Zaloguj się

Komentarz tygodnia

Dlaczego polscy przewoźnicy tracą pieniądze na węgierskich drogach?

Pierwszego lipca 2016 r. minęły trzy lata od wprowadzenia na Węgrzech elektronicznego systemu poboru opłat drogowych (e-toll) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Niedostateczna wiedza polskich przedsiębiorców o obowiązujących regulacjach prowadzi często do niepotrzebnego ponoszenia przez nich kosztów. Jakie są najczęściej popełniane błędy, które skutkują mandatami dla osób korzystających z węgierskiego transportu drogowego?

Stacje przyzakładowe - niższe koszty i większa kontrola

Aż 15 proc. niższe koszty zakupu paliwa, pełna kontrola nad jego obrotem w firmie, możliwość dokładnego rozliczania zużycia czy określanie czasu dostaw to tylko niektóre z zalet posiadania własnej stacji przyzakładowej.
Jakie są podstawowe wymogi techniczne dla stworzenia przyzakładowej stacji paliw, jakie koszty trzeba ponieść na początek i jak zorganizować dostawy paliw do takiej stacji?

Spekulacja kwitnie w Poznaniu

Region Poznania jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się lokalizacji magazynowych w Polsce. Zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej w regionie na koniec czerwca br. przekroczyły 1,5 mln m kw. Poznań jest trzecim po względem wolumenu regionem, z wysoką dynamiką wzrostu zarówno po stronie podaży, jak i popytu. Czy aktywność deweloperska nie słabnie?

Brexit i transport

Po decyzji podjętej w referendum przez obywateli Wielkiej Brytanii na wielu rynkach zapanowała niepewność związana z realizacją wystąpienia ze Wspólnoty Europejskiej. Jak ta sytuacja przedstawia się w transporcie, gdzie konsekwencje uregulowań prawnych należy analizować z dużym wyprzedzeniem?

Rewolucje TSL - koszty a przychody, czyli jak nie podciąć sobie skrzydeł

Ruszyła II edycja programu „Rewolucje TSL”. Program powstał z inicjatywy DKV Euro Service Polska, a jego celem jest usprawnianie działań firm transportowych. Na czym dokładnie polegają „Rewolucje TSL” i jakie korzyści będą miały firmy, które przystąpią do tego programu?

Fundacja GS1 Polska

Kody kreskowe i związane z nimi standardy towarzyszą polskiemu procesowi transformacji ustrojowej i gospodarczej od samego początku. Już w 1988 roku podjęto starania o włączenie Polski do EAN International. Stworzenie systemu organizacyjno-prawnego i technicznego w celu jego wdrożenia i rozpowszechnienia w Polsce powierzono Instytutowi Logistyki i Magazynowania w Poznaniu. Od 1990 r. ILiM stanowił krajową organizację EAN Poland (obecnie GS1 Polska). Od 1 czerwca 2016 r. GS1 Polska stała się odrębną fundacją. Czym to jest spowodowane i jakie niesie ze sobą zmiany?

Subskrybuj to źródło RSS