt. „Badania i opracowanie rozwiązań organizacyjnych zmniejszających ryzyko wypadkowe wynikające z ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych transporcie wewnątrzzakładowym”. Celem projektu jest opracowanie „Poradnika dla organizatorów ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym”. W poradniku będą zawarte rozwiązania, których stosowanie ułatwi zmniejszenie ryzyka wypadkowego występującego podczas ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym.

Kryteria optymalizacji w lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów

Tworzenie sieci recyklingu wymaga stosowania odpowiednich narzędzi wspomagania decyzji. Decyzje dotyczące lokalizacji podmiotów powinny uwzględniać jak najwięcej czynników obejmujących zarówno kwestie techniczne, ekonomiczne, środowiskowe i prawne. Dzięki temu kształtowanie wybranego fragmentu sieci np. w kontekście jej rozbudowy i lokalizacji nowych podmiotów, zapewni maksymalizację korzyści zarówno z punktu widzenia uczestników sieci, jak i właścicieli pojazdów i innych zainteresowanych podmiotów.

Analiza zakresu wykorzystania automatycznego dozorowania w ruchu lotniczym w Polsce

Z uwagi na obecny i planowany wzrost ruchu lotniczego oraz rozwój transportu lotniczego w Polsce konieczny jest ciągły rozwój ilościowy i jakościowy infrastruktury łączności, nawigacji i dozorowania. Powinien być to rozwój zapewniający techniczne zabezpieczenie tego ruchu. Przy tym, uwzględnia się realizację ogólnoeuropejskich programów zarządzania ruchem lotniczym, w tym programów wykonawczych do Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (SES) - np. SESAR (SingleEuropeanSky ATM Research).

Koncepcja wykorzystania inteligentnych kamer IP do wspomagania nadzoru wizyjnego ITS

Pojęcie kamera IP zostało wprowadzone dla odróżnienia kamer posiadających interfejs umożliwiający bezpośrednie podłączenie do sieci internetowej. Kamery tego typu zostały stworzone na potrzeby systemów nadzoru wizyjnego określanych mianem telewizji przemysłowej lub telewizji w układzie zamkniętym CCTV (Closed Circut Television). CCTV są traktowane, jako systemy specjalnego przeznaczenia, gdyż celem ich stosowania stała się zdalna obserwacja wizyjna obiektów lub procesów, w których człowiek nie jest fizycznie w stanie asystować.

Niepewność modelu oraz danych w procesie konstruowania syntetycznych wskaźników

Stosowanie syntetycznych wskaźników wspierających podejmowanie decyzji na wszystkich poziomach zarządzania (strategicznego, taktycznego oraz operacyjnego) staje się powszechne. Najczęściej stosowanym operatorem w procesie konstruowaniu syntetycznych wskaźników jest operator addytywny [2, 6]. Jego stosowanie jest jednak uwarunkowane założeniem niezależności składowych wskaźników podrzędnych, traktowanych jako zmienne losowe. Aby właściwie ocenić bezpieczeństwo, efektywność, jakość i niezawodność w transporcie konieczne jest uwzględnienie komplementarności poprzez wprowadzenie operatorów mnożenia i dzielenia wskaźników podrzędnych.

Własności transportowe pojazdu szynowego w badaniach modelowych

Postęp techniki oraz intensywna eksploatacja zasobów energetycznych Ziemi, wpłynęły na niespotykany dotychczas rozwój środków transportu indywidualnego. Klasyczny współczesny pojazd samochodowy zasilany paliwem kopalnym na bazie ropy naftowej do przewozu 4 - 5 osób (lub towarów o porównywalnej masie), wymaga zaangażowania ok. 1000 - 1500 kg materiałów stanowiących jego masę własną. Do efektywnej eksploatacji pojazd taki wymaga utwardzonej nawierzchni o szerokości 3 - 5 razy większej od szerokości pojazdu. Wiąże się to z trwałym wyłączeniem z możliwości użytkowania bardzo dużych powierzchni ziemi.

Wybrane zagadnienia sterowania ruchem pociągów metra (na przykładzie systemu SOP)

Technika sterowania ruchem kolejowym, jak i ruchem pociągów metra charakteryzuje się podobnymi wymaganiami z uwagi na bezpieczeństwo ruchu i poziom automatyzacji. Stosowane systemy sterowania ruchem kolejowym i systemy sterowania pociągami metra mają wspólną cechę inteligentnych systemów sterowania ruchem kolejowym. Jednakże ze względu na ograniczoną liczbę zadań ruchowych metra, pewną jednorodność tych zadań i infrastruktury oraz niekiedy na konieczność osiągnięcia podstawowego wymagania jakim jest maksymalizacja przepustowości, w odróżnieniu do zadań kolejowego procesu przewozowego, systemy automatyki sterowania i zabezpieczenia ruchu pociągów metra wykazują szereg istotnych różnic obejmujących np. system sygnalizacji, automatyzację rozruchu i hamowania i inne.

Analiza oceny niezawodności eksploatacyjnej autostradowego systemu poboru opłat

W związku z wprowadzeniem od 1 lipca 2011 roku elektronicznego systemu poboru opłat na polskich drogach w postaci Krajowego Systemu Poboru Opłat, istnieje problem racjonalnej realizacji procesu eksploatacji tego systemu ze względu na jego strukturę. System ten cały czas posiada strukturę mieszaną w postaci elektronicznego i manualnego systemu poboru opłat co powoduje trudność w zapewnieniu ciągłości usługi transportowej odpowiedniej jakości obsługi użytkowników tego systemu. Każdy przestój systemu lub jego nieprawidłowe działanie, generuje dodatkowe koszty czasu podróży wraz ze społecznymi kosztami zanieczyszczenia środowiska. W związku z powyższym przedstawiona w pracy i bardziej szczegółowa analiza zagadnienia oceny niezawodności eksploatacyjnej autostradowych systemów poboru opłat stosowanych na polskich drogach wydaje się być celowa z punktu widzenia propozycji zastosowania skutecznych metod poprawy eksploatacji tych systemów.
Subskrybuj to źródło RSS