Przewozy intermodalne rosną
Rekordowy wynik przewozów intermodalnych na kolei. W I kwartale br. przewieziono w ten sposób 5,4 mln ton towarów.
- 0
- Kategoria: Raporty i analizy
Rekordowy wynik przewozów intermodalnych na kolei. W I kwartale br. przewieziono w ten sposób 5,4 mln ton towarów.
Wskaźnik wyprzedzający FIT TSL odczytany w 2020 r. wskazuje na spadek kondycji branży transportowej w kolejnych miesiącach.
Dane systemu telematycznego GBOX oraz sieci E-100 wykazują stopniowy wzrost ruchu floty przewoźników drogowych.
W czasie, gdy wiele firm odczuwa straty spowodowane ograniczeniami w związku z pandemią koronawirusa, rynek kurierski kwitnie, choć jego zadłużenie na koniec maja wyniosło 25,5 mln zł - wskazuje najnowszy raport Krajowego Rejestru Długów. Większość tej kwoty byłaby możliwa do spłacenia, gdyby wszyscy dłużnicy uregulowali swoje rachunki wystawione za dostarczenie przesyłek.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad systematycznie analizuje ruch drogowy. Epidemia koronawirusa spowodowała duży spadek ruchu pojazdów osobowych, ale sukcesywnie znoszone ograniczenia przyczyniły się do wzrostu natężenia ruchu, co wskazują dane z maja 2020 r. Ruch pojazdów ciężarowych, które mogły się swobodnie przemieszczać, utrzymuje się przez cały czas na wysokim poziomie.
Pandemia koronawirusa spowodowała recesję w gospodarce i ogromne straty w branży lotniczej, która była zmuszona zawiesić większość lotów. Linie lotnicze na całym świecie wystąpiły o wsparcie sięgające około 90 mld USD. Większość z państw zdecyduje się na jej udzielenie, bowiem koszty przeznaczone na wsparcie przewoźników lotniczych będą mimo wszystko niższe niż straty spowodowane odmową pomocy temu sektorowi. Zespół Doradców Gospodarczych TOR opracował raport "Linie lotnicze. Pomoc publiczna w czasie pandemii", w którym przygląda się sytuacji, w jakiej znalazł się sektor lotniczy na skutek epidemii koronawirusa.
Dane z najnowszego raportu Transport&Environment "Can electric cars beat the COVID crunch?" pokazują, że w ubiegłym roku inwestycje w produkcję pojazdów elektrycznych i baterii samochodowych w Europie wyniosły 60 mld euro, czyli 19 razy więcej niż w 2018 roku.
Epidemia spowodowała mniejszą mobilność. 70 proc. kierowców uważa, że przełożyło się to na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Tylko 5 proc. twierdzi, że jest wręcz przeciwnie. Jak jest naprawdę, sprawdziła firma SW Research na zlecenie AlcoSense Laboratories. Okazuje się, że wyniki badania nie są optymistyczne.